مدیرکل حفاظت از حقوق مصرفکننده رگولاتوری:
بیشترین شکایت مردم از اینترنت است
اقتصادی
بزرگنمایی:
تبسم مهر - مدیرکل حفاظت از حقوق مصرفکننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: نتایج ارزیابی هفتگی سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ نشان میدهد در بازه زمانی ۲۸ دیماه تا پنجم بهمنماه، بیشترین شکایت مشترکین مربوط به حوزه اینترنت و کمترین شکایت مربوط به حوزه خدمات پستی است.
تبسم مهر - به گزارش ایسنا، سیدمحمد امامی با اشاره به اینکه 1687 شکایت در طول هفته گذشته در سامانه 195 ثبت شده افزود: در حوزه خدمات اینترنت پرسرعت ثابت، بیشترین شکایت مربوط به شرکتهای مخابرات ایران، صبانت ، پیشگامان توسعه ارتباطات، آسیاتک ، هایوب و پارس آنلاین است.
وی، درباره موضوع این شکایتها گفت: شکایتهای مربوط به حوزه اینترنت در پنج بخش پشتیبانی، مالی، مشکلات مربوط به قرارداد، کیفیت سرویس و عدم ارائه خدمات دستهبندی میشوند که بیشترین شکایت درباره این شرکتها به مشکلات قرارداد شامل عدم جمعآوری سرویس و کیفیت سرعت اینترنت پرسرعت اختصاص دارد.
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرفکننده رگولاتوری افزود: در حوزه اینترنت اپراتورهای تلفن همراه، بیشترین شکایت مشترکین از اپراتور همراه اول مربوط به بستههای اینترنتی و عدم اطلاع مشترکین از فعالسازی بسته، در اپراتور ایرانسل، مربوط به کیفیت سرویس و سرعت عدم پایین ارسال و دریافت دیتا و در اپراتور رایتل ، مربوط به بستههای اینترنتی و تفاوت حجم استفاده شده با هزینه در نظر گرفته شده، بوده است.
بنا بر اعلام سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی، امامی با اشاره به اینکه شکایتهای مربوط به حوزه تلفن همراه در سامانه 195 در بخشهای بسته مکالمه، بسته پیامکی، رومینگ ملی و بینالمللی، ترافیک داخلی، سرویس ارزش افزوده، ترابرد پذیری، پیامک متنی، بستههای ترکیبی، کیفیت مکالمه، عدم پاسخگویی، سامانه 800، قبض و صورتحساب و عدم آنتندهی دستهبندی شده است اظهار کرد: بررسیهای انجام شده نشان میدهد بیشترین شکایت از اپراتورهای تلفن همراه درباره عدم آنتندهی، قبض و صورتحساب بوده و در شرکت ایرانسل و رایتل نیز بیشترین شکایت درباره ترابرد پذیری و عدم امکان برگشت به اپراتور قبلی ثبت شده است.
انتهای پیام