جوابیه وزارت کشور به اظهارات نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس
سیاسی
بزرگنمایی:
تبسم مهر - روابط عمومی وزارت کشور به اظهارات نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس مبنی بر اینکه «چه رانتی در واردات ۱۵۰۰ اتوبوس خارجی به کشور وجود دارد؟» واکنش نشان داد.
تبسم مهر - روابط عمومی وزارت کشور به اظهارات نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس مبنی بر اینکه «چه رانتی در واردات 1500 اتوبوس خارجی به کشور وجود دارد؟» واکنش نشان داد.
به گزارش خبرگزاری فارس، روابط عمومی وزارت کشور به اظهارات نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس مبنی بر اینکه « چه رانتی در واردات 1500 اتوبوس خارجی به کشور وجود دارد؟ » واکنش نشان داد.
متن این جوابیه به شرح ذیل است:
استمرار اهتمام جدی وزارت کشور در کنار سایر دستگاههای ذیمدخل از جمله وزارت نفت، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و با مسؤولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و تجاری کشور، به ویژه ذیل طرح ریاست محترم جمهوری که از بهمن ماه سال 1396 عملا تقویت این تلاشها را موجب شده است، از جمله برنامههایی است که با وجود مشکلات متعدد از جمله؛ تحریمهای ظالمان، محدودیتهای موجود در خصوص نقل و انتقال ارز از طریق بانکهای داخلی به حسابهای شرکتهای خارجی تأمینکننده قطعات و افزایش شدید قیمت اتوبوس و قطعات آن، به مسیر رو به جلوی خود ادامه میدهد.
در همین راستا و با پیگیریهای مکرر سازمان شهرداریها و دهیاریها، جلسات هماهنگی به ریاست معاون اول محترم رئیسجمهور و با حضور رئیس کل بانک مرکزی، وزرای نفت، صنعت، معدن و تجارت، معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی، وزیر کشور و همچنین رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریها، رئیس صندوق ذخیره ارزی، شهردار تهران و تنی چند از دیگر مسؤولان حوزه حمل و نقل تشکیل شد و طی آنها تصمیمات راهگشایی برای نوسازی ناوگان فرسوده اتخاذ شد.
بر این اساس مقرر گردید؛ نحوه تأمین مالی 3 هزار اتوبوس (1500 دستگاه شهر تهران و 1500 دستگاه سایر شهرها) برای شهرهای کشور جهت تولید داخل توسط بانک مرکزی تعیین و به سرعت در دستورکار برای اجرا قرار گیرد که ضمن پرداخت سهم دولت از محل صرفهجویی سوخت (مبلغ 142 هزار و 200 دلار به ازای هر اتوبوس) مابقی هزینه خرید اتوبوسها توسط شهرداریها یا بخشهای غیردولتی تأمین میشود.
همچنین در این جلسه بازسازی 2 هزار دستگاه اتوبوس فرسوده (1000 دستگاه شهر تهران و 1000 دستگاه سایر کلانشهرها) در شهرهای سراسر کشور با استفاده از اعتبارات تبصره 18 قانون بودجه و تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به منظور به کارگیری در چرخه حمل و نقل عمومی کشور مورد تصویب قرار گرفت.
به این ترتیب با عنایت به سیاستهای دولت هیچ تصمیمی مبنی بر واردات اتوبوس ساخته شده کامل وجود ندارد و تنها واردات قطعات منفصله CKD به منظور تولید اتوبوس در داخل صورت خواهد پذیرفت و بیان خبر نادرست واردات اتوبوس، ناشی از برداشت اشتباه یک خودروساز و متعاقبا شتابزدگی در رسانهای کردن این قضیه بدون تحقیق در صحت و سقم آن بوده است.
انتهای پیام/