اسپوتنیک:
تحریمهای آمریکا، روسیه را به سمت استفاده از قطعات بومی در هواپیمای مسافربری سوق داد
اقتصادی
بزرگنمایی:
تبسم مهر - تحریم دو شرکت دانشبنیان روس باعث شد تا این کشور نتواند برای تولید هواپیمای MC-۲۱ به قطعات آمریکایی و ژاپنی دسترسی داشته باشد و این کشور هم اکنون به سمت تولید این قطعات در داخل روی آورده است.
تبسم مهر - تحریم دو شرکت دانشبنیان روس باعث شد تا این کشور نتواند برای تولید هواپیمای MC-21 به قطعات آمریکایی و ژاپنی دسترسی داشته باشد و این کشور هم اکنون به سمت تولید این قطعات در داخل روی آورده است.
به گزارش گروه اقتصاد بینالملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک ، سرگئی چمزوف، مدیرعامل شرکت روستک روسیه اعلام کرد: تحریم آمریکا علیه دو شرکت ایرو کامپوزیت و ORPE تکنولوژی باعث شده است که معرفی هواپیمای مسافربری MC-21 به تعویق بیفتد. قرار بود این هواپیما در سال 2019 معرفی شود که این مسئله به سال 2020 موکول شده است.
این مقام روس ادامه داد: با توجه به آنکه آمریکاییها تأمین قطعات کامپوزیت مورد نیاز برای تولید این هواپیما را متوقف کردهاند، ما به سمت قطعات کامپوزیتی تولیدی روسیه روی آوردهایم و هماکنون با کمک شرکای روس از جمله روساتم در حال طراحی نیازهای خود هستیم.
چمزوف گفت: آزمایشات به زودی به پایان خواهد رسید و شروع تولید انبوه این هواپیما تا مدتی به تعویق افتاده است.
قرار بود تا پایان امسال نخستین فروند از هواپیمای MC-21 را معرفی کنیم که این مسئله به سال 2020 موکول شده است و پیشتر روزنامه کومرسانت روسیه گفته بود که قطعات موردنیاز برای بالها و سکان هواپیمای MC-21 توسط دو شرکت هکسل آمریکا و تورای ژاپن تولید میشوند که این دو شرکت از تأمین این قطعات خودداری میکنند.
هواپیمای مسافربری MC-21، شش هزار کیلومتر مداومت پروازی داشته و توانایی حمل 130 تا 220 مسافر را دارد. تاکنون سفارش ساخت 200 فروند از این هواپیماها ارائه شده که شرکتهای اروپایی، آسیایی و حتی از خاورمیانه نیز خواستار خرید این هواپیما شدهاند.
انتهای پیام/