عضو کمیسیون آموزش مجلس:
باید به دنبال مدرسه کارآمد باشیم
اجتماعی
بزرگنمایی:
تبسم مهر - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید به دنبال مدرسه کارآمد باشیم که مطابق اهداف نظام و انقلاب باشد و آینده کشور را تضمین کند.
تبسم مهر - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید به دنبال مدرسه کارآمد باشیم که مطابق اهداف نظام و انقلاب باشد و آینده کشور را تضمین کند.
به گزارش خبرنگار مهر ، محمد مهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پنجمین همایش ملی روان شناسی مدرسه گفت: ما وارد دهه پنجم انقلاب شدیم که تبریک میگویم.
وی ادامه داد: در آموزش و پرورش کارهای بزرگی در پیش داریم و سند تحول بنیادین هنوز درست اجرا نشده است اما در بحثهای کلان پیشرفتهای خوبی در آموزش و پرورش داشته ایم. به طور مثال در تالیف کتابهای درسی، پوشش تحصیلی خصوصا پوشش تحصیلی دخترانمان بسیار رشد و تحول شگرفی داشته ایم.
وی ادامه داد: 28 کلاس درس در هر روز دارد ساخته میشود. 5 برابر شدن تعداد مدارس در مناطق محروم از شاخصهای مهم توسعه این عرصه است. ما امروز 98 درصد باسواد در کشور داریم. اینها ثمرات انقلاب اسلامی است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: ما باید به دنبال مدرسه کارآمد باشیم که مطابق اهداف نظام و انقلاب باشد و آینده کشور را تضمین کند. مسئولیت سنگینی بر دوش ماست. در همین زمینه باید بگویم مقام معظم رهبری در بیانیه اخیرشان بر امید دادن به جوانان و نسل آینده تاکید کردند. مدیران و فرهنگیان ما باید این را به عنوان ریشه ایترین جهاد ببینند همانطور که رهبر انقلاب فرمودند.
وی ادامه داد: امروز باید تمرکز زدایی در کشور را پیش بگیریم. باید انعطاف پذیری به صورت محلی و مذهبی میتواند به تحرک و شادابی برسد. از سوی دیگر وزارت آموزش و پرورش حتما باید از سیاست بازی دوری کند. این ظلمی است که ما در این سالها در حق آموزش و پرورش کردیم. باید سند تحول بنیادین در این نهاد ملاک باشد که با تغییر دولتها همه چیز به هم نریزد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه باید مدرسه را سنگرها اصلی بدانیم، گفت: تصمیم گیری، سیاستگذاریها در این سنگرها مهم است و اینجاست که همه نهادهای کشور که به هر نحوی با آموزش و پرورش مرتبط هستند، ضمن ارتباط هماهنگ با آموزش و پرورش باید وارد عمل شوند و کمک باشند.
وی بیان کرد: نمیتوانیم از فضای مجازی و ابزارهایی که در اختیارمان میگذارد، فرار کنیم. مدرسه باید با فضای مجازی آمیخته شود. امروز به شدت نیازمند آموزش مهارتی در مدرسه هستیم و حتما سبک زندگی را باید در مدرسه آموزش دهیم.
زاهدی ادامه داد: هنوز در کشور فناوری نرم را جدی نگرفتیم و به عنوان یک مطالبه وارد ادبیات ما نشده است، این فناوری مجموعه ای از رویهها و سامانههای دانشی است که رفتار انسان و نیازهای روحی، روانی و اجتماعی را هدف قرار داده است.اگر امروز درباره این فناوری کار نکنیم حتما این دیر خواهد شد و با این غفلت فناوری به ضد خودش تبدیل میشود.