فجر 37؛
بازدید سرزده و احتیاط آمیز رئیس سازمان سینمایی از سینمای رسانه/ ژستهای جالب رضویان و مهمانِ ویژهاش مقابل دوربین!
فرهنگی و هنری
بزرگنمایی:
تبسم مهر -
روز چهارم جشنواره سی و هفتم فیلم فجر در پردیس ملت، با حواشی جالب توجهی همراه بود.
به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان ، روز چهارم جشنواره فجر با اکران انیمیشن «شب آفتابی» آغاز شد. این فیلم که به دلیل استقبال اندک اهالی سینما رسانه تنها در سالن شماره 3 پردیس ملت به نمایش درآمد، سعی در کپیبرداری از محصولات مشابه خارجی خود داشت، اما به دلیل پرداخت نامناسب نتوانست انتظارات را برآورده کند.
«شب آفتابی» به کارگردانی علی مدنی تولید شده بود که در نشست خبری آن دبیر جشنواره فجر ابراهیم داروغه زاده نیز حضور داشت. با وجود انتقادات فراوان از بی نظمی در نشستهای خبری امسال، اما روز چهارم جشنواره با نظم بهتری نسبت به روزهای گذشته روبرو بود و مراسم کنفرانس خبری از سر و شکل مناسبتری برخوردار شده بود.
فیلم سانس دوم سینما رسانه در روز چهارم جشنواره، به ساخته همایون غنی زاده کارگردان با سابقه تئاتر اختصاص داشت که فیلمی متفاوت از دنیای سینما بود و بیشتر به کارهای قبلی وی مانند تئاتر «میسی سی پی» شباهت داشت. این فیلم که در میان آرای مردمی نیز قرار گرفته، درباره یک مغازه آرایشگری است که سه نفر (علی نصیریان، بابک حمیدیان و صابر ابر) در آن کار میکنند و شخصیت اصلی عاشق دنیای بازیگری است.
بستر روایت این فیلم به سالهای مشروطه باز میگردد و به نوعی سورئال ساخته شده است. در نشست خبری این فیلم عوامل به دلیل فوت همسر علی نصیریان ابراز تاسف کردند و گفتند دلمان میخواست که ایشان در اینجا کنار ما باشند.
«روزهای نارنجی» فیلم سانس سوم بود که آرش لاهوتی مستند ساز موفق چند سال اخیر جشنواره سینما حقیقت، آن را مقابل دوربین برده بود. روزهای نارنجی با بازی هدیه تهرانی و علی مصفا داستان یک زوج است که زن خانواده (هدیه تهرانی) در فصل جمع آوری محصول پرتقال در شمال کشور کارگران فصلی را به خدمت میگیرد و امرار معاش آنها از این راه به دست میآید. قصه این فیلم همانند فیلمهای دیگر امسال جشنواره خالی از درون مایه خیانت نبود و باز هم شاهد یک درام اجتماعی بدون پایان بندی بودیم.
در نشست خبری این فیلم هم که بدون حضور نقش اصلی یعنی هدیه تهرانی برگزار شد، لاهوتی از نوع متفاوت بازی هدیه تهرانی یاد کرد و از نبودن وی به دلیل سفر و حال نامساعد عذرخواهی کرد.
نکته جالب روز چهارم جشنواره شلوغ شدن سالنها و راهروهای پردیس ملت بود که خیلی از آنها در روزهای گذشته در سینمای رسانه حضور نداشتند. به نظر میرسد که در میانه جشنواره به افراد غیر مرتبط بیشتری نسبت به روزهای ابتدایی اجازه ورود داده شده باشد و همین باعث ازدحام در روزهای آتی جشنواره خواهد شد.
اما فیلم آخر روز چهارم جشنواره به اولین ساخته جواد رضویان اختصاص داشت که در فرش قرمز با استقبال بالای عکاسان همراه بود. رضویان که همراه عوامل و بازیگران خود یک مهمان ویژه با خود به همراه آورده بود، ژستهای عجیبی را با مهران غفوریان مقابل دوربین عکاسان به ثبت رساند.
فیلم جواد رضویان با بازی سیامک انصاری و شبنم مقدمی یک طنز اجتماعی بود که بی شباهت به فیلم رسوایی مسعود ده نمکی از کار در نیامده بود. داستان یک مداح با بازی سیامک انصاری که کاندیدای شورای شهر است و در یک مخمصه گرفتار میشود. این فیلم که مثل اکثر فیلمهای طنز جشنواره فجر مورد نقد اهالی رسانه و منتقدان بود، رضویان را در نشست خبری بعد از فیلم با چالش روبرو کرد.
رضویان که در این نشست با سوالات تند و تیز خبرنگاران و منتقدان مواجه شد، اظهار کرد: من خیلی ادعایی ندارم و شما میتوانید بی رحمانه از من انتقاد کنید، اما انصاف را رعایت کنید.
روز چهارم جشنواره در سینما رسانه میزبان سرپرست سازمان سینمایی حسین انتطامی هم بود که به دلیل حواشی روزهای گذشته بسیار هدایت شده و به دور از نظر اهالی رسانه از پردیس ملت بازدید کرد.
از جمله چهرههای مهمان در روز گذشته میتوان به مهران غفوریان، محمدحسین میثاقی، علی فروغی و محمدمهدی حیدریان اشاره کرد.
انتهای پیام/