رصد 24 ساعته برج میلاد توسط 200 دکتر/ نمونه آسانسورهای برج در دنیا وجود ندارد
اجتماعی
بزرگنمایی:
تبسم مهر - در برج میلاد حدود ۲۰۰ نیرو با دکترای برق، عمران، مکانیک، معماری و دیگر حوزههای مرتبط، بهصورت ۲۴ ساعته در حال نگهداشت برج هستند حتی آسانسورهای برج میلاد بسیار هوشمند هستند و در صورت وزش باد شدید، آسانسورهای آن فعالیت نمیکنند.
تبسم مهر - در برج میلاد حدود 200 نیرو با دکترای برق، عمران، مکانیک، معماری و دیگر حوزههای مرتبط، بهصورت 24 ساعته در حال نگهداشت برج هستند حتی آسانسورهای برج میلاد بسیار هوشمند هستند و در صورت وزش باد شدید، آسانسورهای آن فعالیت نمیکنند.
- اخبار اجتماعی -
علی درویشپور در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با اشاره به وضعیت نگهداشت و ایمنی برج میلاد اظهار کرد: در حوزه نگهداشت میتوانیم با این چشمانداز پیش برویم که در سال 98 جایزه جهانی این حوزه را برای برج میلاد اخذ کنیم.
وی افزود: حتی در یک وزارتخانه ممکن است یک سالن دچار نقص و برای تعمیر مدتی تعطیل شود اما در برج میلاد حدود 200 نیرو با دکترای برق، عمران، مکانیک، معماری و دیگر حوزههای مرتبط، بهصورت 24 ساعته در حال نگهداشت برج هستند حتی آسانسورهای برج میلاد بسیار هوشمند هستند و در صورت وزش باد شدید، آسانسورهای آن فعالیت نمیکنند.
وی درباره آخرین وضعیت گودبرداری صورت گرفته در نزدیکی مرکز همایشهای برج میلاد خاطرنشان کرد: این گودبرداری با خود برج فاصله قابل توجهی دارد اما باید هرچه زودتر تکلیف این گود مشخص شود؛ اگر چه ابزار دقیقی برای رصد کردن وضعیت مرکز همایشهای برج میلاد که در نزدیکی گود قرار دارد به کار برده شده است اما عقل حکم میکند که تکلیف گود هرچه زودتر تعیین شود.
درویش پور خاطرنشان کرد: سنسورهای بسیار زیادی در بدنه شفت برج کار شده که در دوره قبل از بین رفته بود و همکاران ما آنها را احیا کردند؛ علاوه بر این با یک شرکت قراردادی منعقد کردهایم که سنسورها را بهصورت مستمر رصد و تجزیه و تحلیل آن را برای ما ارسال میکند.
علی علیپور، معاون فنی و نگهداشت برج میلاد نیز در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی تسنیم اظهار کرد: به تازگی جلسه شورای مدیران معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران که بهصورت فصلی برگزار میشود، در برج میلاد برگزار شد؛ در جریان این جلسه که متولیان ساخت برج نیز حضور داشتند، بازدیدی از سازه صورت گرفت.
وی با بیان اینکه متولیان ساخت برج سوالاتی درباره نحوه نگهداشت برج مطرح کردند و در نهایت با خیالی آسوده و لبی خندان برج را ترک کردند، اظهار داشت: همه تجهیزات برج شناسنامه و کد دارند به ویژه خود سازه و شفت برج که سنسورهایی روی آن نصب شده است و بسیار گران قیمت هستند. این سنسورها که ساخت کشور سوییس هستند هر گونه تعییر زاویه، شدت باد و حتی زلزله 1.5 ریشتری را «سنس» میکنند.
