تهیه کننده فیلم «پالتو شتری» ؛
فیلمسازی در ایران یک اتفاق است تا انتخاب
فرهنگی و هنری
بزرگنمایی:
تبسم مهر - تهران - ایرنا - تهیه کننده فیلم «پالتو شتری»، با اشاره به اینکه فیلمسازی در ایران یک اتفاق است تا انتخاب، گفت: از این رو به محض اینکه شرایط حداقلی پیش بیاید تولید را آغاز میکنیم.
تبسم مهر - تهران - ایرنا - تهیه کننده فیلم «پالتو شتری»، با اشاره به اینکه فیلمسازی در ایران یک اتفاق است تا انتخاب، گفت: از این رو به محض اینکه شرایط حداقلی پیش بیاید تولید را آغاز میکنیم.
به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، مجید شیخانصاری در نشست خبری فیلم سینمای «پالتو شتری» که شامگاه سه شنبه 16 بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد، اظهار داشت: در ایران به محض اینکه شرایط حداقلی پیش بیاید باید ساخت فیلم را شروع میکنیم. شرایط تولید فیلم ما نیز قبل از عید آماده شد و بلافاصله بعد از عید کلید زدیم و کار پیش رفت.
وی افزود: با یک گروه بسیار عالی، پشت صحنه بسیار آرام بود این فیلم ساخته شده و باعث افتخارم است که با این گروه کار کردم.
این تهیه کننده سینما ادامه داد: به طور کلی فضای جشنواره امکان یک بازخورد جدیتر به ما میدهد که بررسی میشود ولی احتمالا در نیمه اول سال آینده اکران میشود.
در ادامه این نشست مهدی علی میرزایی درباره هدفش از ساخت فیلم «پالتو شتری»، گفت: هدفم از ساختن این فیلم ساختن این فیلم بوده و هدف خاصی نداشتم. یک داستان داشتم که در یکی از مجلات معتبر ادبی کشور چاپ شده بود و بازخوردهای خوبی داشت، ظرفیتهای دراماتیکش را گسترش دادم و به عنوان اولین فیلمم ساختم.
وی همچنین درباره کلمات رکیک در این فیلم و اینکه آیا برای رده سنی محدودیت درنظر گرفته میشود، گفت: نمیدانم منظورشان از این کلمات چیست به لحاظ تجربی شاید فیلم سن دار باشد. تجربه ای که دو شخصیت در داستان فیلم میگذرانند به نوعی میتواند برای جوانها جذابتر باشد و برای نوجوانان هنوز آن اتفاقات رخ نداده باشد و با موقعیتهای درامی که بین دو شخصیت هست ارتباط برقرار نکنند.
علی میرزایی در پاسخ به این سوال که نویسندگی سختتر است یا کارگردانی گفت: فیلمسازی ادامه نویسندگی است و در طول فیلم این موضوع را بسیار درک کردم.
این نویسنده و کارگردان سینما درباره پایبندی زیاد به مفهوم اولیه، به درام ضربه زده است، گفت: در فیلمهای دیگری که مینوشتم و دیگران میساختند یک صنف تحصیلکرده را میدیدم که بدنه سینما روی ما را تشکیل میدادند. خیلی از کمدیها اینها را جدی نمیگیرد و از کنار آنها میگذارد.
وی افزود: بعضی دفاتر فیلمسازی میگویند ما کمدی آدمهای احمق را دوست داریم. من فکر کردم گفتمان فیلم میتواند در فضایی باشد که برای قشر تحصیلکرده جذاب باشد و واقعا باید ببینم در اکران عمومی چه اتفاقی میافتد.
علی میرزایی درباره شخصیت پردازی با استفاده از ما به ازاهای بیرونی و شخصیتهای خاص نیز توضیح داد: اول اینکه درام باعث میشد شخصیت را در یک موقعیت تجسم کنم و بپرسم چه لازم دارد. دوم اینکه به کسانی که از فکر و فلسفه فیلسوفان یا اندیشمندانی که زمینه سو تفاهم در فلسفه شان زیاد است رجوع کنم و به تفکر آنها فکر میکردم. سوم مابه ازاهای بیرونی که زیاد هم هستند استفاده میکردند.
درباره موسیقی فیلم هم مهدی علی میرزایی گفت: در فیلمنامه «در مدت معلوم» من این را تجربه کردم. فونداسیون فیلمنامه را براساس یک اصل فکری و مفهومی طراحی میکنم. وقتی این طراحی میشود و بعد رویش داستانها و دیالوگها و موقعیت هایی را برای مخاطب عام طراحی میکردم.
وی افزود: نتیجه ای که در این فیلم طراحی کردم همین است. وقتی فیلم اکران میشود کسی که دنبال موقعیت شوخ و شنگ و روایت سیال و ... است بهره خودش را میبرد و کسی هم که دنبال یک نگاه عمیقتر در لایههای فیلم است هم ان شالله بهره خودش را میبرد. امیدوارم این اتفاق بیفتد.
در ادامه این نشست سام درخشانی بازیگر فیلم درباره تجربه کار کردن با یک کارگردان کار اولی، گفت: من مهدی علی میرزایی را خیلی وقت است که میشناسم. به عنوان نویسنده فی المدت معلوم را نوشته بودند و قبل از این کار در یکی از نوشته هایشان یعنی تخته گاز بازی میکردم برای همین با نوع کارشان آشنا بودم.
وی افزود: خیلی خوشحال شدم چون وقتی یک نویسندهای بخواهد فیلمی بسازد قطعا یک فیلمنامه خوب برای خودش کنار میگذارد و من خوشبخت بودم که توانستم در این کار بازی کنم و از نتیجه هم راضی هستم.
لیندا کیانی دیگر بازیگر این فیلم نیز درباره تجربه بازی در «پالتو شتری»، گفت: بی اغراق باید بگویم از معدود کارهایی بود که آنقدر پشت صحنه آرامی داشت که من روزشماری میکردم آفیش باشم.
وی افزود: آنقدر همه چیز آرام پیش میرفت و لذت بخش بود که خیلی کار را دوست داشتم. بی اغراق میگویم سام درخشانی یکی از بهترین پارتنرهایی بود که تا به حال داشتم.
کیانی ادامه داد: سام درخشانی به من خیلی کمک کرد و آنقدر باآرامش تمرین کردیم تا آن خروجی را داد.
افسانه چهره آزاد هم درباره بازی در این فیلم گفت: خوشحالم سهمی در این فیلمی که حرفی برای گفتن دارد، دارم و از کارگردان فیلم برای این متن زیبا و کارگردانی بسیار قوی بسیار سپاسگزارم.
وی افزود: شیخ انصاری شرایط و موقعیت هایی برای ما ایجاد کرد که به راحتی بتوانیم در این نقش را بازی کنیم.
بانیپال شومان هم درباره اینکه امسال با چهار فیلم در جشنواره حضور داشته است، گفت: فکر میکنم کار خدا بوده است.
وی درباره سابقه بازیگری اش نیز گفت: گذشته کاری من به تئاتر برمی گردد و الان دو سه سال است که جدیتر کار تصویر انجام میدهم.
به گزارش ایرنا، نشست پرسش و پاسخ فیلم «پالتو شتری» مهدی علی میرزایی(کارگردان)، مجید شیخ انصاری(تهیه کننده)، سام درخشانی، لیندا کیانی، افسانه چهره آزاد، شاهرخ فروتنیان و بانیپال شومان (بازیگران)، مسعود امینی تیرانی (مدیر فیلمبرداری)، مسیح حدپور سراج (صدابردار) برگزار شد.
فراهنگ**9246**1908
انتهای پیام /*