بزرگنمایی:
مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ توضیحاتی درباره مشکلات بیمه تکمیلی فرهنگیان و علت تاخیر در پرداخت هزینهها و خسارات درمانی ارائه کرد و گفت: اگر بیش از دو ماه از زمان پرداخت از جیب برای درمان گذشته باشد افراد تحت پوشش میتوانند با واحدهای پاسخگویی تلفنی ما تماس بگیرند و اطلاع دهند.
مهدی ریاحیفر
در پاسخ به پرسشی درباره مشکلات بیمه تکمیلی فرهنگیان و تاخیر در پرداخت
هزینهها و خسارات درمانی اظهار کرد: ممکن است معلم مدارک پزشکی خود را به
واحدهای رفاهی آموزش و پرورش ارسال کرده باشد ولی آنها پرونده را دیر به ما
داده باشند و رسیدگی با اندکی تاخیر مواجه شده باشد. علت تاخیر تماما
متوجه ما نیست، زیرا بیمه پردازی آموزش و پرورش به روش صندوقی انجام
میشود.
وی افزود: در واقع ما باید فقط مدارک را ارزیابی و خسارات را
واریز و با بیمارستانها قرارداد منعقد میکنیم. این آموزش و پرورش است که
پرداخت خسارات را متعهد میشود. در واقع در روش صندوقی مدیریت منابع مالی
بر عهده آموزش و پرورش است و ما بررسی اسناد پزشکی را انجام میدهیم.
مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ با بیان اینکه اگر
بیش از 2 ماه از زمان پرداخت از جیب برای درمان گذشته باشد افراد تحت پوشش
میتوانند با واحدهای پاسخگویی تلفنی ما تماس بگیرند و اطلاع دهند تا
سریعا رسیدگی و علت را بررسی کنیم.
وی درباره کاهش میزان خدمات ارائه شده نیز گفت: میزان خدمت
تغییری نکرده است و تعریف بستههای خدماتی و سقف ارائه خدمات بر عهده خود
آموزش و پرورش است.
ریاحی فر توضیحات بیشتری درباره بیمه تکمیلی فرهنگیان ارائه و
اظهار کرد: 50 درصد مبالغ بیمه تکمیلی را معلم تحت عنوان "سرانه حق درمان"
میدهد و مابقی را هم آموزش و پرورش میپردازد. ماهانه 50 میلیارد تومان
برای پرداخت خسارات درمانی صرف میشود. از این مبلغ معمولا 10 میلیارد
تومان مربوط به بیماران صعب العلاج است که با اولویت اول و سریعا ظرف مدت
15 روز پرداخت میشود، اما معمولا پرداختیهای مربوط به مراکز درمانی به
تعویق میافتد که با قول معاونت توسعه آموزش و پرورش قرار شد بهزودی این
بودجه هم در اختیار ما قرار بگیرد که پرداخت به مراجع درمانی را انجام
دهیم.
وی اضافه کرد: از میان مراکزی که فعلا با ما قرارداد دارند تا
کنون هیچ کدام به علت این مشکلات لغو قرارداد نکردهاند و ارائه خدمات
ادامه دارد.
تبسم مهر به نقل از ایسنا