بزرگنمایی:
وزیر آموزش و پرورش در مراسم ملی روز پژوهش از اینکه دانشآموزان در مدرسه باید یاد بگیرند که گردن زرافه چقدر است و یا هزارپا چند پا دارد، گلایه کرد و تأکید کرد که دانشآموزان باید مهارتهای زندگی را فرا بگیرند.
به گزارش تبسم مهر، همایش بزرگداشت روز ملی پژوهش در آموزش و پرورش و مراسم تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران برگزیده، امروز در سالن همایش خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
این مراسم در سالن نیمه خالی آغاز شد و یکی از مهمانان ویژه برنامه که رئیس مجلس بود، حضور نیافت.
البته در نشست خبری عصر امروز، فرهاد کریمی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه امروز لایحه بودجه به مجلس ارائه شد و رئیس جمهور به مجلس میرفت، رئیس مجلس نتوانست در این مراسم حضور یابد.
امروز وزیر آموزش و پرورش در مراسم از عدم ارتباط پژوهشگران با مدارس و درهای بسته مدارس نسبت به پژوهش گله کرد.
وی همچنین به بخشی از محتوای آموزشی در مدارس گلایه داشت و عنوان کرد: اینکه گردن زرافه چند متر است یا تعداد واقعی پاهای هزارپا چند تاست واقعا چه ربطی به آموزش عمومی دارد؟! دانشآموز باید مهارتهای زندگی که بیرون کلاس نیاز دارد را بیاموزد.
در نشست عصر این همایش که در سالن همایش خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در پاسخ به گلایه خبرنگاران از عدم حضور وزرای علوم و آموزش و پرورش در برنامه تجلیل از دانشآموزان پژوهنده گفت: وزیر آموزش و پرورش در جلسه فوری در ریاستجمهوری باید حضور مییافت و از سوی دیگر وزیر علوم میهمان بود و وقتی صاحبخانه نتوانست بیاید، حضور ایشان هم لغو شد.
البته رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش نتوانست پاسخ دهد که تکلیف دانشآموزان پژوهشگر که چشمانتظار تجلیل شدن از سوی وزرا بودند و اینگونه نشد، چه خواهد شد.