بزرگنمایی:
مدیرکل آموزشوپرورش لرستان با اشاره به مشارکت ۲۵۰ هزار دانشآموز در انتخابات شوراهای دانشآموزی استان، گفت: انتخابات شوراهای دانشآموزی در ۴۵۰۰ مدرسه لرستان برگزار شد.
به گزارش تبسم مهر رضا زینیوند در مراسم نمادین آغاز بیست و دومین دوره انتخابات شورای دانشآموزی که در دبیرستان نمونه دولتی آیتالله گلپایگانی برگزار شد، اظهار کرد: تشکیل شورای دانشآموزی یکی از ارکان مهم موفقیت برای آینده ایران اسلامی است.
وی با ذکر این مطلب که بیست و دومین دوره انتخابات شورای دانشآموزی لرستان با شعار «طلایهداران گام دوم انقلاب» در چهار هزار و 560 آموزشگاه و با حضور بیش از 250 هزار دانشآموز همزمان با سراسر کشور برگزار شد، گفت: امروز رسالت آموزشوپرورش نسبت به گذشته دارای گستردگی بیشتری است که مهمترین آن بسترسازی برای تعالی و توسعه کشور است.
زینیوند آموزشوپرورش را بهترین جایگاه برای کسب موفقیت و ایجاد زیرساخت برای تعالی جامعه نامید و یادآور شد: اهداف آموزشوپرورش باید در مدارس محقق شود و برنامهریزی باید با محوریت مدرسه باشد.
مدیرکل آموزشوپرورش لرستان با تأکید بر اینکه آموزشوپرورش بستر پرورش نیروی انسانی در همه عرصهها است و در جامعه کارکردهای مختلفی برای آن متصور است، ادامه داد: به همین منظور دستگاه تعلیم و تربیت مهمترین زیرساخت برای تعالی و توسعه کشور است این در حالی است که یکی از مهمترین اهداف سند تحول بنیادین توجه ویژه به بحث اجتماعی و مشارکت دانشآموزان و اولیا در برنامههای مدرسه است.
وی با بیان اهداف شورای دانشآموزی در مدارس، گفت: تشکیل شورای دانشآموزی یکی از ارکان مهم موفقیت برای آینده ایران اسلامی است.
محمود ثمینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان نیز در این آیین با اشاره به انتخابات شورای دانشآموزی بهعنوان یک برنامه موفق، گفت: منتخب دانشآموزان عضو شورای دانشآموزی میشود که این افراد در برنامه مدارس مشارکت دارند و در مباحث اجتماعی و فرهنگی تأثیر خود را باید نشان داده و به مدیر مدرسه کمک کنند.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: دانشآموزان آیندهساز کشور بوده و باید در گام دوم انقلاب مؤثر باشند و در مباحث اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و بهویژه در خانواده خود نقشآفرینی کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به اینکه احساس شخصیت کردن، احساس وظیفهداشتن در قبال مسائل اجتماعی و فرهنگسازی برای موفقیت جامعه توسط دانشآموزان از مدارس آغاز میشود، افزود: مدیر باید برخی مسئولیتها را به دانشآموزان واگذار کند و دانشآموزان هم باید طبق توان به مدیر و دیگر عوامل آموزشگاه کمک کنند و در عرصه علمی، فرهنگی و پژوهشی فعال بوده و نقش آگاهیبخشی را در جامعه داشته باشند.