بزرگنمایی:
نسخه اصلاح شده شاخص های اعتبار بخشی دانشکده های پرستاری به عنوان مبنای مناسب برای ارزشیابی به وزارت بهداشت ارائه شد.
به گزارش تبسم مهر وبه نقل از وزارت بهداشت، جلسات هیئت های ممتحنه، ارزشیابی و برنامه ریزی رشته های پرستاری، کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی، ارگونومی و زیست فناوری پزشکی و پزشکی مولکولی از سوی دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی برگزار شد.
در این جلسه شاخص های اعتبار بخشی مراکز آموزش پرستاری (دانشکده های پرستاری) مورد بررسی قرار گرفت و نسخه اصلاح شده این شاخص ها جهت طی مراحل بعدی به دبیرخانه ارائه شد. این شاخص ها می تواند به عنوان یک مبنای مناسب برای ارزشیابی در سایر رشته ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.
در ادامه این جلسه در خصوص نحوه استفاده از توان حرفه ورزان پرستاری در حوزه های پیشگیری و توانبخشی بحث و بررسی صورت گرفت.
تعیین گرایش و نحوه اصلاح سرفصل دوره کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی
همچنین جلسه هیئت ممتحنه ارزشیابی و برنامه ریزی رشته کتابداری در محل دبیرخانه شورای علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی برگزار و در جلسه مذکور پیشنهاد شد اتاق فکر (نمایندگان هیئت ممتحنه، حوزه تامین منابع اطلاعات معاونت تحقیقات فناوری وزارت بهداشت، نماینده کتابخانه ها و گروه های آموزشی) تشکیل شود.
در این جلسه درخواست راه اندازی کارشناسی کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی در برخی از دانشگاه های علوم پایه پزشکی مورد بررسی قرار گرفت. همچنین تعیین گرایش و نحوه اصلاح سرفصل دوره کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی مورد بررسی قرار گرفت.
تقویت بنیه مراکز آموزشی پذیرنده دانشجوی رشته ارگونومی
جلسه هیئت ممتحنه، ارزشیابی و برنامه ریزی رشته ارگونومی در محل دبیرخانه شورای علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی تشکیل شد. در جلسه مذکور به منظور تقویت بنیه مراکز آموزشی پذیرنده دانشجوی رشته ارگونومی درخصوص برگزاری دوره آموزشی این رشته تصمیماتی اتخاذ شد.
به منظور بررسی وضعیت آموزشی رشته ارگونومی مقرر شد از دانشگاه های مازندران، تبریز، یزد، شهید بهشتی بازدید به عمل آید. همچنین مقرر شد از دانش آموختگان این رشته در دانشگاه های علوم پزشکی استفاده شود.
بررسی ظرفیت پذیرش ارشد و دکتری رشته زیست فناوری پزشکی مولکولی
جلسه هیئت ممتحنه زیست فناوری پزشکی مولکولی نیز برگزار شد و در مورد ظرفیت های پذیرش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی بحث و تبادل نظر به عمل آمد و مقرر شد در بررسی تقاضاهای دانشگاه برای تاسیس رشته و مقاطع، سیاست های معاونت آموزشی و به خصوص برآورد نیروی انسانی مورد نیاز، مورد توجه قرار گیرد.