خدمات به مسافر بسیار مهمتر از فضای اقامت است/کیفیت همه هتلها باید 5 ستاره باشد
اجتماعی
بزرگنمایی:
تبسم مهر - یک فعال حوزه هتلداری کشور با اشاره به اینکه احترام، بهداشت فردی و محیط، غذا و ایمنی جانی برای مسافران از کلید واژههای مهم خدمات هتلها به حساب میآیند، گفت: کیفیت هتلها همیشه باید ۵ ستاره باشد ولو اینکه ستاره واقعی هتل ۵ ستاره نباشد.
تبسم مهر - یک فعال حوزه هتلداری کشور با اشاره به اینکه احترام، بهداشت فردی و محیط، غذا و ایمنی جانی برای مسافران از کلید واژههای مهم خدمات هتلها به حساب میآیند، گفت: کیفیت هتلها همیشه باید 5 ستاره باشد ولو اینکه ستاره واقعی هتل 5 ستاره نباشد.
- اخبار اجتماعی -
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، مهرداد تاوتلی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: اگر گردشگری میخواهد در ایران رونق پیدا کند باید در کنار رسانه این رونق صورت پذیرد مثلا بنای تخت جمشید یک خرابه در وهله نخست است ولی وقتی معرفی و رسانه در کنار آن قرار میگیرد بزرگترین و یکی از مهمترین هویتهای تمدنی دنیا شناخته میشود.
مدیرعامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی با تشریح مدیریت گروهای هتلهای ایرانگردی و جهانگردی عنوان کرد: این گروه 64 هتل دارد که مدیریت آن زیر مجموعه سازمان بازنشستگی و متعاقباً سرمایه گذار سازمان تامین اجتماعی و در روند پیش رو بیش از صدهزار بازنشسته از برنامههای تور و اقامتگاههایمان بهره مند شدند که هزینه هتلها نیز برای بازنشستگان با 50 درصد تخفیف صورت میپذیرد.
تاوتلی گفت: ما در حوزه هتلداری اولویت اول مان در ارتقای کیفیت و خدمات نیروی انسانی است و به دلیل قدیمی بودن هتلها و واگذاریها با ارائه آموزشهای مختلف، توانستیم حتی نیروهای انسانی که زمانی نگهبان هتل بودند به مدیر هتل ارتقاء دهیم که دورههای خاصی فرا میگیرند و دیگر مدیر هتل از بیرون نمیآوریم.
وی با بیان اینکه صنعت گردشگری در ایران در مقایسه با دنیا آنچنان رونق ندارد، به بحث چگونگی اداره این مجموعه هتلداری نیز پرداخت و گفت: در تجهیزات هتلها نیز بیشتر به محلهای استراحت، تختخواب و سرویسهای بهداشتی متمرکز شدیم زیرا در هتلداری به مانند اروپا و پاریس از جمله شهرهای مهم گردشگری دنیا - اصلا بحث قدیمی بودن ساختمان مهم نیست بلکه مهم خدمات و احترام به مسافر مهم است.
تاوتلی ادامه داد: احترام، بهداشت فردی و محیط و غذا و ایمنی جانی برای مسافران از کلید واژههای مهم خدمات هتلها به حساب میآیند.
مدیرعامل گروه هتلهای ایرانگردی و جهانگردی به نوع آموزش و پیگیری کیفیت خدمات نیز گریزی زد و گفت: صدای مشتریان را براساس الگوهای مهم هتلداری در هتل تجهیز کردیم و مسافر درباره خدمات و موارد مختلف در زمان اقامت شان بررسی و نمره بندی میکنند و هر سه ماه هتلها پایش میشوند و متصدیان هتل در کلاسهای مخصوص بدون آموزش فقط صدای مشتری را گوش میدهند تا به ارتقای عملکردشان منتهی شود.
تاوتلی تصریح کرد: کارهای خدماتی بدون ایراد نخواهد بود و مسلما هتلهای ایرانگردی و جهانگردی که از مرز پاکستان تا مرز جلفا قرار دارند همیشه از نقدهای مشتریان استقبال هم میکنند البته این نکته باید بازسازی هتل کار سختی است و نمیتوان هتل را تعطیل کرد و به مانند تعمیر ماشین در حال حرکت است ولی کیفیت هتلها همیشه باید 5 ستاره باشد ولو اینکه ستاره واقعی هتل 5 ستاره نباشد.
پندهایی از گردشگری فرانسه با چاشنی اعتراضات / چرا بیمه کنسلی سفر برای ایرانیان وجود ندارد
10دلیل برای سفر به سرزمین بازارهای شبانه با چشمههای جوانکننده/ پندهایی برای گردشگری ایران
انتهای پیام/