چه تعداد سفر بینالمللی در سال 2018 انجام شد؟
فرهنگی و هنری
بزرگنمایی:
تبسم مهر - طبق آمار سازمان جهانی گردشگری، ورود گردشگران بین المللی در سال۲۰۱۸ میلادی، با ۶درصد رشد به رقم ۱/۴ میلیارد نفر رسید.
تبسم مهر - طبق آمار سازمان جهانی گردشگری، ورود گردشگران بین المللی در سال2018 میلادی، با 6درصد رشد به رقم 1/4 میلیارد نفر رسید.
به گزارش خبرگزاری مهر ، در حالی که سازمان جهانی گردشگری در سال 2010 پیشبینی کرده بود تعداد گردشگران بینالمللی در سال 2020 ، به رقم 1/4 میلیارد نفر برسد، با این حال بنا بر دلایلی چون رشد اقتصادی قوی تر، مسافرت هوایی ارزان تر، تحولات مبتنی بر فناوری، مدلهای کسب و کار جدید و تسهیلات ویزا در سراسر جهان ، این پیشبینی دو سال زودتر محقق شد.
سازمان جهانی گردشگری برآورد کرده است که ورود گردشگران بین المللی (بازدید حداقل به مدت یک شب) در سال 2018، شش درصد افزایش یافته و به عدد 1/4 میلیارد نفر رسیده است که بسیار بالاتر از میانگین رشد 3/7 درصدی ثبت شده در اقتصاد جهانی است. از نظر منطقهای، خاورمیانه 10٪+، آفریقا 7٪+، آسیا، اقیانوسیه و اروپا 6٪+ رشد را در سال 2018 داشته اند و ورود به قاره آمریکا (3٪+)کمتر از میانگین جهانی بود.
زوراب پلولیکاشویلی دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در این باره اذعان کرده است: «رشد گردشگری در سالهای اخیر نشان میدهد که این بخش امروزه یکی از قویترین محرکهای رشد و توسعه اقتصادی است. مسئولیت ما این است که آن را به صورت پایدار مدیریت کنیم و با ایجاد فرصتهای شغلی و کارآفرینی، این رشد را به منافع واقعی برای همه کشورها و به ویژه همه جوامع محلی تبدیل کنیم و هیچ کس را بیبهره نگذاریم. به همین دلیل است که سازمان جهانی گردشگری تمرکز خود را در سال 2019 بر آموزش، مهارتها و اشتغال گذاشته است.»
سازمان جهانی گردشگری، بر اساس روند فعلی، چشم انداز اقتصادی و شاخص اعتماد (UNWTO(Confidence Index، رشد 3 تا 4 درصدی را برای سال جاری میلادی پیش بینی کرده است.
مقرون به صرفه شدن مسافرت هوایی به دلیل ثبات قیمتهای سوخت و گسترش شبکه خطوط هوایی در بسیاری از مقاصد دنیا موجب تنوع بخشی به بازارهای گردشگرفرست شده است. همچنین، روند کنونی، حاکی ازافزایش سفرهای خروجی از بازارهای نوظهور، به ویژه هند و روسیه، و همچنین بازارهای کوچکتر آسیایی و عربی است.
به طور کلی، انتظار میرود که در نتیجه تغییرات جمعیتی و رشد آگاهی در خصوص مسافرت مسئولانه، در سال 2019شاهد تلفیقی از گرایشهای نوظهوری مانند "سفر برای تغییر کردن و نشان دادن"، پیگیری گزینههای سالم مانند گردشگری پیاده روی، سلامتی و ورزشی، و نیز "سفر چند نسلی" بین مصرف کنندگان باشیم.