بررسی سند ضوابط اشتغال دانشآموختگان در ستاد نقشه جامع
سیاسی
بزرگنمایی:
تبسم مهر - دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور از تصویب بخشی از سند سیاستهای اجرایی و ضوابط اشتغال دانشآموختگان خبر داد.
تبسم مهر - دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور از تصویب بخشی از سند سیاستهای اجرایی و ضوابط اشتغال دانشآموختگان خبر داد.
- اخبار سیاسی -
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم ، صد و پانزدهمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، بهریاست سید سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در دبیرخانه این شورا برگزار شد.
منصور کبگانیان، دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، در مورد دستور این جلسه گفت: در ابتدای جلسه گزارش تدوینشده در دبیرخانه ستاد از تحولات علم و فناوری در کشور و برخی کشورهای منطقه ارائه شد و از جمله روند خروج دانشجویان ایرانی و یا دانشجویان مقیم سایر کشورها طی و در مقایسه با سایر کشورهای دیگر مورد مقایسه قرار گرفت.
عاملی: 98درصد از تولید علمی دانشگاه تهران متعلق به بعد از انقلاب است
وی افزود: همچنین گزارشی از توسعه ICT و جایگاه ایران در این حوزه ارائه شد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: دستور دوم جلسه 115 که دستور اصلی بود به اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهها و آسیبهای این دوره اختصاص داشت.
کبگانیان گفت: در جلسات گذشته دستگاههای مختلفی گزارش خود را پیرامون این موضوع ارائه دادند و برای رفع این آسیبها پیشنویس "سند سیاستهای اجرایی و ضوابط اشتغال دانشآموختگان" تدوین شد.
وی افزود: این پیشنویس شامل 9 ماده و چند تبصره است که ماده 1 آن در این جلسه بهتصویب رسید.
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: براساس ماده یک این سند دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف شدند ظرف مدت حداکثر چهار ماه برنامههای اقدام خود را در رابطه با اجرای سیاستهای اشتغال دانشآموختگان برای تصویب نهایی به ستاد نقشه ارائه دهند.
دبیر ستاد راهبری اجراییسازی نقشه جامع علمی کشور گفت: محورهای مد نظر برای دو وزارتخانه حول سه موضوع است که محور اول بازنگری در تعداد و ظرفیت رشته و گرایشهای تحصیلی در همه زیرنظامها است و محور دوم راهاندازی سامانه ملی اشتغالپذیری دانشجویان است که بایستی ظرف مدت یک سال این سامانه راهاندازی شود.
کبگانیان افزود: در محور سوم ترغیب و هدایت دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و رصد سالانه وضعیت اشتغال دانشآموختگان و ارتقای این موضوع است که از دو وزارتخانه خواستهایم برنامههای مربوط به این سه محور را ظرف مدت چهار ماه ارائه دهند.
انتهای پیام/*