بزرگنمایی:
رئیس دانشگاه فنی و حرفهای با بیان اینکه این دانشگاه در زمینه عملیاتی و گارگاهی شدن برنامههای درسی دانشآموزان ورود کردهاست، تصریح کرد: برنامههای درسی باید طوری باشد تا پس از آموزش بتواند منشأ درآمد برای جوانان باشد .
تبسم مهر به نقل از ایسنا،
ابراهیم صالحی عمران در حاشیه سفر به گیلان در دیدار با نماینده ولی فقیه
در استان، ایجاد ارزش را با تلاش سودمند جوانان امکانپذیر دانست و گفت:
مهارتآموزی باید از آموزش و پرورش آغاز شود و از اهداف دانشآموزان باشد .
وی به وضعیت کشورهای پیشرفته در زمینه مهارتآموزی دانشآموزان اشاره
کرد و افزود: در کشورهای توسعه یافته 80 درصد از دانشآموزان وارد بازار
کار میشوند و تنها 20 درصد به دانشگاهها میروند .
رئیس دانشگاه فنی و حرفهای کشور، تشویق دانشآموزان به مهارتآموزی را
نیازمند گفتمان اجتماعی ملی خواند و بیان کرد: تحقق امر مذکور طلب میکند
در برنامههای درسی تغییر اساسی ایجاد کنیم تا عملیاتی و کارگاهی شود .
صالحی عمران با بیان اینکه برای عملیاتی و گارگاهی شدن برنامههای درسی
دانشآموزان ورود کردیم، تصریح کرد: برنامههای درسی باید طوری باشد تا پس
از آموزش بتواند منشا درآمد برای جوانان باشد .
مهارتآموزی در عرصه فرهنگی مغفول مانده است
رئیس جدید دانشگاه فنی و حرفهای گیلان نیز در این دیدار با اشاره به
اینکه یکی از مباحثی که در مهارتآموزی مغفول مانده، در عرصه فرهنگی است
اظهار کرد: هدایت دانشآموزان به رشتههای مهارتی توسط آموزش و پرورش
راهگشا و تاثیرگذار است .
رسول شمشادی به وجود 7 مرکز آموزش فنی و حرفهای در گیلان اشاره کرد و
گفت: مهارتها به صورت آکادمیک در مراکز مذکور به جوانان ارائه میشود.