با اضافه کردن یک گزینه؛
ویژگی جدید فیس بوک برای اجتناب از سواستفاده از اطلاعات کاربران
علمی و دانشگاهی
بزرگنمایی:
تبسم مهر - فیس بوک گزینه جدیدی را اضافه میکند که به کاربر نشان میدهد چه کسی اطلاعات تماس او را آپلود کرده و به این ترتیب کاربر متوجه میشود کدام منبع اطلاعات او را جمع آوری کرده است.
تبسم مهر - فیس بوک گزینه جدیدی را اضافه میکند که به کاربر نشان میدهد چه کسی اطلاعات تماس او را آپلود کرده و به این ترتیب کاربر متوجه میشود کدام منبع اطلاعات او را جمع آوری کرده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، به نظر میرسد فیس بوک گام هایی برای جلوگیری از سواستفاده از اطلاعات کاربران بردارد.
در همین راستا از 28 فوریه گزینه «من چرا این تبلیغ را میبینم؟» (Why am Iseeing this ad) در فیس بوک به کاربران نشان میدهد چه کسی اطلاعات تماس آنها را آپلود کرده است. به این ترتیب کاربر متوجه میشود آیا منبع (به عنوان مثال یک فروشنده یا یک شرکت) به طور مستقیم یا به وسیله یک شریک دیگر اطلاعات را جمع آوری کرده است.
این درحالی است که قبلا فیس بوک فقط به کاربران نشان میداد چه شرکتی از اطلاعات تماس کاربر استفاده میکند.
به هرحال این اقدام به طور کامل سواستفاده از اطلاعات را متوقف نمیکند. این گزینه باید توضیح دهد تبلیغ کنندگان به چه شیوه ای به اطلاعات کاربر دسترسی یافته اند و در آینده به کاربر امکان دهد دسترسی به اطلاعات خود را محدود کند.