در کارگروه مشترک تحقق پیام رهبری در آموزش و پرورش تصویب شد
مشارکت 5 هزار مدیر مدرسه غیردولتی در طرح مبین
اجتماعی
بزرگنمایی:
تبسم مهر - چهارمین جلسه کارگروه مشترک تحقق پیام مقام معظم رهبری در وزارت آموزش و پرورش با حضور همه اعضا در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی برگزار شد.
تبسم مهر - چهارمین جلسه کارگروه مشترک تحقق پیام مقام معظم رهبری در وزارت آموزش و پرورش با حضور همه اعضا در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی برگزار شد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، چهارمین جلسه کارگروه مشترک تحقق پیام مقام معظم رهبری در وزارت آموزش و پرورش با حضور همه اعضا در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی برگزار شد.
در این نشست اعضای کارگروه پیشنهادهای خود را برای ارتقای جایگاه نماز در مدارس غیردولتی با رئیس سازمان مراکز و مدارس غیردولتی مطرح کردند و از مصوبات این جلسه تمرکز بر آموزش مدیران مدارس غیردولتی در کل کشور بود که در فاز اول مقرر شد 5 هزار مدرسه در طرح مبین شرکت کنند و کارگاههای «مدیریت یاوران نماز» و «شیوههای دعوت به نماز» به صورت آموزش ضمن خدمت برای مدیران برگزار شود.
مجتبی زینیوند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکتهای مردمی در این نشست بر حضور روحانی فعال در امر نماز برای برگزاری نماز جماعت و پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی دانشآموزان تأکید کرد و مقرر شد مدارس غیردولتی با استفاده از حضور طلاب در مدارس، به نحو مطلوب از ساحت تبلیغی و ترویجی روحانیون اعزامی در تقویت باورهای دینی استفاده کنند.
همچنین در این جلسه محمود مظفر قائممقام ستاد اقامه نماز از فعالیتهای انجامشده در مدارس غیردولتی در اجرای دقیق و عملیاتی کردن تفاهمنامه داخلی وزارت آموزش و پرورش تشکر کرد و از مسؤولان ارشد سازمان مدارس غیردولتی درخواست کرد خط ویژهای برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز در این مجموعه ایجاد شود.
وی به برگزاری طرح مبین، مسابقات کتابخوانی، برگزاری نماز در وقت شرعی به جماعت، توجه به آموزش مربیان و اولیای دانشآموزان تأکید کرد و در پایان نشست مقرر شد از برخی مدارس غیردولتی بهصورت سرزده و میدانی برای بررسی وضعیت نمازخانهها و حضور دانشآموزان در نماز جماعت بازدید شود.
طرح مبین با مشارکت ستاد اقامه نماز و وزارت آموزش و پرورش در مدارس اجرا میشود؛ هدف از اجرای این طرح، این است که مدیران مدارس درباره وضعیت اقامه نماز مهارتهای لازم را فراگیرند و در واقع هدف اصلی ارتقای مهارتهای مدیران مدارس در زمینه شیوه مدیریت اقامه نماز در مدارس است.
انتهای پیام/