رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:
امکان حذف کامل فروش بلیت چارتری وجود ندارد
اقتصادی
بزرگنمایی:
تبسم مهر - معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایرلاینها اجازه تغییر بلیت سیستمی به چارتری را ندارند، گفت: امکان حذف کردن کامل شبکه فروش بلیت چارتری وجود ندارد.
تبسم مهر - معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایرلاینها اجازه تغییر بلیت سیستمی به چارتری را ندارند، گفت: امکان حذف کردن کامل شبکه فروش بلیت چارتری وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار مهر ، علی عابدزاده در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره فروش بلیت چارتری از سوی شرکتهای هواپیمایی اظهار داشت: ایرلاینها اجازه تغییر بلیت سیستمی به چارتری را ندارند ولی باید به این شرکتها فرصت داده شود تا فروش بلیتهای چارتری را به حداقل برسانند.
وی با بیان اینکه بیشتر پروازهای چارتری شرکتهای هواپیمایی در حال شیفت شدن به مقاصد گردشگری مانند قشم و کیش است، افزود: تنها در این مسیرها فروش بلیت چارتری ادامه دارد و در سایر مسیرها شرکتهای هواپیمایی فروش چارتری را به حداقل رسانده اند. با این حال شرکتهای بزرگ و اصلی هواپیمایی مانند ایران ایر، ماهان، آسمان و زاگرس عمدتا به فروش بلیت سیستمی مبادرت کرده اند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه امکان حذف کردن کامل شبکه فروش بلیت چارتری وجود ندارد یادآور شد: فروش بلیت مقاصد گردشگری همواره باید به صورت چارتری باقی بماند و این در دنیا نیز مرسوم است. همچنین در حال تلاش هستیم تا شرکت هایی که توانایی بیشتری دارند به شرکتهای هواپیمایی کوچکتر کمک کنند تا کل شبکه فروش بلیت هواپیما به سمت سیستمی هدایت شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی، حجم پروازهای چارتری داخلی را 20 درصد کل پروازها دانست و تصریح کرد: با این حال باید فروش بلیت به مقصد کیش و قشم را از سایر پروازها جدا کرد.
عابدزاده با بیان اینکه سود فروش بلیت در صنعت هوانوردی بسیار پایین است افزود: با توجه به اینکه کیش و قشم عمدتا مقاصد گردشگری هستند و زیرساختهای اسکان نیز به صورت هتل در این دو جزیره وجود دارد متقاضیان سفر به این دو مقصد خواهان خرید تور به جای بلیت هستند؛ ضمن اینکه مدیران کیش و قشم نیز بیشتر مایل به خرید و فروش بلیت چارتری به این دو منطقه آزاد شده اند.
عابدزاده اظهار داشت: شرکتهای هواپیمایی باید فروش بلیت چارتری به صورت بسته گردشگری شامل اقامت و دیگر ملزومات سفر را به دفاتر خدمات گردشگری واگذار کنند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه صنعت هوانوردی کشور در حال حرکت به سمت فروش بلیت به صورت عرضه و تقاضاست، اظهار داشت: شبکه پروازی ما گستردهتر از شبکه فعلی است که در حال انجام است. در برخی مسیرها رقابت بیشتر است که سبب شده قیمت بلیت کاهش یابد. مانند مسیر مشهد یا کیش که در برخی موارد قیمت به شدت کاهش مییابد.
وی افزود: قیمت بلیت هواپیما را خود شرکتهای هواپیمایی تعیین میکنند اما اگر آژانسی قیمت بلیت هواپیما را بالاتر از نرخ تعیین شده از سوی شرکت هواپیمایی به فروش برساند سازمان هواپیمایی با آن برخورد خواهد کرد.
وی تاکید کرد: ما در سازمان هواپیمایی در حال بازرسی صنعت هوانوردی هستیم و مردم میتوانند در صورت داشتن شکایتی از گران فروشی بلیت هواپیما به این سازمان اطلاع دهند.