بزرگنمایی:
اصفهان - معاون تکنولوژی فولادمبارکه گفت: بیش از سه هزار شرکت به عنوان مصرف کنندگان بالادست شامل تامین کنندگان و سازندگان کالاهای مرتبط به شکل مستقیم با ما همکاری می کنند.
به گزارش خبرنگار تبسم مهر، منوچهر نیکفر در نشست تخصصی «نقش رسانهها در رونق تولید ملی» که به همت پایگاه خبری تحلیلی ایراسین برگزار شد، اظهار داشت: شرکت فوادمبارکه به عنوان یک شرکت صنعتی بزرگ علاوه بر مسئولیت های متعدد مسئولیتهای اجتماعی را نیز برعهده دارد و لازمه ایفای این مسئولیت اجتماعی برقراری ارتباطات با جامعه پیرامون است.
وی افزود: از ابزارهای برقراری این ارتباط با رسانهها، شبکه سازی رسانه ای و ایجاد ابزارهای رسانه برای درون شرکت در محیط کشور و محیطهای بینالمللی است.
در صنف فولادمبارکه 20 هزار نفر به شکل 24 ساعته مشغول فعالیت هستد
معاون تکنولوژی فولادمبارکه با بیان اینکه در صنف فولادمبارکه 20 هزار نفر به شکل 24 ساعته مشغول فعالیت هستد، ابراز داشت: در شرایط فعلی کشور که تحت تحریمهای ظالمانه قرار داریم اهمیت صنعت فولاد به عنوان صنعت پایه ایجاب می کند شرکت فولادمبارکه با استفاده از سیستم رسانهای و شبکه ارتباطی با جامعه بیرون نیازهای داخلی کشور را تامین کند.
وی ادامه داد: بر این اساس ما از ابتدا در راستای شبکه سازی رسانه ای و ایجاد ابزارهای رسانه اقدام به ایجاد مکانسیمهای ارتباطی مانند خبرنامه، نشریات مختلف، انتشار کتابهای صنعتی و اشاعه فرهنگ صنعتی کشور کردیم.
بیش از 3 هزار شرکت به شکل مستقیم با فولادمبارکه همکاری دارند
نیکفر با تاکید بر اینکه مشتریان پایین دستی فولاد مصرف کنندگان نیستند بلکه شرکت های صنعتی هستند که تولید 900 شرکت به فولادمبارکه وابسته است، گفت: بیش از سه هزار شرکت به عنوان مصرف کنندگان بالادست به عنوان تامین کنندگان و سازندگان کالاهای مرتبط به شکل مستقیم با ما کار می کنند.
وی اضافه کرد: ما داخل یک زنجیره قرار داریم که 350 هزار نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم ایحاد اشتغال داریم، توسعه و تسهیل مکانیزم های ارتباطی اتفاق افتاده است و رسانه های تخصصی مانند «پایگاه خبری ایراسین» در این ارتباط ایجاد شده ست که اخبار صنعتی را پالایش می کنند.
حرفه خبرنگاری صنعتی ما به شکل تخصصی در نیامده است
معاون تکنولوژی فولادمبارکه بیان داشت: هنوز حرفه خبرنگاری صنعتی ما به شکل تخصصی در نیامده است اما در کشورهای دیگر بیشتر آنها تحلیل های صنعتی ارائه می کنند وبولتن های تخصصی دارند.
وی افزود: به طور مثال در زمینه اخبار صنعت فولاد، این رسانه ها نیازمندی های آمار، مصرف، چالشها و تهدیدها را اطلاع رسانی می کنند.
نیکفر تاکید کرد: کشور ما رتبه دهم فولادسازی دنیا را دارد؛ بر این اساس متناسب با رشد صنعتی در حوزه اطلاع رسانی نیز باید رشد کنیم تا جایگاه واقعی خود را پیدا کنند و این امر نیاز به جمع آوری دیتا و آنالیز صنایع داخلی و خارجی دارد.
