آخرین مطالب

بررسی واکنش‌ها درباره تغییر لوگوی اسنپ

تغییر یا پذیرش مسأله این است اجتماعی

تغییر یا پذیرش مسأله این است

  بزرگنمایی:
تبسم مهر - شرکت‌های زیرمجموعه اسنپ، به تازگی برای رسیدن به یکپارچگی بیشتر، تغییراتی اساسی در هویت بصری خود به وجود آورده‌اند و این تغییرات موجی بزرگ از مخالفت‌ها و موافقت‌های کاربران را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته است.

تبسم مهر - شرکت‌های زیرمجموعه اسنپ، به تازگی برای رسیدن به یکپارچگی بیشتر، تغییراتی اساسی در هویت بصری خود به وجود آورده‌اند و این تغییرات موجی بزرگ از مخالفت‌ها و موافقت‌های کاربران را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، پارادوکس بین پذیرش و تغییر همواره در ذهن اغلب ما مطرح است و گاهی به طور ناخودآگاه در برابر تغییر مقاومت می‌کنیم.
شاید به همین دلیل روانشناس‌ها توصیه می‌کنند پیش از آنکه به تغییرات بزرگ دست بزنیم ابتدا باید ظرفیت پذیرش را در خودمان به وجود آوریم و در واقع تغییر را از خودمان آغاز کنیم. بحث‌هایی که این روزها در شبکه‌های اجتماعی بر سر تغییر هویت بصری اپلیکیشن اسنپ صورت گرفته نمونه‌‌ای از اهمیت موضوع پذیرشِ تغییر است.
شرکت‌های زیرمجموعه اسنپ به تازگی، برای رسیدن به یکپارچگی بیشتر، تغییراتی اساسی در هویت بصری خود به وجود آورده‌اند و این تغییرات موجی بزرگ از مخالفت‌ها و موافقت‌های کاربران را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته است.
بازسازی برند به طور میانگین در شرکت‌های معتبر جهان هر 7 سال یکبار اتفاق می‌افتد و از تغییرات بصری مانند بازسازی لوگو، تغییر در رنگ سازمانی، تغییر در زبان تصویری (تایپوگرافی) تا تغییرات بنیادی در استراتژی را شامل می‌شود. حتی در برخی از موارد محدود ممکن است نام سازمان هم در طول این فرایند تغییر کند.
با اینکه بازسازی برند در ایران بی‌سابقه نیست، اما این موضوع در سرعت پذیرش و تطبیق کاربران با هویت بصری تازه تاثیر چندانی نمی‌‌گذارد. برخی از کارشناسان معتقدند که بعد از هر تغییری در یک برند انتقادها به نفع آن برند تمام می‌شود و هرچه بیشتر درباره این موضوع بحث شود دامنه مخاطبانی که از تغییرات آن آگاه می‌شوند افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه فرایند پذیرش تغییرات تسهیل می‌شود.
نکته مهم در مورد واکنش‌ها به تغییر تازه اسنپ این است که بیشترین میزان بحث و اظهارنظر در 24ساعت اولیه رخ داده و واکنش‌ها در روز بعد از ری‌برندینگ به شکل محسوسی کاهش پیدا کرده است. در لحظات ابتدایی تغییر هویت بصری اسنپ، کاربری در توییتر نوشت: «غمگینم، مثل کاربری که لحظه ای که پروفایل پیکچر #اسنپ توی تلگرام عوض میشه، آنلاینه و این صحنه رو می‌بینه. آخه چش بود مثلا #لوگو قبلی؟» و کاربر دیگری در توییتر از دلتنگی شدیدش برای لوگوی قبلی اسنپ نوشت. اندکی بعد اما کمی برخورد تحلیلی به این اظهارنظرهای سلیقه‌ای اضافه شد و برخی هم از نگاه حرفه‌ای درباره لوگوتایپ جدید اسنپ نوشتند. کاربری توییت کرد: «فراموش نکنید: 1 - لوگو اثر هنری نیست. باید دید قراره کجا استفاده بشه و اون شرکت برای برندینگش (که کلی چیز دیگه + لوگو هست) چه برنامه‌ای داره».
نگاهی اجمالی به اظهارنظر کاربران شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که پذیرش تغییر برای همراهان همیشگی اسنپ که خدمات آن به زندگی روزمره‌شان گره خورده دشوار بوده است، با این حال برخی این تغییر بصری را شروع تغییراتی جدی در این مجموعه دانستند.
واکنش‌هایی که پیرامون تغییر لوگوی اسنپ شکل گرفت به برخورد کاربران با تغییر لوگوی اپلیکیشن اینستاگرام بی‌شباهت نبود. در آن زمان هم عده زیادی از کاربران در واکنش به تغییر بنیادی اینستاگرام ابراز نارضایتی کردند. اما بعدتر اینستاگرام اثبات کرد که تغییر لوگویش در حقیقت آغاز تغییرات بنیادی در این شبکه اجتماعی بوده و رفته رفته از سرویس اشتراک‌گذاری عکس به سرویس اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو تغییر رویکرد داد.
شرکت اسنپ هم در بیانیه خود اعلام کرده است که قصد دارد به زودی خدمات مختلف مجموعه خود را به صورت یکپارچه در یک اپلیکیشن عرضه و تمام نیازهای روزمره کاربرانش را به صورت یکجا برطرف کند. یکی از کاربران توییتر در همین راستا نوشت: «به نظر من اسنپ قصد دارد، گوگلی در فضای غیر مجازی باشد و لوگوی بعدی او چیزی شبیه لوگوی کسب‌و‌کارهای گوگل مثل کروم خواهد بود و با این کار اسنپ علاوه بر صرفه‌جویی در تهیه وسایل با رنگ سازمانی جدید، می‌تواند دست خود را برای کسب‌و‌کارهای آینده‌اش باز بگذارد.‌»
در نهایت اسنپ تغییر تازه خود را آغاز یک ماجراجویی می‌داند و شاید همراه کردن کاربران با این ماجراجویی سخت‌ترین کار این برند در این برهه است. کار سختی که می‌تواند نتیجه رضایت‌بخشی در پی داشته باشد.
انتهای پیام/


