برای افتتاح یک شبکه تلویزیونی برای عراق؛
با بررسی مشکلات 790کاربر؛پنج مشکل بازیهای آنلاین شناسایی شد
علمی و دانشگاهی
بزرگنمایی:
تبسم مهر - تهران – ایرنا- پنج مشکل عمده کاربران بازیهای آنلاین که امکان بازی با کیفیت قابل قبول را از آنها دریغ میکرد با همکاری بنیاد ملی بازیهای رایانه ای و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شناسایی شد.
تبسم مهر - تهران – ایرنا- پنج مشکل عمده کاربران بازیهای آنلاین که امکان بازی با کیفیت قابل قبول را از آنها دریغ میکرد با همکاری بنیاد ملی بازیهای رایانه ای و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شناسایی شد.
به گزارش روز یکشنبه خبرنگار گروه علمی ایرنا، بنیاد ملی بازیهای رایانهای با هدف درک بهتر مشکلات بازیکنان در بازیهای آنلاین، چندی پیش در وب سایت خود فرمی را منتشر کرد تا مشکلات بازیکنان آنلاین رایانهای و کنسولی را بررسی و جهت برطرف کردن این مشکلات با همکاری وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت اقدام کند. بررسیها حاکی از وجود پنج مشکل عمده است که امکان بازیآنلاین با کیفیتی قابلقبول را از کاربران دریغ میکند.
**زیرساختها ضروری هستند
تا پایان سال 1396 در ایران 42 درصد از بازیکنان پلتفرم رایانه شخصی و 41 درصد از بازیکنان پلتفرم کنسول، به شکل آنلاین بازی میکردند. آماری که نشان میدهد زیرساختهای لازم برای اجرای این بازیها در سالهای گذشته بیش از هر زمان دیگر در کشور حیاتی و ضروری شده است.
در همین راستا بنیاد ملی بازیهای رایانهای دست به جمعآوری مشکلات بازیکنان آنلاین ایرانی زد و این اقدام بنیاد منجر به طرح مشکلات صدها کاربر این پلتفرمها شد.
با بررسی اطلاعات ارائه شده توسط 790 بازیکن، مشکلات عمده بازیکنان آنلاین را میتوان به 5 مشکل بالا بودن پینگ، عدم اتصال به سرور، محدودیت شبکهسازی در سرور، نوسان داشتن پینگ و قطع اتصال اینترنت دستهبندی کرد.
** محدودیت شبکه سازی
در زمینه بالابودن پینگ، میانگین پینگ اعلامشده با آیپی 8.8.8.8 عدد 159 میلیثانیه و میانگین پینگ اعلامشده با آیپی 127.127.218.217 عدد 134 میلیثانیه بوده است. این در حالی است که برای یک تجربه قابلقبول بازی آنلاین به پینگ زیر 100 میلیثانیه نیاز است.
در بخش عدم اتصال به سرور احتمالا با دو موضوع قطع ارتباط از سوی میزبان که تحریمها میتواند یکی از دلایل آن باشند و فیلترینگ مواجه هستیم که اتصال به شبکه را مختل میکنند.
در میان بازیهای مختلف 5 عنوان که بیشتر از باقی این مشکل را گزارش کردهاند به ترتیب بازیهای PES، PUBG، بتلفیلد، فورتنایت و کال آو دیوتی هستند.
اما محدودیت شبکهسازی به شرایطی باز میگردد که کاربران بدون مشکل داخل شبکه هستند اما نمیتوانند به فرد یا بازی خاصی متصل شوند. آنچه این وضعیت را تعیین میکند شرایط NAT Type بازیکن است. در شرایط Open NAT بازیکن میتواند بدون محدودیت از تمام ظرفیت بخش آنلاین بازی استفاده کند اما در شرایط Moderate NAT بازیکن گرچه میتواند به شبکه بازی متصل شود اما برخی از بخشهای بازی ممکن است در دسترس او نباشند.
همچنین در وضعیت Strict NAT بازیکن به Server متصل میشود اما سایر بازیکنان قادر به ارتباط گرفتن با او نیستند و در نتیجه نمیتوان از فضای آنلاین بازی بهره برد.
**مشکل نوسان پینگ
نوسانداشتن پینگ از جمله سایر مشکلاتی است که توسط بازیکنان گزارش شده است. در واقع همانطور که پینگ بالا در بازی ایجاد تاخیر میکند، نوسان پینگ هم باعث ایجاد وقفه یا افت کیفیت بازی آنلاین میشود.
نهایتا قطع اتصال اینترنت به عنوان آخرین مشکل کلیدی شناسایی شده که حاصل از تحلیل اطلاعات به دستآمده است. این مشکل به دلیل قطع اتصال اینترنت توسط ISP رخ میدهد. در واقع ممکن است کاربر بدون مشکل به سرور وصل شده و در فرایند شبکه سازی نیز دچار مشکل نشود اما به دلیل قطع ناگهانی اینترنت از بازی بیرون انداخته شود.
در این بخش سرویسدهندههای مخابرات، ایرانسل، شاتل، پارس آنلاین و آسیاتک به ترتیب به عنوان 5 سرویسدهندهای شناسایی شدهاند که دارای بیشترین فراوانی در میان پاسخگویان بوده اند.
بررسیهای بیشتر مشکلات اشاره شده به تفکیک سرویسدهندههای اینترنت نیز نشان میدهد مشکل بالابودن پینگ بیش از همه در پیشگامان، عدم اتصال به سرور بیش از همه در آسیاتک، محدودیت در شبکهسازی بیشتر در مبیننت، نوسان داشتن پینگ بیش از همه در پیشگامان و قطع اتصال اینترنت نیز بیشتر در صبانت گزارش شده است.
همچنین مشخص شده است که مشکل بالا بودن پینگ بدترین شرایط خود را در بازه زمانی 12 تا 18، عدم اتصال به سرور بدترین وضعیت را در ساعات 6 تا 12، نوسان پینگ بدترین شرایطش را در بازه 6 تا 12، قطع اتصال اینترنت بدترین وضعیت را در ساعات 12 تا 18 و نهایتا محدودیت شبکهسازی بیشترین مشکلات خود را در ساعات 18 تا 24 شبانهروز تجربه میکنند.
م.ش.1440
انتهای پیام /*