بابک کایدان به مهر گفت:
روایتی از قصه «دل» و «مانکن»/در نگارش سریال عاشقانه محدودیت داریم
فرهنگی و هنری
بزرگنمایی:
تبسم مهر - بابک کایدان نویسنده سریالهای تلویزیونی معتقد است نوشتن سریال عاشقانه با محدودیت هایی همراه است.
تبسم مهر - بابک کایدان نویسنده سریالهای تلویزیونی معتقد است نوشتن سریال عاشقانه با محدودیت هایی همراه است.
بابک کایدان نویسنده سریال «دل» که این روزها پیش تولید آن در حال انجام است درباره این سریال به خبرنگار مهر گفت: «دل» که منوچهر هادی کارگردانی آن را برعهده دارد در میان فیلمنامه هایی که تاکنون نوشته ام کار سخت، بزرگ و متفاوتی است.
وی ادامه داد: این سریال یک ملودرام خانوادگی و اجتماعی است که بیشتر در تهران تصویربرداری میشود و لوکیشن هایی هم در خارج از تهران دارد.
کایدان درباره متن فیلمنامه «دل» و پایان نگارش آن اظهار کرد: من نگارش سریال «دل» را از شهریور سال گذشته شروع کرده و به همراه برادرم میثم کایدان مینوشتیم که تا اردیبهشت سال 97 حدود 18 قسمت از آن آماده شد. این پروژه چند ماه پیش وارد پیش تولید شده بود که به دلیل تغییر سرمایه گذار متوقف شد و به تبع آن در کار نگارش «دل» وقفه ای به وجود آمد.
وی که این روزها نگارش «مانکن» را بر عهده دارد و این سریال هم به کارگردانی حسین سهیلی زاده در مرحله پیش تولید است، اضافه کرد: من هیچ گاه متن 2 سریال را با هم ننوشته ام و مدتی که در کار تولید «دل» وقفه به وجود آمد مشغول نگارش «مانکن» شدم. فیلمنامه «مانکن» را هم تا حدی جلو بردیم تا اینکه دوباره شرایط ساخت «دل» فراهم شد و تهیه کننده و سرمایه گذار جدید به سریال «دل» پیوست بنابراین اینکه هر 2 کار همزمان با هم کلید میخورند به این معنا نیست که هر 2 را با هم نوشته ام.
این نویسنده درباره تفاوتهای قصه «دل» و «مانکن» توضیح داد: «مانکن» هم مثل «دل» یک ملودرام عاشقانه است اما بین این 2 تفاوت زیادی وجود دارد.
وی درباره عاشقانههای تکراری در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی اظهار کرد: متاسفانه ما در ایران تنوع ژانر نداریم و ناخودگاه به سمت ملودرام و یا کمدی حرکت میکنیم. در ملودرام هم به دلیل محدودیتهای موضوعی و گیرایی سوژههای عاشقانه به سمت گونههای متفاوت ملودرام نمیتوانیم برویم.
نویسنده «دلدادگان» در پایان گفت: من سعی کردم 2 قصه عاشقانه متفاوت را به نگارش درآورم که سریال «مانکن» را با در نظر گرفتن آسیبهای اجتماعی، اقتصادی و بی عدالتیهای اقتصادی و «دل» را در بستر یک عاشقانه اجتماعی نوشته ام.