رئیس سازمان مدارس غیردولتی :
نادیده گرفتن خدمات مدارس غیردولتی بی انصافی است
علمی و دانشگاهی
بزرگنمایی:
تبسم مهر - تهران- ایرنا- رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: اکثر سرمایه گذاران مدارس غیردولتی، پیشکسوتانی هستند که عمری در آموزش و پرورش خدمت کرده اند و انتقاد به فعالیت این مدارس و نادیده گرفتن دستاوردهای آنها بی انصافی است.
تبسم مهر - تهران- ایرنا- رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: اکثر سرمایه گذاران مدارس غیردولتی، پیشکسوتانی هستند که عمری در آموزش و پرورش خدمت کرده اند و انتقاد به فعالیت این مدارس و نادیده گرفتن دستاوردهای آنها بی انصافی است.
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، مجتبی زینی وند روز یکشنبه در آئین افتتاحیه اولین نمایشگاه دستاوردهای مدارس و مراکز غیر دولتی و صنایع آموزشی وابسته افزود: برخی به جای تشکر از سرمایه گذاری موسسان مدارس غیردولتی که با دو تا سه میلیارد تومان سرمایه و یا تجمیع پاداش بازنشستگی مدرسه ای دایر کردند و با عشق به عرصه تعلیم و تربیت وارد شده اند، تهمت هایی میزنند.
وی تصریح کرد: همه افرادی که در آموزش و پرورش و در بخش مدارس غیردولتی مشارکت دارند با عشق خدمت به انقلاب و نظام آموزشی فعالیت میکنند و بی انصافی است که این خدمات را نادیده بگیریم.
معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: ما به اهداف و راهمان برای کمک به نظام تعلیم و تربیت زیر سایه ولایت ایمان داریم و هیچ مانعی نمیتواند ما را از ادامه مسیر باز دارد.
رئیس سازمان مدارس غیردولتی تصریح کرد: آینده از آن جامعه ای است که نظام آموزشی آن بتواند نیروی کارآمدتری تربیت کند و در این میان مهمترین سرمایه، همانا سرمایه آموزشی است.
زینی وند ادامه داد: هر کشوری که در این عرصه ورود پیدا کند پیشرفت همه جانبه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خواهد داشت و اکنون ثابت شده که منابع طبیعی نمیتواند پایه اصلی ثروت یک کشور باشد بلکه چگونگی کیفیت آموزش به عنوان عوامل و شاخصهای توسعه یافتگی جوامع در نظر گرفته میشود.
وی بیان داشت: آموزش و پرورش کارآمد و استفاده درست از مشارکتهای مردمی مهمترین عامل موفقیت نظام آموزشی است و در هیچ جای دنیا تمامی هزینههای آموزشی بر عهده دولتها نیست بلکه 50 تا 70 درصد هزینه آموزشی توسط دولتها و سایر هزینهها با استفاده از مشارکتهای مردمی تامین میشود.
به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش، ساختارهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور ما به گونه ای است که مدارس غیردولتی را نمیتوانیم خصوصی سازی تلقی کنیم و تمامی برنامهریزی، محتوای آموزشی و انتخاب نیرو و نظارتها توسط وزارت آموزش و پرورش انجام میشود و چه بسا نظارت بر مدارس غیردولتی بیش از مدارس دولتی است.
زینی وند ادامه داد: تعجب میکنم افراد صاحب تجربه میدانند که دولت قادر به تامین تمامی هزینههای آموزشی نیست و باید از مشارکتهای مردمی در این رابطه کمک بگیرد اما همچنان به پیکره مدارس غیر دولتی میتازند.
وی مهمترین فلسفه وجودی مدارس غیردولتی را پاسخگویی به تقاضای مردمی دانست و گفت: اکنون بیش از 90 درصد دانش آموزان این مدارس در بهترین دانشگاهها تحصیل میکنند.
رئیس سازمان مدارس غیر دولتی با بیان اینکه سال گذشته تنها 50 مورد تخلف اخذ شهریه بالاتر از مبلغ مصوب در سطح کشور و شهر تهران گزارش شده است، افزود: این تعداد محدود تخلفات نباید موجب خدشه دار کردن ماهیت مدارس غیر دولتی شود.
زینی وند یادآور شد: برخی مدارس غیر دولتی تنها با دریافت یک میلیون و 200 هزار تومان شهریه از دانش آموزان اداره میشوند که در شرایط کنونی اقتصادی این مبلغ بسیار ناچیز است و گاه باعث شرمندگی ما میشود.
وی به برگزاری اولین نمایشگاه دستاوردهای مدارس و مراکز غیر دولتی و صنایع آموزشی وابسته اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه توسط شورای موسسان مدارس غیر دولتی برگزار شده و شاهد حضور موسسان و دانش آموزان هستیم.
زینی وند اضافه کرد: این نمایشگاه باید در سراسر کشور برگزار شود که لازمه آن تعیین چارچوب مشخص برای حضور موثر موسسان مدارس غیردولتی به منظور به نمایش گذاشتن دستاوردهای آنهاست.
معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: یکی از برنامههای پیشنهادی در ایام دهه فجر امسال این بود که جشنواره ای از دستاوردهای مدارس غیر دولتی کشور برای سال آینده برگزار کنیم و این برنامه در دستور کار قرار گرفته است.
اولین نمایشگاه دستاوردهای مدارس و مراکز غیر دولتی و صنایع آموزشی وابسته از امروز پنجم اسفندماه در مصلای امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد و تا هشتم اسفند دایر است.
معرفی دستاوردها و موفقیتهای بخش غیردولتی در حوزه تعلیم و تربیت، تقویت رویکرد پژوهش محوری و مهارت آموزی در مجموعه مدارس غیردولتی، کمک به توسعه کمی و کیفی مدارس و مراکز غیردولتی و افزایش سهم بخش غیردولتی، ارائه ایدههای نوین آموزشی و تربیتی در راستای دستیابی به اهداف متعالی تعلیم و تربیت، تبادل تجربیات موسسان و مدیران در امر مدرسه داری و پاسخگویی به نیازهای روز دانش آموزان، معرفی وارائه خدمات ومحصولات شرکتهای دانش بنیان واستارت آپهای آموزشی و معرفی و ارائه محصولات و تولیدات آموزشی و فناوریهای نوین به منظور تسهیل یادگیری و موفقیت دانش آموزان از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
علمی *1883 * 1055
انتهای پیام /*