وزیر آموزش و پرورش:
مرکز سنجش چشم بینای پایش سند تحول بنیادین است
علمی و دانشگاهی
بزرگنمایی:
تبسم مهر - تهران-ایرنا-وزیرآموزش وپرورش با بیان این که مسوولیت پایش سند تحول بنیادین برعهده مرکز سنجش است،گفت:این مرکز بهعنوان چشم بینا باید نشانههای مثبت یا منفی را به بدنه مدیریتی منعکس کند تا بر اساس این نشانهها سیستم بتواند و مطمئن شود که آیا در مسیر صحیح و مطلوب حرکت میکند یا خیر.
تبسم مهر - تهران-ایرنا-وزیرآموزش وپرورش با بیان این که مسوولیت پایش سند تحول بنیادین برعهده مرکز سنجش است،گفت:این مرکز بهعنوان چشم بینا باید نشانههای مثبت یا منفی را به بدنه مدیریتی منعکس کند تا بر اساس این نشانهها سیستم بتواند و مطمئن شود که آیا در مسیر صحیح و مطلوب حرکت میکند یا خیر.
به گزارش گروه علمی ایرنا از مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزشوپرورش، سید محمد بطحایی امروز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس مرکز سنجش آموزشوپرورش که با حضور وزیر، قائممقام وزیر و مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی و مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش پرورش برگزار شد، با تبریک ایام دهه فجر افزود: این ایام یادآور رشادت و از خود گذشتی مردم قهرمان و شهیدپرور ایران اسلامی است. امسال وارد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی میشویم، چهل سالی که علیرغم همه رجزخوانی و دشمنی دشمنان و ناجوانمردیهای آنها در حق مردم و کشورمان اما به لطف خدا چهلمین سال پیروزی انقلاب به جشن نشسته است.
وی ادامه داد: مرکز سنجش آموزشوپرورش با اداره کل امتحانات سابق تفاوت و تغییر جدی و ماهوی پیداکرده است. این مرکز بهعنوان چشم بینا برای حرکت نظام آموزشوپرورش در مسیر خود، باید نشانههای مثبت یا منفی را به بدنه مدیریتی آموزشوپرورش منعکس کند تا بر اساس این نشانهها سیستم بتواند و مطمئن شود که آیا در مسیر صحیح و مطلوب حرکت میکند یا خیر.
بطحایی خاطرنشان کرد: همواره در آموزشوپرورش به دنبال این نتیجه بودیم که باید دیدگاهی در مسیر حرکت خود داشته باشیم که خوشبختانه مرکز سنجش گامهای خوبی دراینباره برداشته است، هرچند که راه نرفته هم زیاد است و دلیل آنهم نبود زیرساخت و امکانات و همچنین فرهنگسازمانی بوده است که همه اینها دستبهدست هم میدهند تا آموزشوپرورش در مسیر حرکت خود بهکندی پیش برود.
وی مرکز سنجش را در زمان ریاست دکتر عبدالرسول عمادی دارای دستاوردهای خوبی دانست و گفت: همچنان نیازمند به وجود داشبردهای مدیریتی در آموزشوپرورش هستیم، نیازمندیم تا درجهها و داشبوردهایی را در مقابل داشته باشیم تا دائماً انعکاس تصمیمها را به مدیران برگردانند که درست بوده یا اشتباه بوده است.
بطحایی ادامه داد: امروز باید از زحمات بسیار زیاد دکتر عمادی تشکر کنیم، این جلسه برای تکریم از زحمات وی است که اولین نشانههای تغییر در امتحانات نیز در زمان وی در مرکز سنجش آموزشوپرورش اتفاق افتاد. دکتر عمادی انسانی بسیار صبور، محترم و بااخلاق است که با جدیدت موضوعات را دنبال میکرد و این از ویژگیهای خاص وی است اما یکی از ویژگیهای بارز دکتر عمادی که شاید در کمتر کسی باشد نگاه ملی به موضوعات آموزشوپرورش است، وی همواره مصالح آموزشوپرورش را به مصلحت بخشی خود و سازمان خود ترجیح میداد و امیدواریم که آموزشوپرورش از همکاری، مساعدت و همراهی وی در ادامه مسیر بهرهمند باشند.
وزیر آموزشوپرورش با معرفی رییس جدید مرکز سنجش آموزشوپرورش افزود: آقای ساکی بنا است راهی را که دکتر عمادی شروع کردهاند ادامه دهند، وی از تجربه خوبی در حوزههای اجرا برخوردارند و نگاهی منظم به امور دارند، امیدوارم با همان انسجام فکری و ذهنی و در کنار حسن خلق و روابط انسانی که همیشه داشتهاند در مجموعه جدید هم همین روند را ادامه دهند و فعالیتهای قبلی و خوب دکتر عمادی را عملیاتی کنند تا به آن نتیجه لازم برسیم.
وی از مسوولیت جدید مرکز سنجش یعنی (پایش سند تحول بنیادین) در چارت جدید آموزشوپرورش خبر داد و گفت: مرکز سنجش به مرکز سنجش و پایش سند تحول آن مرکزی که دائماً گزارشهای لازم را در اختیار مدیریت آموزشوپرورش قرار میدهد تبدیل شود. یکی از تخصصیترین مراکز آموزشوپرورش مرکز سنجش بوده و افراد منظم، دقیق و عین حال امین در این حوزه کارکردند که امیدوارم با همکاری همکاران این مرکز، مرکز سنجش مثل همیشه سرافرازانه از عهده مسئولیتها و وظایف خود برآید.
علمی*9294*1440
انتهای پیام /*