مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه ها:
نیازمند نمایشگاههای برندینگ در بخشهای صنعتی و تولیدی هستیم
اقتصادی
بزرگنمایی:
تبسم مهر - تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز نیازمند ایجاد نمایشگاههای مرتبط با نشان تجاری (برندینگ) در بخشهای مختلف صنعتی و تولیدی هستیم تا جایگاه صنعت نمایشگاهی ایران را در داخل و سطح بین الملل ارتقا دهیم.
تبسم مهر - تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز نیازمند ایجاد نمایشگاههای مرتبط با نشان تجاری (برندینگ) در بخشهای مختلف صنعتی و تولیدی هستیم تا جایگاه صنعت نمایشگاهی ایران را در داخل و سطح بین الملل ارتقا دهیم.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «بهمن حسین زاده» امروز (شنبه) در دومین نمایشگاه و همایش بینالمللی صنعت نمایشگاهی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران افزود: حجم تجارت جهانی در سال 2017 بیش از 35 تریلیون دلار بود که بخشی از آن به دلیل فعالیت 140 هزار نمایشگاه بین المللی در پنج هزار و 283 شهر جهان به دست آمد.
وی یادآور شد: نمایشگاههای بین المللی وظیفه بازاریابی برای هزاران کالا و خدمت را در سطح جهان بر عهده دارند و در این راستا ایران نیز نیازمند ارتقاء زیرساختهای صنعت نمایشگاهی است.
حسین زاده خاطرنشان کرد: سرمایهگذاری در آموزش ها، بازسازی سالنهای نمایشگاهی با استفاده از توان بخش خصوصی و تلاش برای بهره مندی سایت نمایشگاهی تهران از مترو، همچنین تنوع بخشی به خدمات نمایشگاهی و توسعه زیرساختهای فناوری اطلاعات و بهره گیری بهینه از آنها در این راستا دنبال میشود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با هماهنگی وزارت امور خارجه و دریافت مصوبه هیات وزیران نسبت به ساماندهی محل برگزاری اکسپوی ایران اقدام شده و همچنین برای جذب سرمایه گذار در اراضی پرند به منظور ساخت مرکز تجارت جهانی تلاش شده است.
وی تأکید کرد: توسعه و نفوذ در سال کشورها بدون برگزاری نمایشگاههای بین المللی بویژه در سایر نقاط جهان میسر نمیشود.
** ساخت سالیانه 1.5 میلیون مترمربع غرفه
در ادامه این مراسم «منوچهر جعفری زاده» رئیس انجمن صنفی غرفه سازان به اهمیت نمایشگاه در رشد و توسعه کشورها اشاره کرد و گفت: در ایران از پنج سال پیش با ورود بیشتر بخش خصوصی به امور نمایشگاهی اتفاقات خوبی را شاهد بودیم .
وی یادآور شد: بیشترین اشتغال امور نمایشگاهی در صنف غرفه سازان با سالیانه 100 هزار نفر اشتغال است.
جعفری زاده ادامه داد: همچنین سالیانه یک میلیون و 500 هزار متر مربع غرفه در مجموعه نمایشگاهها در سطح کشور ساخته میشود.
به گفته این مقام صنفی، هرچند در ماههای گذشته کمبود مواد اولیه غرفه سازان را به شدت با مشکلاتی مواجه کرد، اما با تلاش زیاد دست اندرکاران و فعالان این بخش همه غرفههای نمایشگاهی به موقع آماده و بحران موجود مدیریت شد.
در این مراسم «علی مرادی» رئیس انجمن برگزار کنندگان نمایشگاهی افزود: نبود طرح جامع صنعت نمایشگاهی این روزها به مشکلات متعددی در برگزاری نمایشگاه در کشور منجر شده که از آن جمله نابسامانی و برگزاری نمایشگاهها و تعیین شاخص هایی برای تشخیص صلاحیت برگزار کنندگان است.
وی یادآور شد: ثبات تعرفه برگزاری نمایشگاهها سبب شده فضای فعالیت در این عرصه رقابتی نباشد.
به گفته این مقام صنفی، صدور مجوزهای یک ساله در برگزاری نمایشگاهها برنامهریزیهای بلندمدت را برای برگزارکنندگان دشوار کرده است، همچنین نبود قوانین و مقررات یکسان و با ثبات در مراکز نمایشگاهی استانی و ناهمخوانی تعرفهها با نرخ تورم در 10 سال گذشته سایر مشکلات در این عرصه است.
به گزارش ایرنا، در این مراسم از برترینهای جشنواره پوسترهای نمایشگاهی، همچنین برترینهای جشنواره وب و اپلیکیشنهای نمایشگاهی با اهدای تندیس و لوح، قدردانی شد.
اقتصام** 3065**4018**2025
انتهای پیام /*