پاسکاری مشمولان جامانده از دریافت "بسته حمایتی" بین مسئولان امر
اجتماعی
بزرگنمایی:
تبسم مهر - شناسایی خانوادهها و فرایند توزیع "بسته حمایتی" همچنان مورد اعتراض جاماندگان این بستهها است و این مشمولان بین مسئولان امر پاسکاری میشوند... .
تبسم مهر - شناسایی خانوادهها و فرایند توزیع "بسته حمایتی" همچنان مورد اعتراض جاماندگان این بستهها است و این مشمولان بین مسئولان امر پاسکاری میشوند... .
- اخبار اجتماعی -
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ؛ اقدام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی هفتههای اخیر در نحوه توزیع "بستههای حمایتی" به خانوادههای مشمول این طرح و فرایند ناقص و معیوب توزیع این بستهها، گلایههای شدید مشمولان دریافت این بستهها را که از دریافت آن محروم شدهاند در پی داشته است.
اگرچه مسئولان دولتی در حوزههای مختف بارها از عزم جدی دولت برای حمایت از اقشار متوسط و ضعیف جامعه گفتهاند اما عملکرد صورتگرفته در این بخش حکایت دیگری دارد؛ نکته جالب اینکه مسئولان این وزارتخانه بهجای پاسخگویی دقیق و بهموقع به معترضان، با پاسکاری خانوادهها بین وزارت رفاه و سازمان تأمین اجتماعی عملاً سعی دارند این بار را از دوش خود بردارند!
اگرچه بهگفته مسئولان رفاهی دولت، توزیع مرحله اول بستههای حمایتی به پایان رسیده است اما تعداد قابل توجهی از خانوادهها هنوز بسته حمایتی خود را دریافت نکردهاند و پیگیریهای آنها نیز برای این موضوع راه به جایی نبرده است.
در حالی که متولی توزیع این بستهها وزارت رفاه است و وزیر محترم این وزارتخانه باید پاسخگوی این ناکارآمدی باشد که وی سکوت را ترجیح داده است و حتی سایر مسئولان رفاهی این وزارتخانه در این زمینه پاسخگوی خبرنگاران نیستند و ظاهراً قرار نیست افراد جامانده از بستههای حمایتی از این بستهها بهرهمند شوند.
البته بر اساس اعلام مسئولان سازمان تأمین اجتماعی، ثبت اعتراضات در دو سامانه #8*142* و #8*1420* همچنین شماره تماس 1420 در روز چهارشنبه مورخ 17 بهمن 97 پس از 10 روز از ثبت اعتراضات به پایان میرسد و بعد از این مرحله، استحقاقسنجی ثبتنامشدگان ظرف مدت یک هفته کاری انجام خواهد شد؛ در حال حاضر بسیاری از جاماندگان بسته حمایتی با ارسال کد ملی به دو سامانه اشارهشده اعتراضات خود را برای پیگیری ثبت کردهاند که بر اساس اعلام قبلی از سوی مسئولان حوزه رفاهی، قرار بود این پیامکها بهمحض ارسال، پاسخ داده شود اما در ادامه مسئولان سازمان تأمین اجتماعی اعلام کردند که پیامکهای ارسالشده پس از یک هفته پاسخ داده خواهد شد!
در ارتباط با ارسال پیامک به دو سامانه فوق، بسیاری از خانوادهها نیز نتوانستهاند اعتراض خود را در دو سامانه #8*142* و #8*1420* ثبت کنند و تکلیف این افراد همچنان مشخص نیست؛ فرایند شناسایی خانوادههای مشمول طرح بسته حمایتی، فرایند توزیع همچنین نحوه ثبت اعتراضات و رسیدگی به آنها همچنان مورد اعتراض مشمولان این طرح است؛ ظاهراً بانک اطلاعات صحیح و کاملی از مشمولان بسته حمایتی در اختیار تأمین اجتماعی قرار ندارد!
خبرگزاری همچنان این آمادگی را دارد در صورتی که مسئولان رفاهی دولت در این زمینه آماده پاسخگویی باشند، توضیحات آنها را منتشر کند.
توضیحات جدید تأمین اجتماعی درباره جاماندگان "بسته حمایتی"
شاید در عدمپرداخت "بستههای حمایتی" اشتباه کرده باشیم/ آغاز واریز بسته حمایتی جاماندگان
انتهای پیام/*