تأخیر 14 ساله در راه اندازی مرکز آزمون جادهای
اقتصادی
بزرگنمایی:
تبسم مهر - مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت با بیان اینکه امکان انجام تستهای ایمنی وعملکردی خودروهای داخلی در قراردادی جدید با طرف چینی فراهم شده است، گفت: هم اکنون راه اندازی مرکز آزمون جاده ای کشور نیازمند هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است.
تبسم مهر - مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت با بیان اینکه امکان انجام تستهای ایمنی وعملکردی خودروهای داخلی در قراردادی جدید با طرف چینی فراهم شده است، گفت: هم اکنون راه اندازی مرکز آزمون جاده ای کشور نیازمند هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است.
- اخبار اقتصادی -
به گزارش خبرگزاری تسنیم ، اشکان گلپایگانی در نشست خبری با بیان این که با توجه به عدم حمایت از راه اندازی مرکز آزمون جاده ای تاکنون نتیجه ملموسی از پروژه آزمون جاده ای به دست نیامده است، اظهار کرد: همکاری با شرکت NAST چین که سابقه ای 22 سال در زمینه تست خودرو دارد و صحت عملکرد آن نیز از سوی ادارات چین به تایید رسیده میتواند کمک خوبی برای صنعت خودرو باشد.
وی افزود: همکاری با این شرکت چینی فرصتی برای صنعت خودرو است تا با وجود تحریمها و مسایلی از این دست که ارتباط با اروپاییها را با مشکلات متعددی مواجه و حتی قطع کرده، عملیات مربوط به تست را به راحتی انجام دهند.
مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با بیان این که در حال حاضر 17 برند خارجی و 70 برند چینی محصولات خود را در شرکت NAST چین تست میکنند، گفت: این شرکت چینی صلاحیت انجام آزمون براساس 690 استاندارد در 77 زمینه را دارد و در عین دارای 1611 مجموعه ابزار و ماشین آلات مدرن بوده و در عین حال نیز 41 اختراع را به ثبت رسانده است.
وی با اشاره به آزمایشگاههای متعدد این مرکز تصریح کرد: آزمایشگاههای مرکز آزمون جاده ای، آزمون خودرو کامل، آزمون مونتاژ خودرو، آزمون تصادف و آزمایشگاه تجهیزات ایمنی از جمله آزمایشگاههای این مرکز تست خودرو است.
مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در تشریح موارد همکاری ISQI و NAST چین نیز گفت: تایید نوع خودرو (TA) یا هومولوگیشن برای خودروهای کامل و قطعات، تطابق تولید (COP)، صدور CCC و E-MARK و تبادل فناوری در زمینه فناوری آزمون و پیشرفت، استانداردها و مقررات و فرایند بازرسی COP از جمله موارد همکاری مشترک این دوشرکت است.
گلپایگانی یادآور شد: در حال حاضر سازمان ملی استاندارد تنها استاندارد E-MARK را میپذیرد در همین حال چینیها معتقدند برای دریافت این استاندارد باید هزینه ای به کشورهای اروپایی بپردازد که بر اساس مذاکرات انجام شده مقرر شد تا این مبلغ از سوی چینیها در مرکز آزمون جاده ای ایران سرمایه گذاری شود. بنابراین براساس تفاهمی که با این شرکت داشتیم به محض لغو محدودیتها و تحریمها این شرکت از نظر مالی ، تجهیزات و تکنولوژی در کشور سرمایهگذاری خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل محدویتهای ناشی از تحریم ها، همکاری با اروپاییها با هدف تست خودرو متوقف شده است در این شرایط نیاز به عزم ملی و حمایت ویژه با هدف راه اندازی مرکز آزمون جاده ای بیش از پیش احساس میشود.
گلپایگانی در خصوص تاخیر 14 ساله در راه اندازی مرکز آزمون جاده ای گفت: این تاخیر به این دلیل بوده که هر زمان پروژه نیاز به حمایت دولت داشته، حمایتی از این سمت انجام نشده به طوری که هم اکنون راه اندازی مرکز آزمون جاده ای نیازمند هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است. پروژه آزمون جاده ای برای ایران یک پروژه مهم و ملی است و باید برای آن بودجه ای در نظر گرفته شود بر این اساس عزمی فراتر از همکاری صنعت خودرو را میطلبد.
موج جدید افزایش قیمت قطعات یدکی خودرو
آخرین اخبار از واردات غیرقانونی 6000 خودرو/ بازداشت 2 نفر در سازمان توسعه تجارت
عذرخواهی ایرانخودرو بابت تأخیر/ وجوه پرداختی اضافی مشتریان مسترد میشود
تکلیف قیمت خودروهای ثبتنامی سایپا مشخص شد
دعوتنامههای پیش فروش ارسالی خودروسازان ابطال میشود
انتهای پیام/