تمهیدات دفتر مدیریت سبز دانشگاه تهران برای مقابله با کرونا
علمی و دانشگاهی
بزرگنمایی:
تبسم مهر - دفتر مدیریت سبز دانشگاه تهران، همزمان با روند نظافت و ضدعفونیکردن فضاهای مختلف دانشگاه تهران، به منظور کنترل و جلوگیری از همهگیری ویروس کرونا، اطلاعیهای در خصوص ملاحظات محیطزیستی مرتبط با این موضوع،صادر کرد.
تبسم مهر - به گزارش ایسنا، دفتر مدیریت سبز دانشگاه تهران، ضمن آرزوی سلامتی و درخواست مجدد برای بکارگیری کلیه توصیههای بهداشتی نهادهای مختلف مسئول در حوزه سلامت و تأکید بر تصمیمات کمیته مدیریت بحران دانشگاه، با توجه به مخاطرات احتمالی ناشی از ویروس کرونا در سطح جامعه و لزوم توجه ویژه به نظافت و ضدعفونی کردن محیط دانشگاه به منظور کنترل و جلوگیری از همهگیری بیماری ناشی از این ویروس، در خصوص حفاظت از محیطزیست و ملاحظات مرتبط با جهتگیری و حرکت به سوی دانشگاه سبز، توصیه مینماید موارد زیر در برنامهریزی و اجرای برنامههای مرتبط با نظافت، شستوشو و ضدعفونی کردن فضاهای مختلف در سطح دانشگاه، مد نظر قرار گیرند:
استفاده از شویندههای سبز و دوستدار محیطزیست؛ لازم به توضیح است شویندههای سبز و دوستدار محیطزیست از طریق صرفهجویی در مصرف آب، کاهش مصرف انرژی، حفظ محیطزیست با استفاده از آنزیمهای مختلف و مواد جایگزین فسفات برای گرفتن سختی آب و همچنین به حداقل رساندن میزان دیاکسان به عنوان عامل تهدیدکننده سلامت انسان، در راستای اهداف مدیریت سبز میباشند.
عدم استفاده از مواد آسیبرسان به سلامت محیط و افرادی که عملیات نظافت و شستوشو را انجام میدهند و توجه به استانداردهای مرتبط با غلظت، زمان، نحوه و دورههای استفاده از مواد و سموم مورد استفاده در روند نظافت و ضدعفونیکردن مکانهای مختلف در سطح دانشگاه و نیز استفاده از لباس و تجهیزات مناسب و استاندارد برای پرسنل مرتبط با این عملیات ضروری میباشد.
توجه به تفکیک زبالهها و همچنین در نظر گرفتن ظروف جمعآوری مجزا و دفع ویژه برای پسماندهایی که به نوعی با هر نوع از میکروبها و عفونتهای احتمالی مرتبط هستند، مانند دستمال کاغذی، ماسک و دستکش و همچنین دفع بهداشتی پسماندهای جامد و مایع حاصل از عملیات شستوشو، ضدعفونی و نظافت محیطهای مختلف دانشگاه.
تا حد امکان صرفهجویی در مصرف آب در شستوشوی محیط و ظروف و نظافت فضاها و محوطههای مختلف در سطح دانشگاه.
اطمینان از خاموشبودن سیستمهای حرارتی و چراغهای روشنایی در محلهایی که به دلیل محدودشدن فعالیتهای آموزشی، خوابگاهی، اداری و اجرایی دانشگاه، مورد استفاده قرار نمیگیرند.
حذف یا به حداقل رساندن چاپ بنرهای یکبار مصرف و بروشورها و پوسترهای کاغذی در امر اطلاع رسانیهای مرتبط و استفاده از ظرفیتهای سایت و سایر فضاهای مجازی و همچنین در صورت ضرورت، استفاده از اقلام اطلاعرسانی با کیفیت بالا به منظور استفاده در زمان طولانیتر.
بهرهگیری حداکثری از زیرساخت آموزشهای الکترونیکی و کلاسهای مجازی و همچنین برگزاری جلسات ضروری اداری از طریق سامانههای مجازی دانشگاه، علاوه بر کمک به کنترل بیماریهای مسری و جلوگیری از همهگیری آن در سطح دانشگاه و جامعه، از نظر کاهش مصرف سوخت برای حملونقل و تولید کمتر آلایندههای محیطی نیز قابل توصیه میباشد و در صورت توجه به سایر ملاحظات اداری، اجرایی و آموزشی، برای سایر مواقع و شرایط غیر بحرانی نیز قابل توصیه است.
انتهای پیام