معاون فنی و نگهداشت برج میلاد خاطرنشان کرد: آسانسورهایی که در برج میلاد مورد استفاده قرار گرفته است، آسانسورهای انحصاری برج هستند و نمونه آن در دنیا وجود ندارد.از آنجایی که آسانسورها در در یک خط قائم حرکت میکنند اگر در حد یک سانتی متر هم جابهجایی و انحراف در برج ایجاد شده باشد اصلا حرکت نمیکنند. حتی زمان وزش باد آسانسورهای جنوب غربی که همیشه درمعرض باد هستند آلارم میدهند و از حرکت باز میایستند بنابراین اگر برج دچار مشکل شود نمیتوان از آسانسور استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه نگهداری برج بر اساس یک نگهداری پیشرو در کشور انجام میشود، گفت: میتوان ادعا کرد شیوه نگهداشت برج میلاد حتی در دنیا نیز پیشرو است، براین اساس میتوانیم جایزه جهانی در حوزه نگهداشت را هم دریافت کنیم.
علیپور افزود: نگهداشت تنها به معنای وضعیت ظاهری یک سازه و متریالی که در آن به کار رفته نیست؛ به عنوان مثال یک سنگفرش ممکن است تَرک خورده یا کثیف شده باشد؛ تَرک میتواند ناشی از عمر سنگ باشد و اینکه هزینهای برای تعمیر یا تعویض آن شود یا خیر بحث دیگری است اما در تعاریفِ دیگرِ نگهداشت و شیوهای که در برج میلاد وجود دارد همه تجهیزات به دقت رصد میشود.
وی با تأکید بر اینکه مانیتورینگ کامل برج میلاد انجام میشود، گفت: اگر یک قطعه از وسیله مصرفی یک فرد خراب شود متوجه آن شده و نسبت به تعمیر اقدام میکند اما در برج میلاد پیش از وقوع اشکال همه تجهیزات را بررسی میشود؛ همچنین انبارگردانی ویژهای برای تجهیزات وجود دارد و الکترو پمپها، الکتروموتورها و غیره را رادیوگرافی میکنیم؛ بنابراین نگهداری ما بر مبنای خراب شدن و تعویض یا تعمیر پس از خرابشدن نیست.
معاون فنی و نگهداشت برج میلاد خاطرنشان کرد: نرمافزاری که از آن برای نگهداری ساختمانهای ایرباس فرانسه و مرسدس آلمان استفاده میشود برای برج میلاد نیز تهیه شده و اگر وسلیهای دچار اشکال شود از طریق pm به صورت روزانه اعلام میشود.
وی با تأکید بر اینکه مانیتورینگ برج میلاد متوقف نشده است، گفت: دکل آنتن سازه که بسیار پیچیده است و 400 تن وزن دارد، دارای پیچهایی است که هر یک از آنها پوششی دارند و دستورالعملی دارند که هر یک با چه زاویهای و چه میزان پیچانده شود حتی اینکه چند میکرون رنگ روی آنها باشد نیز دارای دستورالعمل است و طبق زمانبندی تعیین شده هر چند وقت یکبار همه این پیچها چک میشوند.
علیپور با بیان اینکه در رصد کردن برج میلاد تاکنون به مشکل برنخوردهایم و جای نگرانی نیست، درباره ترک خوردن برخی از دیوارهای پارکینگ این سازه گفت: حرکت و زاویه ترک ایجاد شده مهم است؛ ظاهر برخی ترکها ممکن است خطرناک اما بسیار بیاهمیت باشد ترکهای پارکینگ نیز مقاومسازی شده و هیچ ارتباطی با سازه برج ندارد.
وی همچنین درباره شنیده شدن صداهای مهیب در برج گفت: چندی پیش میگفتند از آسمان صدای عجیبی شنیده شد و فردی هم یک فیلم گرفت ولی نهایتا مشخص نشد منشاء آن چه بود است صدایی که در برج شنیده شده هم تنها یکبار رخ داده و یکی از کارگران قسمت آشپرخانه آن را اعلام کرد، شاید این صدا صدای افتادن یک قابلمه بوده است!
انتهای پیام/