رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:
پوشش 13 هزار نفری دانش آموزان در طرح فراگیر / آموزشها به سمت مهارت محوری سوق پیدا کرده است
علمی و دانشگاهی
بزرگنمایی:
تبسم مهر - قدمی گفت: موضوع طرح فراگیر مورد توجه قرار دادیم و ۱۳ هزار نفر در این طرح پوشش داده شده اند
تبسم مهر - قدمی گفت: موضوع طرح فراگیر مورد توجه قرار دادیم و 13 هزار نفر در این طرح پوشش داده شده اند
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ، مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست خبری چهل سالگی انقلاب با اشاره به اینکه انقلاب ما انقلاب دینی و ارزشی بود، اظهار کرد: در نظام آموزشی باید به این ارزشها توجه کنیم تا بتوانیم آرمانهای انقلاب را محقق کنیم، اسلام را باید به خوبی برای این نسل تبیین کرد و این هنر ماست که پاسخ را برای جوانان تبیین کنیم و با دانش روز پیش رویم.
وی ادامه داد: در نهادهای مختلف که در اشاعه انقلاب نقش داشتند آموزش و پرورش از حساسیت خاصی برخوردار بود، حدود 40 میلیون مخاطب داریم و باید پیام انقلاب از طریق مدارس به خانوادهها منتقل شود.
تهاجم فرهنگی در کمین ماست رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه دشمنان از همان ابتدای انقلاب در مقابل ما ایستادگی کردهاند، گفت: اکنون تهاجم فرهنگی در کمین ماست و آموزش و پرورش باید در برابر آن مقابله کند.
کار دشمن سیاه نمایی است قدمی با تاکید بر تربیت اسلامی برای جوانان گفت: مدرسه میتواند در کنار آموزش به خانوادهها آنها را هم در برگیرد تا کارها را با قدرت بیشتری پیش ببریم، اکنون کار دشمن سیاه نمایی است که باید با آن مقابله کرد.
وی ادامه داد: انقلاب با وجود مسیر سخت راه خود را باید طی کند که در شرایط فعلی هم همین مسیر را دنبال میکند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: قبل از انقلاب برنامهریزی ویژهای برای دانش آموزان با نیازهای ویژه نبود و فقط چند مدرسه محدود وجود داشت؛ جمع دانش آموزان با نیازهای ویژه در بدو انقلاب 8 هزار نفر بود در حالی که باید این عدد 75 هزار نفر میشد.
قدمی با بیان اینکه اکنون 1728 درصد رشد داشتیم، گفت: بیش از 1500 مدرسه برای دانش آموزان با نیازهای ویژه درشرایط فعلی وجود دارد.
جهت گیری ما افزایش مدارس شبانه روزی نیست وی ادامه داد: برای بچههایی که متفاوت از سایرین هستند، اقدامات ویژهای داشتیم و بیش از 24 هزار مدرسه شبانه روزی راهاندازی کردیم؛ البته جهت گیری ما افزایش مدارس شبانه روزی نیست چراکه کنار پدر و مادر بودن تاثیر مثبتی در رشد دارد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: با ایجاد ساختار جدید در نظام آموزشی روند کار را سرعت بخشیدیم و در سال 70 سازمان آموزش و پرورش استثنایی تاسیس شد؛ جذب نیرو و دوره ضمن خدمت برای پیشبرد اهداف انجام داد.
قدمی با اشاره به اینکه به تدریج جمعیت هدف گروههای تحت پوشش افزایش یافتند، بیان کرد: بیش از 600 مرکز در کشور راه اندازی کردیم تا دانش آموزان دچار اختلال یادگیری ساماندهی شوند.
وی به اعتبار سازمان آموزش و پرورش استثنایی اشاره کرد و ادامه داد: این رقم برای 152 هزار نفر است و به طور میانگین برای هر دانش آموزان حدود 7 تا8 میلیون هزینه میشود.
قدمی با بیان اینکه کتابهای درسی به روز شدهاند، تصریح کرد: گرایشهای آموزشی به سمت مهارتی رفتند و برای نابینایان و ناشنوایان و سایر گروهها برنامههای متعددی در نظر گرفته شده است.
حضور 100 دانش آموز اوتیسمی در طرح فراگیر وی ادامه داد: موضوع طرح فراگیر را مورد توجه قرار دادیم و 13 هزار نفر در این طرح پوشش داده شدهاند و تا حد ممکن سعی میکنیم دانشآموزان در این طرح باشند و حتی حدود 100 دانش آموز اوتیسم در این طرح حضور دارند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: در حوزه ناشنوایان به سمت رشتههای فنی و حرفهای گام برداشتیم، همچنین برای نابینایان رشتههای کامپیوتری مورد توجه است علاوه بر آن برای آسیب دیدگان ذهنی رشتههای حرفهای ساده در نظر گرفته شده است تا این افراد هم به سمت مهارت آموزی سوق داده شوند.
در حال تکمیل/