در یک کتاب بررسی شد؛
نظارت شرعی بر تبلیغات رسانهها
دینی و مذهبی
بزرگنمایی:
تبسم مهر - کتاب «نظارت شرعی بر تبلیغات رسانهها» نوشته «افسانه مظفری» عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و محمدرضا راضی پژوهشگر مدیریت اسلامی بهزودی منتشر میشود.
تبسم مهر - کتاب «نظارت شرعی بر تبلیغات رسانهها» نوشته «افسانه مظفری» عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و محمدرضا راضی پژوهشگر مدیریت اسلامی بهزودی منتشر میشود.
به گزارش خبرنگار مهر ، کتاب «نظارت شرعی بر تبلیغات رسانهها» تألیف «افسانه مظفری» عضو هیئت علمی و مدیر گروه علوم ارتباطات اجتماعی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و «محمدرضا راضی» پژوهشگر حوزه مدیریت اسلامی ، منتشر شده است.
بشری بودن رسانه، گستردگی و گریزناپذیری تاثیرات آن، تاثیر رسانه در تضعیف و تقویت دین، و نیز تاثیر آن بر فرد و جامعه از دلایل لزوم تعامل با رسانه است. تعامل بهینه و اثربخش با رسانهها مستلزم دارا بودن سوادرسانه ای است لکن از منظر رسانه اسلامی، سواد رسانه ای نه فقط آن چیزی است که در ادبیات آکادمیک به آن اشاره شده است بلکه لازمه فقاهت اکبر اشراف و توجه به تمامی حوزهها من جمله سواد رسانه ای، فقه اصغر، اخلاق رسانه ای و مسئولیتهای فردی و اجتماعی است.
بدون سواد رسانه ای اجتهاد در این حوزه ممکن نیست. بایدها و نبایدهای فقهی و اخلاقی جز لاینفک سواد رسانه ای محسوب میگردند. تبیین جایگاه سواد رسانه ای در فقه رسانه و ارائه الگویی جامع به منظور نظارت شرعی موثر بر تبلیغات، که یکی از 4 کارکرد اصلی مهم رسانهها محسوب میگردند، از دستاوردهای مهم کتاب پیش روست. نظارت شرعی فرآیندی است که بر اساس آن کلیه امور تبلیغات در رسانهها توسط ناظران شرعی نظارت شده، تا آگهیهای تبلیغاتی عرضه شده به مخاطبین با موازین و الگوهای مورد نظر برای یک رسانه دینی که بر اساس احکام اسلامی عمل مینماید، مغایرت نداشته باشد.
کتاب «نظارت شرعی بر تبلیغات رسانهها» تالیف «افسانه مظفری» و «محمدرضا راضی» توسط انتشارت صالحیان وارد بازار کتاب خواهد شد.