لیگ برتر فوتبال؛
برنامه ای با یک میلیارد و 173 میلیون بیننده
فرهنگی و هنری
بزرگنمایی:
تبسم مهر - پکن- ایرنا- گروه رسانه ای چین که بتازگی از ترکیب چند رسانه دولتی این کشور شکل گرفته است در گزارشی اعلام کرد برنامه ویژه شب نشینی عید بهار این گروه را یک میلیارد و ۱۷۳ میلیون نفر در سراسر جهان تماشا کرده اند.
تبسم مهر - پکن- ایرنا- گروه رسانه ای چین که بتازگی از ترکیب چند رسانه دولتی این کشور شکل گرفته است در گزارشی اعلام کرد برنامه ویژه شب نشینی عید بهار این گروه را یک میلیارد و 173 میلیون نفر در سراسر جهان تماشا کرده اند.
به گزارش ایرنا گروه رسانه ای چین روز جمعه اعلام کرد ویژه برنامه شب نشینی عید بهار 2019 تلویزیون مرکزی چین که شب چهارم فوریه (15 بهمن) پخش شد با موسیقیهای شاد و اجراهای زیبا توانست یک رکورد جدید از نظر جذب مخاطب را به ثبت برساند.
گزارش میافزاید: طبق آمارهای منتشر شده، این برنامه تلویزیونی توسط 239 شبکه تلویزیونی داخلی و 218 شبکه خارجی در 162 کشور جهان پخش شده است.
در این گزارش آمده است: در مجموع یک میلیارد و 173 میلیون نفر شبنشینی امسال را از طریق تلویزیون، اینترنت و شبکههای اجتماعی تماشا کرده اند که این رقم 42 میلیون نفر بیشتر از سال گذشته است.
از این تعداد 527 میلیون نفر این برنامه را از طریق رسانههای جدید، 621 میلیون و 400 هزار نفر نیز از طریق شبکههای تلویزیونی داخلی و بقیه نیز سایتهای اینترنتی تماشا کرده اند.
همچنین آمار نشان میدهد میزان رضایتمندی مخاطبان از برنامههای شبنشینی عید بهار امسال در مجموع 96.98 درصد بوده است.
امسال برای نخستین بار برنامه شبنشینی عید بهار، پس از شکلگیری گروه رسانهای چین از ادغام تلویزیون مرکزی (سی سی تی وی)، رادیو ملی خلق و رادیو بینالمللی چین به صورت مشترک برگزار شد.
در این برنامه برای نخستین بار از فناوریهای پیشرفته مانند تصاویر با کیفیت سوپر اچدی 4K، فناوری ارتباطی نسل پنجم 5G، واقعیت افزوده VR، واقعیت مجازی AR و هوش مصنوعی AI استفاده شد.
علاقهمندان چینی همچنین علاوه بر تلویزیون و گوشیهای همراه، شبنشینی عید بهار امسال را از طریق سایتهای پرطرفدار "بایدو" و "دائو اینگ" نیز دنبال کردند که این بخش همراه با نوآوریهایی در زمینه "هونگ بائو" یا دادن عیدی به مخاطبان همراه بود.
گزارش میافزاید: تعداد دفعات استفاده کاربران اپلیکیشن بایدو برای مشارکت در برنامه عیدی بهار بایدو موسوم به "سال خوشبختی چین" به 20 میلیارد و 800 میلیون بار رسید، تعداد دفعات پخش ویدیوهای کوتاه شبنشینی امسال در اپلیکیشن "دائو اینگ" نیز 24 میلیارد و 700 میلیون بار اعلام شد.
چند روز پیش از پخش این برنامه که با حضور ستارگان داخلی و خارجی چین در حوزههای مختلف برگزار شد تبلیغات و اطلاع رسانی زیادی انجام شده بود.
تلویزیون "سی سی تی وی"، تلویزیون رسمی دولت چین که اکنون بعد از ترکیب با چند رسانه دیگر عنوان گروه رسانه ای چین را تشکیل داده است از طریق کابل قابل دریافت است به همین دلیل تعداد مخاطبان آن در هر برنامه مشخص است.
**آساق**1904**
انتهای پیام /*