پیام وزیر آموزش و پرورش
ضرورت تقویت رفتارهای سالم مانند اعتماد به نفس در دانشآموزان
اجتماعی
بزرگنمایی:
تبسم مهر - وزیر آموزش و پرورش طی پیامی بر ضرورت آموزش مهارتهای زندگی و تقویت رفتارهای سالم مانند جرأتورزی، اعتماد به نفس و تابآوری به دانشآموزان و توانمندساختن آنان در مقابل آسیبهای اجتماعی تأکید کرد.
تبسم مهر - وزیر آموزش و پرورش طی پیامی بر ضرورت آموزش مهارتهای زندگی و تقویت رفتارهای سالم مانند جرأتورزی، اعتماد به نفس و تابآوری به دانشآموزان و توانمندساختن آنان در مقابل آسیبهای اجتماعی تأکید کرد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش طی پیامی به همایش ملی روانشناسی مدرسه اعلام کرد: حمد و سپاس پروردگار بزرگ را که توفیق همکاری در برگزاری همایش ملی روانشناسی مدرسه را با یاری فرهیختگان و اندیشمندان حوزهی روانشناسی، انجمن روانشناسی تربیتی ایران و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور نصیب آموزش و پرورش کرد تا افتخاری دیگر در کارنامه نظام تعلیم و تربیت کشور ثبت شود؛ امید است این همایش که حاصل همفکری و همکاری استادان و متخصصان روانشناسی است، ارتقای سلامت روانی فرزندان میهن عزیزمان را فراهم آورد.
در فرایند یاددهی - یادگیری، بهرهگیری از روانشناسی امری ضروری است و پنجمین سال برگزاری همایش ملی روانشناسی مدرسه حکایت از توجه دستاندرکاران این همایش به نیاز فرایند یاددهی - یادگیری به عملکرد حرفهای روانشناسی و نقش انکارناپذیر آن در سلامت روان و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان است که پیامد آن پویایی و کارآمدی جامعه است.
در این پیام آمده است: دانشآموزان، آیندهسازان جامعه و نماد نشاط و سلامت اجتماعی هستند و توجه بهسلامت روان آنان، شرط اساسی توسعه و رشد همهجانبهی کشور است. یکی از مهمترین اهداف نظام آموزشوپرورش، پیشگیری است و برای داشتن کودکانی سالم و بانشاط، ضرورت دارد در مدارس بیش از هر امری به پیشگیری از مشکلات رفتاری پرداخت.
در این راستا آموزش مهارتهای زندگی و تقویت رفتارهای سالم مانند جرأتورزی، اعتمادبهنفس و تابآوری به دانشآموزان و توانمندساختن آنان در مقابل آسیبهای اجتماعی و نیز آموزش فرزندپروری به والدین و تعلیم روشهای مهارت ارتباطی به مربیان، معلمان، دانشآموزان و اولیا از جمله عواملی است که حضور روانشناسی و مشاوره را در مدارس اجتنابناپذیر نموده است.
این پیام میافزاید: پژوهشگران، اندیشمندان و فرهیختگان در سوق دادن جامعه بهسوی سلامت، بهروزی و کمال تلاش میکنند؛ آنان بنای نظام آموزش و پرورش سالم و پویا را بر پایه سلامت روان استوار مینمایند و جامعه را بهسوی تحول و نشاط رهنمون میشوند، ازاینرو شایسته تجلیل و تکریم هستند.
به امید آنکه این تعامل و همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با همت والای پژوهشگران، روانشناسان و معلمان، رستاخیزی عظیم در سلامت جامعه برپا کند.
انتهای پیام/