وی تاکید کرد: از سویی جامعه ما در شرایطی قرار دارد که نیاز به ایجاد فرهنگ خودباوری داریم که ترویج این فرهنگ رسالت اصلی رسانه ها در داخل کشور است.
معاون تکنولوژی فولادمبارکه تاکید کرد: بازدیدکنندگان زیادی از خطوط فولادمبارکه بازدید می کنند که اکثر آنها اذعان دارند که فولادمبارکه از شرکت های بزرگ دنیا چیزی کم ندارد اما بسیاری از مردم ما اطلاعی از این مطلب ندارند.
نقش ارتباطی صنایع در پایداری صنعت فولاد اساسی است
وی با تاکید بر اینکه نقش ارتباطی صنایع در پایداری صنعت فولاد اساسی است، اضافه کرد: فولاد در زمینه خود کفایی بسیار خوب عمل کرده است و الگویی برای سایر صنایع شده است.
نیکفر تاکید کرد: صنعت ما به ظرفیت تولید 35 میلیون تن فولاد در سال رسیده است وتا سال 1404 طبق برنامه توسعه به ظرفیت 55 میلیون تن در سال می رسد، بدین ترتیب پس در ردیف کشورهای بزرگ تولیدکننده فولاد قرار می گیریم.
وی با بیان اینکه در محیط صنعت باید بیشتر توانمندی های ما معرفی شود، ابراز داشت: شرکت فولادمبارمه خود را موظف می داند تسهیلات لازم را برای توسعه مسیر فراهم کند و امیدواریم تعامل ما با رسانه ها روز به روز بیشتر شود.
در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت نمایشگاههای استان اصفهان اظهار داشت: کشورهای توسعه یافته از رسانه ها به نحو احسن برای توسعه اقتصادی خود استفاده می کنند و برای چرخاندن چرخ اقتصادی خود از آنها بهره می برند.
رسانه ها می توانند جامعه را از رکود اقتصادی باز دارند
یاراحمدیان ادامه داد: رسانه ها در کشورهای توسعه یافته مردم را به مصرف انبوه کالاهای مصرفی تشویق می کنند و بدین شیوه می توانند جامعه را از رکود اقتصادی باز دارند.
مدیرعامل شرکت نمایشگاههای استان اصفهان با بیان اینکه در کشور ما نیز رسانهها می تواند نقش مفیدی در رونق تولید داشته باشند، بیان داشت: رسانه ها می تواند تولیدکنندگان را به کیفیت بهتر تشویق و بینش مصرف کنندگان را تغییر دهند تا در رونق تولید موثر باشند.
ارتباط تنگاتنگی با رسانه ها داریم چراکه نمایشگاه بدون رسانه معنا ندارد
وی با بیان اینکه ما ارتباط تنگاتنگی با رسانه ها داریم چراکه نمایشگاه بدون رسانه معنا ندارد، گفت: رسانه ها مخاطبان را جذب نمایشگاه کرده و ارتباط آن را با مشارکت کنندگان نمایشگاه ایجاد می کنند.
یاراحمدیان با بیان اینکه در سال جاری 21 رویداد اقتصادی با کمک رسانه ها برکزار کردیم، گفت: رسانه ها اطلاعات این نمایشگاهها را به مردم ارائه دادند و اجازه ندادند اطلاعات درون جامعه خفه شود.
وی با بیان اینکه ارتباط ما با مردم از طریق رسانه ها انجام می شود، بیان داشت: امسال همانند سالهای گذشته نمایشگاههای با کیفیت برگزار کردیم و به سهم خود در رونق تولید موثر بودیم.
نمایشگاه ها و رویدادهای اقتصادی در رونق تولید بسیار موثر هستند
مدیرعامل شرکت نمایشگاههای استان اصفهان با تاکید بر اینکه نمایشگاه ها و رویدادهای اقتصادی بسیار در رونق تولید موثر هستند، گفت: رویدادهای اقتصادی نه تنها به ارائه محصول و خدمات به مردم می پردازند بلکه محل ایده پردازی، ابتکار و خلاقیت هستند.