طرح رتبهبندی معلمان همچنان درجا میزند/طرح کاملاً اجرایی نشده است
اجتماعی
بزرگنمایی:
تبسم مهر - گروه استانها ــ عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: برای اجرای کامل طرح رتبهبندی معلمان و بازنشستگان در سال ۹۸ به اعتبارات بیشتری نیاز است.
تبسم مهر - گروه استانها ــ عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: برای اجرای کامل طرح رتبهبندی معلمان و بازنشستگان در سال 98 به اعتبارات بیشتری نیاز است.
- اخبار استانها -
اسدالله عباسی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: نظام رتبهبندی معلمان و فرهنگیان از طرحهایی است که با هدف ایجاد عدالت لازم بین قشر فرهنگی جامعه بهتصویب مجلس رسیده است اما دولت برای اجرای کامل آن در سال 98 باید اعتبارات بیشتری به آن اختصاص دهد.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون 15 میلیارد تومان برای اجرای طرح رتبهبندی معلمان اختصاص داده شده است عنوان کرد: آنچه در اینجا کاملاً روشن و واضح است کمبود اعتبارات لازم برای اجرای کامل طرح نظام رتبهبندی است زیرا افراد واجد شرایط آن در سال 98 تعداد قابل ملاحظهای هستند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزایش میزان اعتبارات و بودجه طرح رتبهبندی معلمان توسط دولت را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: در صورت تحقق این امر و تأیید سازمان برنامه و بودجه میتوانیم در سال آینده وضعیت تعداد بسیار زیادی از معلمان را با اجرای این طرح ساماندهی کنیم.
پاسخ بطحایی به دلایل صدور احکام استخدام "پیمانی" دانشجومعلمان
اعتراض دانشجومعلمان به شرایط جدید استخدام "پیمانی"
دولت مکلف به اجرای رتبهبندی معلمان است
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس عدم افزایش اعتبارات طرح نظام رتبهبندی معلمان را محتمل اعلام کرد و گفت: اگر بودجه این طرح افزایش پیدا نکرد دولت باید در سال آینده بهترتیب جداول و اولویتهای اعلامشده طرح رتبهبندی را در مورد هر کدام از فرهنگیان واجد شرایط اجرایی کند.
عباسی طرح نظام رتبهبندی معلمان را طرحی در راستای اجرای عدالت اجتماعی و تحقق حق و حقوق قانونی قشر فرهنگیان دانست و ابراز داشت: مجلس برای این موضوع قانون مشخص و واضحی را وضع کرده بنابراین هر کدام از دولتها موظفند مقدمات اجرای آن را در کشور فراهم کنند.
وی به برخی از کاربردهای اجرای طرح رتبهبندی در سطح آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: کمک به تأمین معیشت معلمان، ارتقاء سطح رفاه و در نظر گرفتن حقوق آنان بر اساس رتبههای علمی و برجستگیهای آموزشی و تجربی بدون هیچ تفاوت و تمایز خاصی از جمله این مزایا هستند.
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس بیان داشت: طرح رتبهبندی معلمان بر اساس شایستگیهای حرفهای آنان از همان سالهای آغازین اجرای طرح تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش مورد تأکید مجلس قرار داشت اما تاکنون این طرح بهصورت کامل در کشور اجرایی نشده است.
انتهای پیام/ش*