عبداللهی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
نبود استانداردسازی و برندسازی مهمترین چالش صنایع دستی/ رکود بازار را قبضه کرده است
اقتصادی
بزرگنمایی:
تبسم مهر - یک مقام مسئول از رکود حاکم در بازار خبر داد و گفت: نبود استانداردسازی و برندسازی یکی از مهمترین مشکلات صنایع دستی و اشیاء قدیمی است.
تبسم مهر - یک مقام مسئول از رکود حاکم در بازار خبر داد و گفت: نبود استانداردسازی و برندسازی یکی از مهمترین مشکلات صنایع دستی و اشیاء قدیمی است.
محمد عبداللهی رئیس اتحادیه فروشندگان اشیاء قدیمی و صنایع دستی در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، از رکود حاکم در بازار و کمبود توریسم خبر داد و گفت: افزایش قیمتی برای صنایع دستی در شب عید وجود ندارد.
بیشتر بخوانید: صنایع دستی موجود در بازار، تولید داخل است/ضرورت برندسازی در حوزه صنایع دستی
عبداللهی گفت: حجم بیشتری از مواد اولیه بکار رفته در صنایع دستی تولید داخل است.
وی درباره بازاریابی صنایع دستی و اشیاء قدیمی تصریح کرد: به منظور فرهنگسازی در زمینه مصرف محصولات ایرانی، فروش محصولات ممتاز صنایع دستی و اشیا قدیمی با گواهی تایید معتبر صورت میگیرد.
رئیس اتحادیه فروشندگان اشیاء قدیمی و صنایع دستی بیان کرد: نبود استانداردسازی و برندسازی یکی از مهمترین مشکلات این صنف است. متولیان صنایع دستی اگر خواهان حمایت از هنرمندان و رونق آن هستند باید در امر سلیقه شناسی کارهای بسیاری انجام دهند تا بازار مناسبی برای فروش محصولات خود ایجاد کنند.
وی با اشاره به اینکه صنایع دستی از گذشته نقش بارزی در اشتغال و ارزآوری داشته است و به نوعی سفیر فرهنگی کشور به حساب میآید افزود: این صنف علاوه بر اشتغال و توسعه اقتصادی، معرف فرهنگ اصیل ایرانی در داخل و خارج از کشور است.
عبداللهی در پایان گفت: این صنف توانسته در کاهش بیکاری و رسیدن به اقتصاد مقاومتی نقش مهمی را ایفا کند.
انتهای پیام/
صنایع دستی، با کمبود توریسم مواجه است