میرزاده در گفتگو با مهر:
توسعه عدالت آموزشی در 40 سال انقلاب اتفاق افتاد
سیاسی
بزرگنمایی:
تبسم مهر - سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، توسعه عدالت آموزشی در ۴۰ سال است، زیرا در ایران مناطق محروم، مناطق کمتر توسعه یافته و شهر و روستا تفاوتی نداشتند.
تبسم مهر - سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، توسعه عدالت آموزشی در 40 سال است، زیرا در ایران مناطق محروم، مناطق کمتر توسعه یافته و شهر و روستا تفاوتی نداشتند.
سید حمایت میرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر ، پیشرفتهای علمی و آموزشی کشور در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را قابل قبول دانست و گفت: کارهای فوق العاده و هوشمندانه در دسترسی به امکانات آموزشی انجام گرفته است، به ویژه در توزیع عدالت آموزشی دستاوردهای خوبی حاصل شده است.
وی ادامه داد: توسعه آموزش با عدالت صورت گرفته و در آن مناطق محروم، مناطق کمتر توسعه یافته و شهر و روستا تفاوتی نداشتند، همچنین این مهم در بین جنسیتها نیز با عدالت بوده و تفاوتی بین آنها قائل نبودیم و تلاش در گسترش آموزش و رفع محرومیتهای آموزشی به ویژه در مناطق دور افتاده موفق انجام شده است.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توسعه فعالیتهای آموزش و پژوهشی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور قابل تقدیر است، اما از نظر کیفی برای ارتقاء سطح کیفی آموزش نیازمند تلاش بیشتری هستیم.
میرزاده افزود: دستاوردهای خوبی در امور علمی و فناورانه کشور به دست آمده است؛ مانند علوم مربوط به پژوهشها و ساخت ماهوارهها و در تحقق اهداف سند چشم انداز در حوزه ماهواره ها. در حال حاضر در زمینه ماهوارهها رتبه اول منطقه را پیش از رسیدن به افق 1404 به دست آوردیم و به رتبه یازدهم دنیا و رتبه نهم از نظر پوشش فناوری فضایی را از آن خود کردیم.
وی با طرح این موضوع که برای پیشرفتهای آموزشی به تلاش بیشتری نیاز داریم، بیان کرد: ما از نظر قانونگذاری برای پیشرفتهای علمی کشور سنگ تمام گذاشتیم و آنچه به توسعه پژوهشهای بنیادین کمک میکرده را در قوانین کشور گنجانیدیم و هیچ کمبودی از نظر ترقیهای قانونی نداریم و به گسترش فضاهای علمی و رشد پارکهای علم و فناوری کمک کردیم و بعید میدانم از نظر قانونگذاری برای پیشرفت علمی مانعی وجود داشته باشد.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قوانین خوبی برای توسعه علمی کشور وجود دارد و باید به درستی از آن ظرفیتها استفاده شود و لازم است فارغ التحصیلان دانشگاهها طرحی نو دراندازند و کارهای بسیاری انجام دهند و با این نگرش به دنبال پست و مقام و استخدام در دولت نباشند.