فارس من| رئیس سامانه نظارت همگانی 1888
فرایند سامانه پاسخگویی شهرداری اصلاح میشود/با خاطیان برخورد میشود
اجتماعی
بزرگنمایی:
تبسم مهر - رئیس سامانه نظارت همگانی ۱۸۸۸ گفت: روزانه سامانه پاسخگویی شهرداری ۶ هزار پیام دریافت میکند، برخی از آنها در کوتاه مدت قابل اجراست؛ اگر پیامی پاسخ داده نشود با خاطیان برخورد و امتیاز منفی برای آنها ثبت میشود.
تبسم مهر - رئیس سامانه نظارت همگانی 1888 گفت: روزانه سامانه پاسخگویی شهرداری 6 هزار پیام دریافت میکند، برخی از آنها در کوتاه مدت قابل اجراست؛ اگر پیامی پاسخ داده نشود با خاطیان برخورد و امتیاز منفی برای آنها ثبت میشود.
ه گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، سامانه «فارس من» با هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راهاندازی شده است و در سریعترین زمان به پیگیری موارد اعلامی میپردازد.
شهروندان در "فارس من" خواستار رسیدگی به موضوع عدم حصول نتیجه به شکایات و گزارشات مردمی در سامانه های137و1888بازرسی شهرداری تهرانها شدند.
هموطنان عنوان کردند«متاسفانه بعد از ترک مسئولیت شهردار تهران توسط آقای قالیباف، دیگر سامانه های137و1888 پیگیر مشکلات و مسائل مردمی کمافی السابق نمیباشند.در زمان تصدی ایشان بر صندلی شهرداری تهران کافی بود یک پیام نظافت در سامانه137، فقط دوبار تکرار شود، دیگر آن شهردار کمکار ناحیه ، از فردا پشت میزش حضور نداشت. حتی اگر به سامانه1888 در قالب انتقاد و شکایت موضوعی مطرح میشد، حتی معاونین و شهردار منطقه نیز احساس رعب و وحشت از کمکاری میکردند اما الان کجای تهران این ترس و اضطراب در مردم مشاهده میگردد؟ چرا باید برای یک نظافت ده بار با 137تماس حاصل نمود و نهایتا پاسخ میدهند که نیروی کافی نداریم اما بهرحال 24ساعته صورت خواهد گرفت. نهایتا اینکه اگر به1888 مطرح شود، میگویند که تذکر شفاهی داده شد در حالیکه برای صدها معبر در یک ناحیه و منطقه همین جواب را میدهند لیکن قانون رسیدگی به تخلفات اداری در ماده هشت تاکید بر شدت مجازات بعد از یک مرتبه تذکر شفاهی دارند که این کوتاهی ها، منجر به بی تفاوت ماندن کارمندان نسبت به امور مردم میشود.حتما مسئولان مطالعه و رسیدگی کنند. فرمان شهرداری را از دستان خویش رها ننمایند که شهر چهرهی زشت به خود میگیرد.»
سلیم جوهری رئیس سامانه نظارت همگانی 1888 در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، در این باره گفت: زمانی که شهروندان با سامانه 137 تماس میگیرند این سامانه پیامها را به واحدهای اجرایی ارجاع میدهد؛ اگر شهروندان از اقدامات صورت گرفته راضی نباشند با سامانه 1888 تماس گرفته و اعتراض خود را اعلام میکنند و ما نیز یک پیام دیگر ثبت میکنیم.
وی ادامه داد: برای یک موضوع دو پیام ثبت میشود به همین دلیل فرآیند را اصلاح میکنیم که اگر شهروندان با سامانه 137 تماس گرفته و موضوع خود را اعلام کرده باشند؛ اگر دوباره در مورد همان پیام با 1888 تماس بگیرند و کد پیگیری را اعلام کنند، دیگر اپراتور 1888 پیام را ثبت نمیکند و در فرآیند سامانه 137 تذکری را برای آنها ثبت میکند.
جوهری افزود: کارهای نرمافزاری انجام شده و از این هفته کار آغاز میشود و با این اقدام ضمانت اجرایی پیامهای شهروندان بالا میرود.
وی با بیان اینکه 1888 نقش نظارتی دارد،گفت: وقتی تذکر ثبت میشود، برای واحد اجرایی نمره منفی دارد.
این قام مسئول با بیان اینکه در این فصل شکایت از سد معبرها به 137 و 1888 زیاد است،گفت: سد معبرهای هر سال در شب عید بیشتر میشوند.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا برخی از پیامها پاسخ داده نمیشود، گفت: روزی 6 هزار تماس گرفته میشود بخشی از تماسها در کوتاهمدت قابل اجرا و برخی نیاز به زمان دارد اما اگر پیامی انجام نشود، ما تذکر میدهیم و امتیاز منفی ثبت میشود و موضوع را پیگیری میکنیم و با عواملی که کوتاهی کرده باشند برخورد میشود.
انتهای پیام/