پایان تغییرات کتب درسی و ورود به مرحله همسوسازی کتابها
اجتماعی
بزرگنمایی:
تبسم مهر - رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با بیان اینکه امروز مرحله تغییر کتب درسی به پایان رسیده و در مرحله همسوسازی کتب هستیم گفت: باید شاهد اجرای کامل برنامه درسی ملی باشیم و گام به گام اهداف آن را محقق کنیم.
تبسم مهر - به گزارش ایسنا، حجت الاسلام علی ذوعلم در نشست "هماندیشی رؤسای سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی (بعد از انقلاب) که با موضوع "مدرسه تراز تمدن نوین اسلامی، چالشها و راهبردها" برگزار شد، با بیان اینکه چهار دهه فرازو نشیب و پیشرفت را پشت سر گذاشتهایم اظهار کرد: این نظام در حال رشد و پویایی است اما فاصله ما تا حد مطلوب زیاد است.
وی افزود: به جامعه اسلامی باید برسیم و این جامعه اسلامی الگویی برای بسط تمدن اسلامی جوامع بشود. رویکرد ما بجز با دستیابی به یک باور عمیق و خودباوری میسر نیست.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با بیان اینکه باید توجه کنیم فرزندان ما در مدرسه تربیت میشوند و اگر به دنبال تکوین هویت در آنها هستیم در گام نخست باید مدرسهای دارای هویت، چشم انداز و حس مسئولیت پذیری و پاسخگویی داشته باشیم گفت: به نظر میرسد هنوز این رهیافت علیرغم تاکید بر برنامه درسی ملی و سندتحول بنیادین محقق نشده است و به " مدرسه زندگی" نرسیدهایم.
ذوعلم تاکید کرد: نیاز به مدارسی داریم که دانایی محور بوده و تلاش و فعالیت را در کنار معرفت و علم و پرداختن به فناوریها بر اساس مبانی و خاستگاه ارزشیمان در هم تنیده دنبال کنند.
وی با اشاره به آسیبهای پدیده کنکور عنوان کرد: مدارس به شکل کارگاه تست زنی درآمدهاند و این روند حتی به سمت دبستانها سوق پیدا کرده است. قانون خوبی که 11 سال پیش تصویب شد مسکوت ماند و هنوز تیم اندیشه ورز و دلسوز برای تربیت جامعه که این امر را هدایت کند شکل نگرفته است. باید دست به دست هم دهیم و گامهای بعدی را ترسیم کنیم و نهاد مدرسه را به عنوان نهادی تأثیرگذار نمایانده و در مسیر تعیین شده در مسیر سند تحول بنیادین گام برداریم.
وی با بیان اینکه امروز مرحله تغییر کتب درسی به پایان رسیده و در مرحله همسوسازی کتب هستیم گفت: باید شاهد اجرای کامل برنامه درسی ملی باشیم و گام به گام اهداف آن را محقق کنیم.
انتهای پیام