مدیرعامل مخابرات:
یک میلیون خط تلفن ثابت بدون کارکرد تخلیه شد
علمی و دانشگاهی
بزرگنمایی:
تبسم مهر - مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: یک میلیون خط تلفن ثابت که طی ۴ سال اخیر بدون کارکرد باقی مانده بود، تخلیه شد.
تبسم مهر - مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: یک میلیون خط تلفن ثابت که طی 4 سال اخیر بدون کارکرد باقی مانده بود، تخلیه شد.
به گزارش خبرنگار مهر ، مجید صدری در نشست خبری امروز با بیان اینکه تلفنهای ثابت بدون کارکرد تخلیه و به شبکه مخابرات بازمی گردد، گفت: طی یک سال اخیر موضوع تعیین تکلیف تلفنهای بدون کارکرد را که حدود 4 سال بلااستفاده مانده بودند در دستور کار قرار دادیم .
وی ادامه داد: پس از ٣ بار اخطار به مالکان این خطوط نسبت به تخلیه آنها اقدام کرده تا این خطوط به مشترکان دیگر واگذار شود .
صدری با بیان اینکه یک میلیون شماره تلفن از این طریق تخلیه و به شبکه بازگردانده شده است، خاطرنشان کرد: هزینه نگهداری و آبونمان خطوط تلفن ثابت سالانه رقم بالایی است که خطوط تلفن بدون کارکرد باعث ضرر و زیان مخابرات میشود و برای این شبکه ، هزینه به همراه دارد .
وی گفت: هزینه حق اتصال و قیمت هر خط تلفنی که سلب امتیاز شده است با بدهی خط از محل آبونمان تهاتر خواهد شد .
تلاش مخابرات برای برگرداندن حکم دیوان عدالت
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درباره اجرای رای دیوان عدالت اداری برای لغو دریافت هزینه آبونمان از مشترکان گفت: در زمینه این حکم در حق مخابرات اجحاف شده است و این رای برای ابطال مصوبه سازمان تنظیم مقررات بوده که مخابرات مجبور به اجرای آن شده است.
صدری ادامه داد: لغو دریافت آبونمان از مشترکان صد درصد به ضرر مخابرات است و درآمد 700 میلیارد تومانی سالانه مخابرات را کاهش میدهد. از این جهت ما نمیتوانیم در مخابرات توسعه انجام دهیم و به همین دلیل در تلاش برای بازگرداندن این حکم هستیم.
وی گفت: ما مجبوریم قانون را اجرا کنیم و هم اکنون نیز در حال طراحی کردن سیستمها به نحوی هستیم که حکم دیوان عدالت را اجرایی کنیم اما در کنار آن تلاش میکنیم که با کمک وزیر ارتباطات و مذاکره با دیوان عدالت بتوانیم این رای را بازگردانیم چرا که دریافت هزینه آبونمان برای نگهداری و توسعه شبکه مخابراتی کشور صرف میشود.
تبدیل ودایع مشترکان به سهام در دست بررسی است
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مورد موضوع تبدیل ودایع مشترکان تلفن ثابت به سهام که در چند سال گذشته مطرح شده بود و رقمی معادل 3500 میلیارد تومان برآورد میشد، گفت: این موضوع در دست بررسی حقوقی است در صورتی که به جمع بندی برسد آن را رسانه ای میکنیم.
صدری در پاسخ به اینکه احتمال تبدیل شدن ودایع تلفن ثابت به سهام تا چه حد قطعی است، گفت: فعلاً پاسخ شفافی برای این موضوع نداریم و تصمیم برای آنکه مبلغ ودیعه تلفن ثابت به صورت سهام به مردم داده شود، یکی از راهکارهایی است که پیش از این مطرح شده و هم اکنون نیز در دست بررسی حقوقی قرار دارد که در صورت جمع بندی نهایی آن را در رسانهها اعلام میکنیم.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از راه اندازی مرکز تماس 118 به زبان عربی و انگلیسی خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیتهای 118، دو زبان عربی و انلگیسی را به این مرکز اضافه میکنیم تا توریستها و مردم غیرفارسی زبان بتوانند برای دریافت اطلاعات به این مرکز تماس مراجعه کنند.
وی گفت در همین حال طرح تدوین ثبت مشاغل در 118 به زودی کلید میخورد که بتوانیم از ظرفیتهای 118 برای اطلاع رسانی مشاغل استفاده کنیم.
کابل کشی فیبر نوری منازل رایگان شد
صدری با اشاره به اینکه طرح اجرای فیبر نوری منازل هم اکنون با سرعت بیشتری در حال انجام است، گفت: برای واگذاری یک و نیم میلیون پورت فیبر نوری سرمایه گذاری کردیم. از آنجائیکه هزینه کابل کشی طرح فیبر نوری منازل برای مردم گران بود، در طرح ویژه ای هزینه کابل کشی را رایگان کرده تا در هر جایی از ایران که مردم بخواهند درخواست سرویس دسترسی فیبر نوری داشته باشند بتوانیم آن را اجرایی کنیم.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: حتی در برنامه داریم که هزینه مودم نیز برای مردم به صورت رایگان و یا تقسیطی انجام میشود و تعرفههای سرویس فیبر نوری را نیز با تعرفههای ADSL یکسان کردیم.
وی ادامه داد: ارائه سرویس فیبر نوری منازل طی یک سال گذشته 200 درصد افزایش داشته است.
