مهدیاصل، مدیر شرکت سورنا در گفتوگو با مهر:
بینالمللی کردن نگرش بازیساز ایرانی با زور امکانپذیر نیست
فرهنگی و هنری
بزرگنمایی:
تبسم مهر - مدیر شرکت سورنا گفت: زمانیکه بازار ایران محدود شود بازیساز چارهای جز فکر کردن به بازار خارجی ندارد، بازیسازان باید به این درجه از تفکر برسند که بازار خارجی لازمه کار در این حوزه است.
تبسم مهر - مدیر شرکت سورنا گفت: زمانیکه بازار ایران محدود شود بازیساز چارهای جز فکر کردن به بازار خارجی ندارد، بازیسازان باید به این درجه از تفکر برسند که بازار خارجی لازمه کار در این حوزه است.
حسن مهدیاصل مدیر شرکت سورنا، تهیهکننده و ناشر بازیهای رایانهای درباره داشتن نگرش بازار خارجی میان بازیسازان در گفتوگو با خبرنگار مهر گفت: به اعتقاد من نگرش داشتن به بازار خارجی به زور نمیشود اگر نیاز به توسعه در تیم یا شرکتها احساس شود قطعا خطمشی آنها به سمت گسترش بازیها پیش خواهد رفت و به بینالمللی شدن آثارش فکر میکند.
او درباره بازار موبایلی بازیها در داخل که باعث تنبلی بازیسازان شده است، اظهار کرد: خیلی از بازیسازها به خاطر بازار دیجیتال خوب موبایل تنبل شدند و میگویند در همین وضعیتی که هستیم خوب است و در لایه داخلی گیر میکنند، مطمئنا استور داخلی برای فروش بهتر مجبور هستند تنوع محصولی داخلی و خارجی را وارد کنند که محصولات خارجی غالب بر محصول داخلی است که در مدت زمان مختلف فروش این محصولات کم میشود و رقابت کاهش پیدا میکند.
سازنده بازی «سیاوش» ادامه داد: زمانیکه بازار ایران محدود شود، ناشر، بازیساز و تهیهکننده چارهای جز فکر کردن به بازار خارجی ندارد. تمام بازیسازان باید به این درجه از تفکر برسند که بازار خارجی لازمه کار در حوزه بازیهای رایانهای است.
مدیر شرکت سورنا با اشاره به این موضوع که جشنواره، رویدادها و برنامههای گوناگون به تنهایی نمیتواند بازار خارجی را برای بازیسازان به ارمغان بیاورد، گفت: بازیساز در روند تولید صحیح محصولات باید به بازار بینالمللی فکر کند و ایده و تفکرات مخصوص را داشته باشد اگر در این زمینه هیچگونه برنامهریزی نداشته باشد با هزاران جشنواره، رویداد و برنامههای بازیهای رایانهای نمیتوان آنان را ترغیب به این حوزه کرد.