وزیر علوم :
نقدهایی که به عملکرد آموزش و پژوهش میشود سطحی است
علمی و دانشگاهی
بزرگنمایی:
تبسم مهر - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در شرایط فعلی نقدهایی به عملکرد آموزشی و پژوهشی کشور وجود دارد که برخی اساتید، دانشگاهیان و مدیران با نگاه سطحی، آن را تکرار میکنند.
تبسم مهر - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در شرایط فعلی نقدهایی به عملکرد آموزشی و پژوهشی کشور وجود دارد که برخی اساتید، دانشگاهیان و مدیران با نگاه سطحی، آن را تکرار میکنند.
به گزارش خبرنگار مهر ، منصور غلامی صبح امروز در نشست «بررسی پروژه ارتقای پنج دانشگاه و پنج پژوهشگاه برتر کشور به تراز بینالمللی» در وزارت علوم اظهار داشت: برای دستیابی به تراز جهانی باید یک تعریف داشته باشیم و بدانیم که قرار است به کدام سمت حرکت کنیم. همچنین باید وظایف این مراکز در خصوص تراز جهانی نیز تعریف شده باشد.
وی افزود: در داخل کشور با یکسری شرایط جدید روبرو هستیم که طبعاً همه دانشگاهها باید به نوعی مسئله را مورد توجه قرار داده و برای تغییرات، اقدامات ضروری انجام دهند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: در حرکت به سمت تراز جهانی باید مأموریتهای ملی را نیز مد نظر قرار دهیم.
غلامی اظهار داشت: در شرایط فعلی نقدهایی به عملکرد آموزش و پژوهش کشور صورت میگیرد که متأسفانه این نقدها با نگاه سطحی توسط برخی اساتید، دانشگاهیان و مدیران تکرار میشود.
وی تصریح کرد: عدم تطبیق دانشگاهها با نیاز جامعه و عدم تأمین نیاز فنی و کارشناسی کشور از سوی دانشگاهها، نگاههایی است که به مراکز دانشگاهی و پژوهشی وجود دارد اما این دو نوع نگاهها نادیده گرفتن زحمات دانشگاهها به شمار میرود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ممکن است طی سالهای گذشته به برخی توفیقات دست نیافته باشیم اما 40 سال زحمت دانشگاهها و مراکز آموزشی را نباید نادیده بگیریم.
غلامی بیان کرد: در شرایط فعلی اکثر قریب به اتفاق مسئولین کشور از فارغالتحصیلان دانشگاهی هستند.
وی تأکید کرد: در حال حاضر ما مواجه هستیم با برخی از اشخاص که عادت دارند نیمه خالی لیوان را ببینند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: در بحث ارتقای دانشگاهها و پژوهشگاهها به تراز جهانی، باید به جایگاه فرهنگی این مراکز توجه خاص شود.