نبود محتوای محلی منجر به تغذیه هالیوودی سینمای چین میشود
فرهنگی و هنری
بزرگنمایی:
تبسم مهر - ابرهای طوفانی معلق در افق سرگرمی چین و هالیوود تا زمانی که جنگ تجاری «پکن» و «واشنگتن» در جریان است، به سوی چین حرکت میکند و هالیوود در سال ۲۰۱۹ نسبت به ۲۰۱۸ مهیای سالی آفتابیتر در گیشه چین است.
تبسم مهر - ابرهای طوفانی معلق در افق سرگرمی چین و هالیوود تا زمانی که جنگ تجاری «پکن» و «واشنگتن» در جریان است، به سوی چین حرکت میکند و هالیوود در سال 2019 نسبت به 2018 مهیای سالی آفتابیتر در گیشه چین است.
به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از وِرایِتی ، کمبود محتواهای محلی کشور چین باعث روان شدن سیل محتواها و تولیدات هالیوودی به سمت این کشور میشود و این در حالی است که چین در رقابت تجاری پا به پا و در بسیاری عرصهها بلکه از آمریکا در حال پیشی گرفتن است.
ابرهای طوفانی معلق در افق سرگرمی چین و هالیوود مادامی که جنگ تجاری «پکن» و «واشنگتن» در جریان است، به سوی چین حرکت میکند و هالیوود در سال 2019 نسبت به 2018 مهیای سالی آفتابیتر در گیشه چین است.
ماه ژانویه همراه بود با خبر غیرمنتظره انتشار «ددپول2» در 25 ژانویه در کشور چین و جالب اینکه به صورت سانسور شده در این کشور پخش خواهد شد. انتخاب غیرمنتظره دیگر، «اتاق فرار» بود که همین ماه منتشر شد؛ در حالی که فیلم نامزد اسکار «کتاب سبز» یکم ماه مارس روانه سینماها میشود. حتی فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» تارانتینو مجددا برای اکران در این کشور در تابستان اعلام شده و این نشان از کمبود محتوا و تولیدات داخلی این کشور دارد.
مسائل متعددی موجب کمبود محتوای محلی سینمای چین شده که از آن جمله میتوان به رسوایی فرار مالیاتی «فن بینگبینگ» اشاره کرد. پس از این ماجرا دولت این کشور محدودیتهای بیشتری در حوزه سینما اعمال کرده است.
چنانچه مسولین این بخش بخواهند به میزان 10 درصد درآمد سینما را در سال 2019 افزایش دهند نیازمند بهره از فیلمهای وارداتی و بویژه هالیوودی خواهند بود. چین در این زمینه سفارش فیلمهای «تبدیلشوندگان» اسپیناف «بامبلبی» را که در آمریکای شمالی 134 میلیون دلار فروش داشت را برای اکران در چین صادر کرده است. فیلمهای «آلیتا: فرشته نبرد» در 22 فوریه، «کتاب سبز» و «چگونگی آموزش به اژدهایتان: دنیای پنهان» برای یکم ماه مارس و «کاپیتان ماروِل» برای هشتم ماه مارس در کشور چین اکران خواهند شد.
یکی دیگر از مشکلات برنامهزمانبندی اکران فیلم در چین نبود قطعیت و بروز حدس و گمان اکرانهاست و اغلب قطعیت اکران به 6 هفته آخر منتهی به زمان اکران موکول میشود که از جمله فیلمهایی که در اینچنین شرایطی در انتظار اکران در چین هستند میتوان از «روزی روزگاری در هالیوود» «آوای وحش» «انتقامجویان: بازی نهایی» و «گودزیلا: پادشاه هیولاها» نام برد.
روند کنونی نشان دهنده این واقعیت است که چین در حوزه سینما چه از نظر محتوا و چه از نظر تولید و اقناع مخاطبان و سینماروهای داخلی خود راه درازی در پیش دارد و در حد و اندازهای که از جنبه تجاری اقتصادی در رقابتی پایاپای با آمریکاست؛ اما در سینما راه درازتر و دشوارتری در پیش خواهد داشت.
انتهای پیام/