معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی آموزش و پرورش استثنایی مطرح کرد؛
وجود یک مدرسه استثنایی به ازای هر 25 دانش آموز/ راهاندازی رشتههای مهارتی برای مبتلایان به اوتیسم
علمی و دانشگاهی
بزرگنمایی:
تبسم مهر - غفوریان گفت: به ازای هر ۲۵ دانش آموز یک مدرسه استثنایی داریم؛ همچنین آیین نامه طرح تلفیقی را اجرا کردیم.
تبسم مهر - غفوریان گفت: به ازای هر 25 دانش آموز یک مدرسه استثنایی داریم؛ همچنین آیین نامه طرح تلفیقی را اجرا کردیم.
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ، غفوریان معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی آموزش و پرورش استثنایی در همایش اوتیسم که صبح امروز در مرکز همایشهای بین المللی برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی به عنوان متولی تعلیم و تربیت دانش آموزان طیف اوتیسم چند سیاست را برای دانش آموزان در نظر گرفته است.
ضرورت شناسایی به موقع دانشآموزان با نیازهای ویژه وی ادامه داد: یکی از سیاستها شناسایی به هنگام دانش آموزان با نیازهای ویژه است، توسعه و تقویت فرصتهای آموزشی برای همه کودکان و فراگیر سازی آموزش برای هر کودکی از دیگر سیاستهاست.
معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: در سند تحول بنیادین به موضوع توجه به تفاوتهای فردی توجه شده است و اکنون 2800 دانش آموز طیف اوتیسم در مدارس ما تحصیل هستند علاوه بر آن 78 هزار دانش آموز در طرح تلفیقی فراگیر داریم.
غفوریان با اشاره به اینکه خدماترسانی در این شرایط کار بسیار سختی است، گفت: با وجود این کار را شروع کردیم و امیدواریم سال آینده آمار طرح فراگیر بیشتر باشد.
150 هزار دانش آموز تحت پوشش داریم معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: امروز بالغ بر 150 هزار دانش آموز تحت پوشش داریم که بیش از 70 هزار نفر در طرح فراگیر هستند.
غفوریان اظهار کرد: به ازای هر 25 دانش آموز یک مدرسه استثنایی داریم؛ همچنین آیین نامه طرح تلفیقی را اجرا کردیم و به آموزش فراگیر، معلم رابط و طرح پشتیبانی هم توجه شد.
برگزاری کارگاههای تخصصی برای تربیت معلمان چند مهارتی وی با اشاره به اینکه آموزش والدین مبتنی بر والد محور مورد توجه است، گفت: یکی از مهمترین کارها در فراگیرسازی، استاندارد کردن است و کارگاههای تخصصی برای تربیت معلمان چند مهارتی داشتیم.
معاون برنامهریزی آموزشی و توانبخشی آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: اکنون فعالیتهای حرفهای رشته باغبانی و کمک خدمات اداری برای دانش آموزان طیف اوتیسم در دست اجراست و برای 36 رشته مهارتی پودمانی برنامههایی داریم، همچنین رشته تحصیلی موسیقی برای طبق اوتیسم داریم.
غفوریان با اشاره به اینکه کار خدمات حمایتی از سال 94 آغاز شده است، اظهار کرد: ارائه خدمات حمایتی به دانش آموزان با نیازهای ویژه مورد توجه است و تمام هزینههای بیمارستانی، داروهای مستمر و پوشک را در دستور کار داریم.
تهیه کتاب راهنمای طیف اوتیسم وی ادامه داد: کار بزرگی از نظر آموزشی در دستور کار قرار گرفت و آن تهیه کتاب راهنمای طیف اوتیسم است که در دوره ابتدایی در دستور کار سازمان قرار دارد.
غفوریان تصریح کرد: ادعا نمیکنیم خدمات ما کامل است اما به دنبال خدمات مفید و موثر هستیم، امیدواریم دانشگاهها بیشتر به کمک ما بیایند همچنین سازمان آمادگی همکاری با تمام تشکلهای غیر دولتی و دانشگاهیان را دارد.
انتهای پیام/