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

دوره های پاییزه ی موسسه تبسم مهر

آغاز تولید فیلم کوتاه چوپان با مجری طرحی موسسه فرهنگی هنری تبسم مهرنیکان

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر خطاب به صدابردار سینمای ایران: دست های مهربانت را به گرمی می فشاریم/ تجلیل از یک عمر سخت‌کوشی همسر استاد شاهوردی

ادبیات آذری را جدا از ادبیات فارسی نمی‌دانیم/ حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر را وظیفه خود می‌دانیم

مجارستان: ضدحملات اوکراین «حمام خون» به‌راه می‌اندازد

نه بیرانوند از پرسپولیس می‌رود نه بازیکن دیگری/ شرط ماندن یحیی

بدرقه تیم فوتبال نوجوانان با حضور امیر قلعه نویی و عنایتی

اسرائیل با نقص جدی کادر پزشکی و بیمارستانی روبروست

افزایش شمار جان‌باختگان تصادف قطار در هند به 288 نفر

دشمنان تلاش می‌کنند نسل جوان را نسبت به روحانیت بدبین کنند

انتخاب موقت اعضای هیات اجرایی کارگروه هنرمندان انجمن خادمان قرآن

قیمت سکه و طلا 10 خرداد 1402/ ریزش قیمت ادامه دارد

ایران کشوری کاملاً امن و مقصدی مطمئن و جذاب برای گردشگران است

تولید نفت ایران به 2 میلیون و 750 هزار بشکه در روز رسید

ورود منابع، کاهش نرخ ارز را همراه خواهد داشت

سریال ماورایی ده‌نمکی به‌زودی کلید می‌خورد/ در تدارک «رستگاری»

وجود 700 اسیر فلسطینی بیمار در زندان‌های رژیم صهیونیستی

ارائه وام عتبات عالیات به دانشجویان تا سقف 5 میلیون تومان

زلزله 4.8 ریشتری سرخس خراسان رضوی را لرزاند

افزایش رگبار باران در 10 استان کشور

واریز 20 درصد اضافه یارانه کالابرگ سه دهک کم‌درآمد از امروز

ترافیک نیمه‌سنگین در محور چالوس

آماده مقابله با هرگونه تعرض دشمنان به آرمان‌های امام (ره) هستیم

برگزاری دوره های آموزشی بازیگری با حضور استاد ارجمند آقای امید زندگانی

ارتش رژیم صهیونیستی به خودروی زرهی «ایتان »مجهز می‌شود

عالیترین مقام کشور ترکمنستان سه شنبه به تهران می‌آید

مخبر: ایران نگاه ویژه‌ای نسبت به مناسبات خود با عمان دارد

«بازی» ایرانی برگزیده جشنواره ایتالیایی شد

افزایش نرخ تاکسی‌های اینترنتی باید به تصویب شورای شهر برسد

دستگیری ماموران قلابی در تهران

برنامه‌ریزی دستگاه‌ها برای اوقات‌ فراغت جوانان

شناسایی 82 بیمار جدید کرونایی در کشور/ 2 نفر فوت شدند

قیمت سکه و طلا 7 خرداد 1402/سکه به 30میلیون و 600 هزار تومان رسید

تذکر فرمانده نیروی زمینی ارتش به همسایگان شرقی

کوروش زارعی در تدارک یک نمایش میدانی بزرگ/ اجرا در حوزه دفاع مقدس

شرط «یک سال رهن بودن سند خودرو» حذف شد

بانک‌ها اشتیاق به مال‌سازی دارند نه اعطای وام مسکن

سازمان لیگ: سهمیه تماشاگران استقلال و پرسپولیس برابر است

استقلال دست‌بردار داوری نیست/کنایه به پرسپولیس و فشار به فدراسیون

هادی ساعی برترین تکواندوکار المپیک 2008 پکن شد

مهاجم 16 ساله پورتو: الگوی من مهدی طارمی است

هوای تهران آلوده شد/ افزایش شاخص ذرات معلق

درخواست حجت الاسلام قرائتی از رییس جمهور

مهلت ثبت‌نام هنرمندان در سامانه نهضت ملی مسکن تمدید شد

توصیه‌های وزارت حج و عمره عربستان خطاب به میهمانان خانه خدا

انهدام ده‌ها مخفیگاه داعش در 3 استان عراق

یک مرزبان ایرانی در درگیری امروز با طالبان به شهادت رسید

کشف 250 هزار دلار غیرقانونی از یک شرکت خصوصی در سعادت آباد

با دستیاری به نام تاکو؛ تیک تاک با هوش مصنوعی پاسخ جستجوی کاربران را می دهد

رئیسی در دیدار دبیرکل اوپک: اعضای اوپک با تقویت انسجام مانع اختلاف‌اندازی غربی‌ها شوند