میرزاده در گفتوگو با فارس مطرح کرد
انتقاد کمیسیون آموزش از تخصیص 41 درصدی بودجه پژوهشی دانشگاهها در سال 96
سیاسی
بزرگنمایی:
تبسم مهر - سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طبق گزارش تفریغ متاسفانه فقط ۴۱ درصد اعتبارات پژوهشی در اختیار دانشگاهها برای امر پژوهش تخصیص یافته و ۵۹ درصد بودجه با مصوبات هیئت امنای دانشگاهها به سالهای بعد و دیگر موضوعات منتقل شده که موجب انتقاد اعضای کمیسیون شد.
تبسم مهر - سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طبق گزارش تفریغ متاسفانه فقط 41 درصد اعتبارات پژوهشی در اختیار دانشگاهها برای امر پژوهش تخصیص یافته و 59 درصد بودجه با مصوبات هیئت امنای دانشگاهها به سالهای بعد و دیگر موضوعات منتقل شده که موجب انتقاد اعضای کمیسیون شد.
میرحمایت میرزاده سخنگوی و تحقیقات سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: در این جلسه در خدمت سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش بودیم.
وی افزود: در این جلسه سوالاتی از تعدادی از نمایندگان از وزیر آموزش و پرورش مطرح شد.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: سوال جواد کریمی قدوسی در خصوص مشکلات تعلیم و تربیت و مسائل فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش و دغدغههایش در این راستا مطرح شد که قرار شد ظرف مدت 2 هفته مدارک وی در خصوص این مشکلات و دغدغهها ارائه شده و پس از توضیحات آموزش و پرورش و پاسخهای آنها موضوع تعیین تکلیف شود و اگر نماینده مشهد قانع نشد این سوال به صحن علنی مجلس ارجاع شود.
میرزاده گفت: هاجر چنارانی سوالی را در خصوص عدم استفاده از پتانسیلها و ظرفیتهای وزارتخانه آموزش و پرورش از وزیر جویا شدند که بیشتر ناظر بر اقتصاد مقاومتی بوده و مثال اردوگاه نیشابور را مطرح و اعلام کردند که این اردوگاه میتواند برای این وزارتخانه درآمدزا بوده و مشکلات آنها را مرتفع کند ولی استفاده مطلوب از آن صورت نمیگیرد که در نهایت قرار شد تا در فرصت یک ماهه، وزیر و جمعی از اعضای کمیسیون برای بازدید از این اردوگاه به نیشابور سفر کنند و پس از آن در این باره تصمیمگیری شود.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوال بعدی مطرح شده از وزیر آموزش پرورش مربوط به خانم ذوالقدر نماینده تهران بود که وی درباره مافیای کنکور و کتابهای کمک درسی و نقش آموزش و پرورش و عوامل آنها در این باره سوالی را مطرح کرد که در نهایت 2 هفته به این وزارتخانه زمان داده شد تا وی به همراه برخی از مسئولین وزارت آموزش و پرورش در این باره موضوع را بررسی کرده و در صورت عدم اقناع نماینده تهران موضوع به صحن علنی مجلس مطرح شود.
وی گفت: در ادامه این جلسه نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون مباحثی را در خصوص مطالبات فرهنگیان و لزوم فهرست دار شدن آنها و مدت این مطالبات مطرح شد که مشخصاً باید سال طلب این افراد مشخص شود ضمن اینکه در خصوص حقوق فرهنگیان خارج از کشور و تعیین تکلیف سریعتر آن بحث دیگری بود که نمایندگان مردم در خانه ملت از وزیر آموزش و پرورش جویا شدند ضمن اینکه موضوع بعدی که نمایندگان به آن اشاره کردند مدارک فرهنگیان و ارتقای آنها به مقاطع بالاتر بود که باید وزارتخانه در این خصوص تعیین تکلیف کنند که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که به صورت جدی در این خصوص در حال بررسی موضوع است.
میرزاده افزود: در این جلسه بطحایی در خصوص مافیای کنکور اعلام کرد که در این باره نامهای را به رهبر معظم انقلاب نوشتند و درباره این که صدا و سیما باید در بحث سند تحول بنیادین و مافیای کنکور کمک کرده و به تبلیغات این موسسات میدان ندهند تاکید کردند.
وی تصریح کرد: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای حل مشکل دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از وزیر آموزش و پرورش قدردانی کردند چرا که در روز گذشته در این خصوص تصمیماتی در کمیسیون اتخاذ شده بود.
بعد از این جلسه هم گزارش تفریغ بودجه سال 96 با حضور برخی مسئولان دیوان محاسبات و مرکز پژوهشهای مجلس ارائه شد که این گزارشات حاکی از آن بود که متاسفانه فقط 41 درصد اعتبارات پژوهشی در اختیار دانشگاهها برای امر پژوهش تخصیص یافته است و 59 درصد اینبودجه با مصوبات هیئت امنای دانشگاهها به سالهای بعد و دیگر موضوعات منتقل شده است اما اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات معتقد بودند که این اعتبارات چون نیاز امر پژوهش است باید در همان محل هزینه شود و به جای دیگری نباید اختصاص پیدا کند.
در ادامه گزارش تفریغ گزارش درباره سوالاتی مطرح شده از وزیر علوم و وزارت آموزش و پرورش و آمارهای در این خصوص مباحثی مطرح شد که بیشترین سوالات از وزیر علوم درباره مسائل مدیریتی و دانشگاهها بوده و بیشتر سوالات از وزیر آموزش و پرورش درباره مسائل رفاهی و حقوق فرهنگیان بوده است.
انتهای پیام/