شرکتهای خارجی با پرداخت هزینه ریالی نمایشگاه گردشگری را دور زدند
فرهنگی و هنری
بزرگنمایی:
تبسم مهر - شرکتهای خارجی برای حضور در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری با پارتنر ایرانی خود حضور پیدا کرده اند تا هزینه ریالی بپردازند.
تبسم مهر - شرکتهای خارجی برای حضور در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری با پارتنر ایرانی خود حضور پیدا کرده اند تا هزینه ریالی بپردازند.
به گزارش خبرنگار مهر ، دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته 23 تا 26 بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاههای تهران برپا میشود.
پیرو این نمایشگاه، نشست خبری در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی با حضور معاون گردشگری و مسئولان این نمایشگاه برپا شد. در این نشست ولی تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: کاربرد این نمایشگاه برای صنعت گردشگری معرفی توانمندیهای کشور در حوزه گردشگری است. از این فرصت میتوان برای نشان دادن ابعاد تخصصی صنعت گردشگری استفاده کرد.
وی ادامه داد: به نظر میرسد از این فرصت باید بتوان افراد را برای ارتباط بیشتر کنار هم جمع کرد و فرصتی را ایجاد کرد که ارتباطات کاری بیشتری شکل بگیرد. یکی از اولویتهای ما گردشگری داخلی است. نمایشگاه امسال فرصتی را ایجاد کرده که به معرفی جاذبههای داخلی بپردازد.
وی افزود: برای اولین بار غرفهها به شکلی درآمده که بازدید کنندهها بتوانند پکیج سفری را که لازم دارند با هم در نمایشگاه پیدا کنند. در کنار این برنامه توافقی با شبکه شما شده است که گردشگری داخلی و بین المللی را معرفی کند و قرار است در طول برپایی نمایشگاه هر روز 3.5 ساعت برنامه تولید و پخش شود. به موازات آن همکاری برای اطلاع رسانی در ابعاد بین المللی برنامه ریزی شده است. با وزارت خارجه در قالب یک سند وبرنامه راهبردی به تفاهم رسیده ایم که در حاشیه این برنامه به آن خواهیم پرداخت. همچنین با سازمان فرهنگ و ارتباطات نیز همکاری خواهیم کرد.
تیموری گفت: 12 کشور امسال در نمایشگاه حضور خواهند داشت. از جمله کامبوج، افغانستان، پاکستان، ترکیه، مالزی، سنگاپور، تایلند، ایتالیا، اندونزی، آلمان، ویتنام و هندوستان.
در ادامه این برنامه فرهاد امینیان مسئول نمایشگاههای محل دائمی نمایشگاههای تهران گفت: سال گذشته 19 کشور حضور داشتند. شرکتهای خارجی برای شرکت در این نمایشگاه باید ارز بپردازند و چون امسال نرخ ارز تفاوت زیادی با نرخ ریال دارد بسیاری از آنها از طریق برند ایرانی حضور پیدا کردند. برخی از آنها همکاری یا پارتنر ایرانی داشته اند و در آن قالب در غرفهها شرکت کرده اند. بعد از نمایشگاه مشخص میشود که شرکتهای ایرانی با کدام پارتنر خارجی در این برنامه حضور پیدا کرده است.
وی افزود: غیر از تهران، 30 استان کشور فضای عمده نمایشگاه را گرفته اند. 57 شرکت خارجی از 12 کشور و 660 شرکت ایرانی در 42 هزار متر مربع فضای سرپوشیده و 2 هزار متر مربع فضای باز حضور خواهند داشت.
امینیان همچنین درباره نرخ غرفههای نمایشگاه گردشگری گفت: برای شرکتهای داخلی متری 120هزار تومان و برای شرکتهای خارجی 205 یورو در نظر گرفته شده است. این رقم بدون هزینه غرفه سازی است. البته که این هزینه کمتر از هزینه حضور شرکتها در نمایشگاههای گردشگری خارجی است.
در ادامه محمد ابراهیم لاریجانی مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری گفت: این نمایشگاه حد فاصل بین برپایی نمایشگاه برلین و فیتور قرار دارد و حتی برخی از مسولان خودمان نیز به آن نمایشگاهها میروند. ما از معاونان گردشگری کشورها برای این نمایشگاه دعوت کرده ایم و میدانیم که این دعوتها به نوعی تبلیغ نمایشگاهمان خواهد بود.
وی گفت: به لحاظ فنی و توسعه ای، کشورهای هدفمان برای ما اهمیت دارد. شاید اروپاییها برای ما جامعه هدف نباشند اما کشورهای همسایه هستند. مانند افغانستان که با آنها بحث گردشگری سلامت یا تورهای ترکیبی را داریم.