حذف 400 کانال از یوتیوب به دنبال رسوایی اخلاقی
علمی و دانشگاهی
بزرگنمایی:
تبسم مهر - به دنبال افشای یک رسوایی اخلاقی در یوتیوب، این شبکه اجتماعی مجبور به حذف بیش از ۴۰۰ کانال و پاک کردن دهها میلیون اظهار نظر و کامنت شد.
تبسم مهر - به دنبال افشای یک رسوایی اخلاقی در یوتیوب، این شبکه اجتماعی مجبور به حذف بیش از 400 کانال و پاک کردن دهها میلیون اظهار نظر و کامنت شد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورج، تبلیغ برای سوءاستفاده از کودکان از طریق انتشار برخی محتوای چندرسانه ای، اظهارنظر(کامنت) و غیره در یوتیوب با واکنش تند بسیاری از کاربران، اولیا و نهادها و شرکتهای تبلیغاتی مواجه شده و حتی برخی از شرکتهای تجاری در اعتراض به این رویداد از انتشار آگهیهای خود در یوتیوب خودداری کرده اند که این امر میتواند زیان مالی هنگفتی را برای این شبکه اجتماعی به ارمغان آورد.
اولین بار فردی به نام فیلیپ دی فرانکو با انتشار ویدئویی در یوتیوب در مورد گسترش پدیده سوءاستفاده از کودکان از طریق امکانات یوتیوب هشدار داد.
بر اساس بررسیهای وی اگر چه چنین ویدئوهایی در ظاهر در یوتیوب منتشر نمیشوند، اما با جستجوی برخی کلیدواژههای خاص، افراد ویدئوهایی را مییابند که ظاهرا با موضوعات دیگری تولید شده اند، اما در اصل به منظور تبلیغات برای سواستفاده از کودکان در وب قرار گرفته اند. معمولا در بخش نظرات یا کامنتهای این ویدئوها هم تبلیغات سایت هایی که با همین هدف طراحی شده اند در دسترس قرار میگیرد.
یوتیوب در واکنش به انتشار خبر این موضوع از بررسی آن با همکاری پلیس خبر داد و افزود: در این زمینه به طور کامل از قوانین فدرال آمریکا تبعیت میکند. از جمله شرکت هایی که در اعتراض به این رسوایی نشر آگهیهای بازرگانی در یوتیوب را متوقف کرده اند میتوان به نستله، اپیک گیمز و دیزنی اشاره کرد.