رئیس دانشگاه علمی کاربردی قزوین:
فرهنگ مدرکگرایی ناشی از رشد نامتوازن دانشگاههای نظری است
علمی و دانشگاهی
بزرگنمایی:
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی قزوین با اشاره به فرهنگ مدرکگرایی در جامعه گفت: تأثیر این فرهنگ را میتوان در رشد کمی و نامتوازن دانشگاههای نظری نسبت به دانشگاههای مهارتی مشاهده کرد.
تبسم مهر به نقل از ایسنا، علی فتحطاهری اظهار
کرد: تاکنون بیش از 14 هزار دانشجو از مراکز آموزش علمی کاربردی تحت نظارت
این دانشگاه در استان فارغالتحصیل شدهاند که بالغبر 70 درصد از این
تعداد مشغول به کار هستند.
وی سهم آموزشعالی مهارتی را تنها 20
درصد از کل نظام آموزش عالی کشور عنوان و با ابراز گلایه از فرهنگ
مدرکگرایی در جامعه، تأثیر این فرهنگ را در رشد کمی و نامتوازن
دانشگاههای نظری نسبت به دانشگاههای مهارتی قابلتوجه ارزیابی کرد.
فتح طاهری با اشاره به فرهنگ مدرکگرایی در جامعه ابراز کرد: تأثیر این
فرهنگ را میتوان در رشد کمی و نامتوازن دانشگاههای نظری نسبت به
دانشگاههای مهارتی مشاهده کرد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی
قزوین با اشاره به اینکه از رسانهها انتظار میرود تا امر فرهنگسازی
یاریرسان ما باشند، اضافه کرد: بسیاری از مشکلات موجود در کشور ناشی از
عدم فرهنگسازی است و باید این نکته را متذکر شد که علیرغم اینکه بسیاری
از خانوادهها به تجربه دریافتند که مدارکی که صرف مدرک است و کارآفرین
نیست ولی باز همچنان عطش برای هدایت دانشجویان به سمت دانشگاههای نظری
وجود دارد.
وی بابیان اینکه باید ایدهآلطلبی را کنار گذاشته و
با واقعیت زندگی کنیم، ابراز کرد: به اعتقاد من کسی که بخواهد 10 سال پشت
کنکور بماند و رشته خاصی قبول شود بهتر است از ایدهآلطلبی پایین بیاید و
با یک فوقدیپلم و کارشناسی یک کارگاه کوچکی راهاندازی کند که هم خودش
ارتزاق کند و هم برای چند نفر اشتغالزایی داشته باشد.
مشکل اشتغال با توسعه فرهنگ کارآفرینی حل میشود
فتحطاهری تصریح کرد: اگر بتوانیم فرهنگ کارآفرینی را جا بیندازیم شاید
مشکل اشتغال که یکی از بزرگترین مشکلات کشور است حل شود و دانشگاه علمی
کاربردی هم همین هدف را دارد و در تلاش است دانشجو را به مهارتی برساند که
بعد از فارغالتحصیلی نیاز به استخدام دولتی نداشته باشد و بتواند در یک
کارگاه کوچک زندگی خود را اداره و تأمین کند.
رئیس دانشگاه جامع
علمی کاربردی قزوین با اشاره جایگاه ویژه این دانشگاه در نظام آموزش عالی،
رسالت دانشگاه را تربیت نیروی انسانی ماهر برشمرد و اضافه کرد: مسئولیت
دانشگاه جامع علمی کاربردی ارائه آموزشهای مهارتی و کاربردی با تأکید بر
پرورش تکنسینهای مجربی است که در محیط کار توانایی استفاده از فناوریهای
نوین را داشته باشند.