بزرگنمایی:
سامانه درخواست برقراری مجدد یارانههای نقدی برای ثبت اعتراض به قطع یارانه نقدی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راهاندازی شد.
به گزارش تبسم مهر یارانه نقدی 200 هزار خانوار معادل حدود 800 هزار نفر از جمعیت یارانه بگیران در شهریورماه به حساب سرپرستان خانوار واریز نشد تا عملا قطع یارانه نقدی خانوارهای پردرآمد توسط دولت آغاز شود.
در عین حال همچنان امکان ثبت اعتراض برای سرپرستان خانوارهایی که یارانه نقدی آنها قطع شده، فراهم است. در همین راستا، سامانه ثبت درخواست رسیدگی برقراری مجدد یارانههای نقدی از امروز آغاز به کار کرد و تمام سرپرستان خانواری که یارانه آنها فقط در سال 98 قطع شده، میتوانند با ثبت کد رهگیری خود در این سامانه اعتراض خود را ثبت کنند.
نکته قابل توجه اینکه، سرپرستان خانواری که یارانه آنها قطع شده، پیش از ورود و ثبت اعتراض در «سایت ثبت درخواست برقراری مجدد یارانه نقدی»، باید منتظر دریافت پیامکی با سرشماره «یارانه» با متن «خانوار شما مشمول حذف دریافت یارانه نقدی است» باشند.
این سرپرستان خانوار در صورتی که به قطع یارانه نقدی خود معترض هستند، باید پس از دریافت این پیامک، با کارت شناسایی معتبر به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و پیامک دریافتی را ارائه دهند. در این مرحله از سرپرست خانوار معترض، اجازه کتبی مبنی بر اینکه دولت اختیار دارد به حسابهای بانکی آنها دسترسی داشته باشد، گرفته میشود و این مجوز به دولت داده شود تا تراکنشهای بانکی فرد معترض را به منظور تشخیص توان مالی فرد، مورد بررسی قرار دهد و در نهایت در خصوص اینکه این خانوار مشمول دریافت یارانه نقدی خواهد شد یا خیر تصمیم گیری خواهد شد.
پس از مراجعه به دفتر پیشخوان و ثبت اعتراض، «کد رهگیری» به سرپرست خانوار پیامک میشود و پس از آن باید به سایت ثبت درخواست رسیدگی برقراری مجدد یارانه نقدی به نشانی yaraneh10.mcls.gov.ir مراجعه و با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار و کد رهگیری دریافت شده از دفتر پیشخوان اعتراض خود را ثبت کنند.
لازم به ذکر است، فقط خانوارهایی میتوانند نسبت به ثبت اعتراض به قطع یارانه نقدی اقدام کنند که در سال 98 یارانه آنها قطع شده است، لذا خانوارهایی که در گذشته یارانه آنها قطع شده است نمیتوانند برای برقراری مجدد یارانه خود اقدام کنند.