انتقاد از تاخیر در فعالیت سامانه صورت وضعیت الکترونیک در حوزه پسماند
اجتماعی
بزرگنمایی:
تبسم مهر - رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از تاخیر در عملیاتی شدن سامانه صورت وضعیت الکترونیک در حوزه پسماند گفت: وجود اطلاعات صحیح برآورد دقیقی از کارکرد پیمانکاران میدهد.
تبسم مهر - رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از تاخیر در عملیاتی شدن سامانه صورت وضعیت الکترونیک در حوزه پسماند گفت: وجود اطلاعات صحیح برآورد دقیقی از کارکرد پیمانکاران میدهد.
- اخبار اجتماعی -
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، افشین حبیبزاده در جریان یکصدوبیستوپنجمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری درباره تاخیر در عملیاتی شدن سامانه صورت وضعیت الکترونیک در حوزه پسماند، گفت: طبق ماده 55 قانون شهرداریها، تنظیف و نگهداری معابر از وظایف شهرداریها برشمرده شده است و بیشک انجام صحیح و بدون نقص این وظیفه، اهمیت بالایی برای شهروندان دارد و بر قضاوت مردم از عملکرد شهرداری تاثیر میگذارد.
رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بررسیهای میدانی نشان میدهد وضعیت عملکرد برخی از پیمانکاران خدمات شهری در حوزه جمعآوری پسماندهایهایتر و خشک، مطلوب نیست، اظهار کرد: استفاده از کارگران غیرمجاز در جمعآوری پسماندهایتر و عدم استفاده از تجهیزات و امکانات مورد توافق طبق مفاد قرارداد (به عنوان مثال نظافت سطح اتوبانها بدون استفاده از جاروهای مکانیزه در اکثر مناطق، عدم استفاده از خودروهای مخزن شوی) از یک سو و نیز عدم ایجاد زیرساخت مناسب به منظور تفکیک پسماندهای خشک در مبدا، عدم الزام پیمانکاران به موضوع فرهنگسازی مناسب و ایجاد انگیزه در شهروندان به منظور تحویل پسماندهای تفکیک شده در غرفهها، استفاده پیمانکار از نیروهای غیرقراردادی به منظور جمعآوری پسماندهای خشک از داخل مخازن از طرف دیگر، علاوه بر ورود خسارات مادی و معنوی به شهرداری تهران، چهره شهر را نامطلوب کرده و انتقادات زیادی نیز به همراه داشته است.
وی یکی از دلایل این آشفتگی را عدم وجود پایگاه داده جامع دانست که ایجاد آن، نظارت بر عملکرد پیمانکاران این حوزه را بهتر خواهد کرد.
حبیبزاده در بیان راهکار برای حل این مسئله افزود: در جهت رفع مشکلات فوق الذکر و ساختارمند کردن اطلاعات پیمانکاران، باید بر اساس دستور شهردار تهران از مورخ 97/11/1 سامانه صورت وضعیت الکترونیک به منظور اعمال نظارت سیستمی و کاهش مداخله نیروی انسانی در تایید صورت وضعیتها و پرداخت صورت وضعیت بر اساس عملکرد دقیق پیمانکاران اجرایی شده و معاونت خدمات شهری و محیط زیست و مناطق 22 گانه موظف به ثبت کلیه اطلاعات صورت وضعیت در سامانه مذکور بودهاند.
رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با طرح این پرسش که چرا سامانه صورت وضعیت الکترونیک هنوز فعالیت خود را آغاز نکرده است، ادامه داد: وجود اطلاعات صحیح به نظاممند کردن پرداخت صورت وضعیت پیمانکاران کمک شایانی خواهد کرد و برآورد دقیق میزان کارکرد پیمانکاران و نظارت بر عملکرد آنها را عملیاتی میکند.
وی گفت: با توجه به مشکلات مالی که در حال حاضر شهرداری تهران با آن مواجه است، وقت آن رسیده که بطور جدی این موضوع در دستور کار متولیان امر قرار گرفته تا با اعمال نظارت سیستمی بر عملکرد پیمانکار و استفاده از شیوههای نوین تفکیک پسماند در مبدا، هزینههای شهرداری در این حوزه واقعی شده و درآمد حاصل از تفکیک پسماند در مبدا، عاید شهرداری تهران شود.
ارکان سازمانها و شرکتهای زیر مجموعه شهرداری تعیین تکلیف شود
انتهای پیام/