صدری همچنین از توافق با ارائه دهندگان خدمات اینترنت (شرکتهای FCP) خبر داد و گفت: آنچه که رگولاتوری، شرکت مخابرات را موظف کرده بود در زمینه ارائه خدمات طبق مصوبه بیت استریم انجام داده ایم و در تهران و سایر مراکز اعلام میکنیم که آمادگی صد درصدی برای اجرای این مصوبه را داریم.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران مبلغ لاوصولی مخابرات را با شرکتهای اینترنتی 130 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: وصول بالای 90 درصد این مبلغ حل شده است.
وی همچنین با اشاره به برنامههای مخابرات برای حمایت از کسب و کارهای نوپا و همکاری با پیام رسانهای داخلی گفت: تفاهم نامه ای با سه پیام رسان داخلی برای استفاده از خدمات آنها منعقد کرده ایم که بر پایه آن کاربران مخابرات میتوانند از بستر این پیام رسانها برای دریافت خدمات مخابرات استفاده کنند.
صدری همچنین گفت: مخابرات آمادگی دارد تا در طرح ارتباط رسانی روستایی به تمامی روستانشینان تلفن ثابت در یک زمان بندی معقول ارائه دهد. بر این اساس متقاضیان میتوانند با مراجعه به سامانه خدمات روستایی اجباری، تقاضای خود را برای دریافت خط تلفن به مخابرات ارائه دهند.
15 میلیون قبض کاغذی حذف میشود
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مورد حذف قبوض کاغذی تلفن به دنبال دستور وزیر ارتباطات گفت: هم اکنون حدود 98 درصد مشترکان مخابرات قبوض خود را به صورت غیرحضوری پرداخت میکنند اما با این وجود ما طبق وظایفی که از قبل داشته ایم 15 میلیون قبض تلفن ثابت در هر دوره صادر میکنیم.
وی گفت: به دنبال این هستیم که این قبوض به طور کامل حذف شود و مردم تنها از روش غیرحضوری نسبت به صورتحساب خود متعلق شده و آن را پرداخت کنند.
صدری ادامه داد: با بخشنامه جدید بانک مرکزی این امکان نیز وجود دارد که بتوانیم با شرکتهای پرداخت الکترونیک قرارداد ببندیم تا به محض صدور قبوض هزینه آن از حساب مشترکان با اجازه خودشان برداشت شود.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: بیش از 30 میلیون مشترک تلفن ثابت داریم و به صورت مرحله ای در حال حذف قبوض هستیم.
پیشنهاد مخابرات به رگولاتوری برای افزایش تعرفههای تلفن
صدری از پیشنهاد شرکت مخابرات به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای افزایش تعرفههای تلفن در سال آینده خبر داد و گفت: تعرفههای مخابراتی بسیار پایین است و ما پیشنهاد داده ایم که این تعرفهها را عادلانهتر کنیم.
وی در مورد اینکه تعرفه اینترنت طبق اظهارات روز گذشته وزارت ارتباطات کاهش خواهد یافت، گفت: در حال حاضر تعرفه تلفن ثابت و دیتا به نفع ما نیست و با وجود اینکه ما تابع قوانین هستیم، اما کاهش تعرفهها به صلاح ما نخواهد بود.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اینکه کیفیت اینترنت مخابرات افزایش پیدا کرده است، گفت: میانگین تاخیر 125 میلی ثانیه ای در شبکه به زیر 25 میلی ثانیه رسیده است. همچنین میزان رضایت مشتریان از اینترنت در یک نظرسنجی که انجام داده ایم حدود 70 درصد اعلام شده است.
صدری همچنین از بروزرسانی واگذاری خطوط تلفن در اکثر مناطق مخابراتی خبر داد و گفت: تلفن ثابت در اکثر مناطق به روز واگذار میشود و مشکلی از این بابت وجود ندارد.
وی همچنین از برنامه ریزی برای ارائه سرویس یکپارچه تلفن و دیتا خبر داد و گفت: بر مبنای پروژه FMC به زودی برای مشترکان دیتای موبایل بستههای ترکیبی مکالمه و اینترنت تعریف میکنیم.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران پیش بینی درآمد 6300 میلیارد تومانی را برای مخابرات در سال جاری عنوان کرد و گفت: سال گذشته این رقم 5700 میلیارد تومان بوده است.
صدری با اشاره به اینکه درآمد عملکردی مخابرات 8 درصد و درآمد عملیاتی این شرکت 6 درصد رشد داشته است، گفت: شاهد رشد 8 درصدی کل هزینه و 4 درصدی هزینه عملیاتی مخابرات در یک سال بودیم و سود عملیاتی این شرکت 48 درصد و سود خالص آن 10 درصد رشد داشته است.
وی همچنین از اتمام قرارداد با مشاوران خارجی در مخابرات خبر داد و گفت: سعی کرده ایم از نیروهای داخلی در این شرکت استفاده کنیم.
صدری گفت: مصرف روزانه اینترنت مشترکان در یک سال گذشته 61 درصد رشد داشته و مصرف اینترنت بین الملل با 55 درصد رشد همراه بوده است. در همین حال ترافیک داخلی اینترنت طی یک سال گذشته 4 برابر شده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: هرگونه اعتراض و شکایتی از سوی کاربران از طریق سامانه 2021 پاسخ داده میشود.
وی همچنین از راه اندازی 700 نقطه وای فای عمومی در کشور تا پایان شهریورماه خبر داد و گفت: هم اکنون 300 نقطه در کشور به وای فای عمومی شرکت مخابرات ایران وصل است.
صدری گفت: میزان وابستگی به وندورهای خارجی به شبکه مخابرات 30 درصد است و ما امیدواریم این 30 درصد نیز با استفاده از تولیدات داخلی کاهش پیدا کند.