رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان:
گرانی تقاضای پارچه را کاهش داد
بزرگنمایی:
معدن نیوز - با نزدیکی به ایام پایانی سال بازارهای مختلفی همچون بازار پوشاک و پارچه با رونق کسب و کار مواجه میشود که به گفته رئیس اتحادیه بنکداران و طاقهفروشان با وجود رفع نیاز بازار، تقاضا به دلیل رشد دو برابری قیمتها افت کرده است.
معدن نیوز - در روزهای پایانی سال ایرانیها در کنار خانه تکانی به ظاهر خود نیز میرسند و خرید لباس نو جزئی از برنامه آنها محسوب میشود، نو نواری لباس به صورت سفارشی دوزی و دوخته شده نیاز به مواد مصرفی همچون پارچه دارد که ایرانیها در کنار خرید لباس دوخته علاقه شدیدی به خرید پارچه و دوختن لباس سفارشی دارند از این رو در ایام پایانی سال بازار پارچه یکی از بازارها است که رونق کسب و کار به خود میگیرد.
در رابطه با بازار بنکداران و طاقه فروشان، امیر قدیمی نژاد - رئیس این اتحادیه - به ایسنا گفت: بازار پارچه در حال حاضر با هیچ کمبودی روبرو نیست و نیاز این بازار از طریق تولید داخلی و واردات رفع میشود.
وی ادامه داد: در زمینه واردات پارچه در پی نوسانات نرخ ارز و سیاستگذاریهای تجاری کشور، ممنوعیتی لحاظ نشد و واردات با دریافت ارز نیمایی و ارز آزاد به کشور انجام شد که نرخ ارز نیمایی و آزاد تفاوت چندانی با یکدیگر نداشت.
رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان با تاکید بر اینکه بازار به دلیل رشد قیمت دلار طی سال جاری با تورم همراه شده است، خاطرنشان کرد: قیمت محصولات در حال حاضر نسبت به مدت مشابه سال گذشته با وجود رشد سه برابری قیمت دلار در حدود دو برابر رشد داشته است و تجار برای ادامه حیات این صنف و کسب و کار چندین و چند ساله خود میزان سود فروش را به شدت کاهش داده اند .
قدیمی نژاد یادآور شد: تقاضا برای پارچه از سوی مردم در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افت همراه بوده و دلیل این امر افزایش هزینههای خانوار و کاهش قدرت خرید افراد است.
وی در پاسخ به این سوال که متقاضیان به دنبال محصول وارداتی هستند یا تولید داخل، گفت: عموم مردم کیفیت و قیمت محصولات را بررسی میکنند و آنچنان به دنبال نام برند و کشور تولیدکننده آن نیستند، اما ناگفته نماند که اگر محصول ایرانی با محصول مشابه وارداتی دارای یک کیفیت و مقرون به صرفه باشد، کالای ایرانی را خریداری میکنند.
رئیس اتحادیه بنکداران و طاقه فروشان با اشاره به کیفیت جهانی محصولات داخلی یادآور شد: محصولات ایرانی به کشورهای ترکیه، ایتالیا و کشورهای همسایه صادر میشود که متأسفانه به دلیل تأثیر تحریمها، بازاریابی در بازارهای اروپایی به صورت امروزی و اقتصادی انجام نمیگیرد.
انتهای پیام