یک کارشناس رسانه:
70 درصد سهامداران فیس بوک یهودی هستند
اجتماعی
بزرگنمایی:
تبسم مهر -
به گزارش خبرگزاری فارس، برنامه گفت و گوی اجتماعی با موضوع بررسی اینستاگرام و آسیبهای امنیتی فنی و بسترسازی عملیاتهای تروریستی، با حضور حجت الاسلام محمد کهوند (مدرس، پژوهشگر و نویسنده فضای مجازی و عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای دفتر تبلیغات قم) و ابوذر منتظرقائم (کارشناس فضای مجازی) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.
در این برنامه حجت الاسلام محمد کهوند با اشاره به مالکیت شبکه اینستاگرام در اختیار شرکت فیس بوک است، گفت: در حال حاضر حدود 30 درصد از سهام شرکت فیس بوک را مارک زاکربرگ و همکارانش در فیس بوک در اختیار دارند.
وی با بیان این که امروزه 70 درصد از سهام شرکت فیس بوک در اختیار 7 شرکت یهودی است، اظهار داشت: بسیاری از سهامداران شرکت فیس بوک به صورت همزمان سهامدار و مالک شرکت لاکین مارتین نیز هستند که موشکهای این شرکت در یمن به زمین برخورد میکنند.
عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای دفتر تبلیغات قم با اشاره به این که سهامداران شرکت فیس بوک اکثر شبکههای اجتماعی را در اختیار دارند، عنوان کرد: بسیاری از سیستمهای سخت افزاری و نرم افزاری دنیا در حال حاضر توسط اشخاصی مدیریت و کنترل میشوند که بخش عمده ای از سهام شرکت فیس بوک را در دست دارند.
وی در ادامه اضافه کرد: اشخاص و شرکتهای سهامدار فیس بوک از چهار محور جنگهای سخت، نیمه سخت، نرم و هوشمند برای دستیابی به ایدئولوژیهای خود بهره میبرند.
حجت الاسلام محمد کهوند با اشاره به این که بسیاری از اکانتهای فعال در اینستاگرام توسط سلبریتیها ایجاد شده و مدیریت میشوند، تصریح کرد: سهم تکنولوژی و حوزه علم در اکانتهای متعدد شبکه اینستاگرام تقریبا نزدیک به صفر است.
وی در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر هزاران اکانت نامتناسب با موضوعات اخلاقی در اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: تمامی اکانتها و محتواهای موجود در شبکه اینستاگرام در سراسر دنیا با یک روش و الگوی ثابت رشد کرده و فعالیت میکنند.
عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای دفتر تبلیغات قم با اشاره به این که 90 درصد از جستجوهای مردم ایران در گوگل تشابه زیادی با مردم آمریکا دارد، عنوان کرد: اولین جستجوهای موجود در گوگل در بخش وب و تصویر ارتباطی به سلبریتیها ندارد.
وی با اشاره به این که اصول اولیه حوزه رسانه همیشه باید مورد توجه و اهمیت قرار بگیرند، تصریح کرد: شبکه اینستاگرام در حال حاضر با توجه به اصول اولیه حوزه رسانه افکار خود را در بهترین شکل ممکن پیش میبرد، بر همین اساس کشور ما هم باید با توجه به اصول مختلف در مسیر رسانه ای به بهترین شکل ممکن فعالیت کند.
در ادامه برنامه گفت و گوی اجتماعی از شبکه رادیویی گفت و گو ابوذر منتظرقائم با اشاره به این که بسیاری از افراد مشهور در اینستاگرام در سطح جامعه برای مردم قابل شناسایی نیستند، گفت: تحقیقات مختلف مشخص میکنند که برترین جستجوهای موجود در اینستاگرام در اکثر کشورهای دنیا یکسان هستند، در حالی که مردم کشورها و استانهای مختلف تفاوتهای عمده ای دارند.
وی با اشاره به این که اینستاگرام بازخوردهای مردم در صفحههای مختلف را کنترل میکند، عنوان کرد: در بسیاری از مواقع اینستاگرام با هدایت نظرها و لایکهای مردم کاربران این شبکه را به سمتی هدایت میکند که دوست دارد.
این کارشناس فضای مجازی در ادامه اضافه کرد: هر شخصی که بر خلاف افکار اینستاگرام حرکت کند به راحتی از این شبکه حذف میشود.
انتهای پیام/